Setmana dels Barbuts: fred i oratge monòton però amb canvis a finals de setmana

 

Comencem una nova setmana, la setmana coneguda com la dels Barbuts, la més freda de l’any segons la cultura popular. I els models meteorològics fan pensar que d’eixa manera serà. No sabem encara si serà la més freda o no de tot el 2020, però sí que el fred hivernal es mantindrà.

 

En general, es mantindrà novament tranquil·la, abraçada per l’anticicló. Els canvis més destacats no arribarien fins a finals de setmana, de cara al divendres i al cap de setmana. Creuarà un front el divendres i acabarà formant una pertorbació mediterrània que farà que l’oratge del cap de setmana es mantinga insegur.

 

Dilluns

La setmana s’iniciarà amb oratge solejat en general, amb pocs canvis respecte a estos dies anteriors. Hi haurà les ja habituals boires del matí en l’interior però que amb el pas de les hores desapareixeran i deixaran pas a un oratge més solejat.

 

Només l’arribada de núvols alts i prims trencarà la dinàmica de l’oratge amb sol. Deixaran el cel enteranyinat durant tota la jornada, especialment de cara a la vesprada i el vespre.

 

Dimarts

Oratge monòton novament el dimarts, amb l’anticicló en territori valencià. Sol en conjunt, encara que els núvols alts i prims seran més trencats que el dia anterior. Les boires tornaran a formar-se, a les mateixes valls i fondalades, i amb el pas de les hores desapareixeran.

 

Seguix la bonança

Els dies pòxims, tampoc es mourà massa l’oratge. Tant dimecres i dijous la previsió meteorològica anirà de la mà de la tranquil·litat i del bon oratge. Sol en tot el territori valencià, amb bandes de núvols alts i prims, i les boires que tornaran a reaparèixer en valls i fondalades de l’interior.

 

Fi de l’anticicló

Els canvis arribaran a partir del divendres. Un front atlàntic més actiu anirà creuant d’oest a est la península, i amb ell també s’aniran desplaçant les pluges. Si acaben arribant, ho farien a partir de migdia per les comarques de l’oest, i de cara a la nit acabaran afectant altres punts del territori. En general seran poc importants i disperses.

 

Borrasca mediterrània

Durant el dissabte i el diumenge, el front acabarà tancant-se i formant una pertorbació que se situarà en l’est de les Illes Balears. Això provocarà que l’oratge es mantinga inestable, amb una entrada de vent del nord i aires freds.

 

Depenent d’on s’acabe col·locant la pertorbació les pluges ens afectaran més o menys. Ara, encara es fa difícil precisar exactament que acabarà passant, ja que la col·locació final de la borrasca definirà els límits de la pluja. En tot cas, hui pareix que les pluges quedarien restringides a punts de la costa i serien més anecdòtiques de cara al diumenge per la vesprada.

 

Fred: la setmana dels Barbuts

Quant a les temperatures, la cultura popular ja ho resumix tot. Es diu que la setmana dels Barbuts, esta en la que entrem, és la més freda de l’any. Encara queden molts dies durant el 2020 per a confirmar-ho, però el que sí que podem dir, a dia de hui, és que serà una setmana freda i hivernal.

 

L’anticicló farà que durant les nits i primeres hores del matí les boires es repetixen cada dia. En estos punts la temperatura costarà que puge amb ambient ben fred. En la resta, el sol ajudarà que les temperatures remunten, però en general es mantindran paregudes al que tocaria per a l’època de l’any.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.