Setmana dels Barbuts: fred i oratge monòton però amb canvis a finals de setmana

 

Comencem una nova setmana, la setmana coneguda com la dels Barbuts, la més freda de l’any segons la cultura popular. I els models meteorològics fan pensar que d’eixa manera serà. No sabem encara si serà la més freda o no de tot el 2020, però sí que el fred hivernal es mantindrà.

 

En general, es mantindrà novament tranquil·la, abraçada per l’anticicló. Els canvis més destacats no arribarien fins a finals de setmana, de cara al divendres i al cap de setmana. Creuarà un front el divendres i acabarà formant una pertorbació mediterrània que farà que l’oratge del cap de setmana es mantinga insegur.

 

Dilluns

La setmana s’iniciarà amb oratge solejat en general, amb pocs canvis respecte a estos dies anteriors. Hi haurà les ja habituals boires del matí en l’interior però que amb el pas de les hores desapareixeran i deixaran pas a un oratge més solejat.

 

Només l’arribada de núvols alts i prims trencarà la dinàmica de l’oratge amb sol. Deixaran el cel enteranyinat durant tota la jornada, especialment de cara a la vesprada i el vespre.

 

Dimarts

Oratge monòton novament el dimarts, amb l’anticicló en territori valencià. Sol en conjunt, encara que els núvols alts i prims seran més trencats que el dia anterior. Les boires tornaran a formar-se, a les mateixes valls i fondalades, i amb el pas de les hores desapareixeran.

 

Seguix la bonança

Els dies pòxims, tampoc es mourà massa l’oratge. Tant dimecres i dijous la previsió meteorològica anirà de la mà de la tranquil·litat i del bon oratge. Sol en tot el territori valencià, amb bandes de núvols alts i prims, i les boires que tornaran a reaparèixer en valls i fondalades de l’interior.

 

Fi de l’anticicló

Els canvis arribaran a partir del divendres. Un front atlàntic més actiu anirà creuant d’oest a est la península, i amb ell també s’aniran desplaçant les pluges. Si acaben arribant, ho farien a partir de migdia per les comarques de l’oest, i de cara a la nit acabaran afectant altres punts del territori. En general seran poc importants i disperses.

 

Borrasca mediterrània

Durant el dissabte i el diumenge, el front acabarà tancant-se i formant una pertorbació que se situarà en l’est de les Illes Balears. Això provocarà que l’oratge es mantinga inestable, amb una entrada de vent del nord i aires freds.

 

Depenent d’on s’acabe col·locant la pertorbació les pluges ens afectaran més o menys. Ara, encara es fa difícil precisar exactament que acabarà passant, ja que la col·locació final de la borrasca definirà els límits de la pluja. En tot cas, hui pareix que les pluges quedarien restringides a punts de la costa i serien més anecdòtiques de cara al diumenge per la vesprada.

 

Fred: la setmana dels Barbuts

Quant a les temperatures, la cultura popular ja ho resumix tot. Es diu que la setmana dels Barbuts, esta en la que entrem, és la més freda de l’any. Encara queden molts dies durant el 2020 per a confirmar-ho, però el que sí que podem dir, a dia de hui, és que serà una setmana freda i hivernal.

 

L’anticicló farà que durant les nits i primeres hores del matí les boires es repetixen cada dia. En estos punts la temperatura costarà que puge amb ambient ben fred. En la resta, el sol ajudarà que les temperatures remunten, però en general es mantindran paregudes al que tocaria per a l’època de l’any.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.

Picasso, Warhol i Barceló protagonitzen una gran mostra sobre espiritualitat a Santa Pola

El Museu de la Mar de Santa Pola inaugura el 27 de març l'exposició Iter spirituale. Dos col·leccions, un recorregut per l'espiritualitat en l'art contemporani amb obres de Picasso, Warhol, Tàpies, Barceló o Mariscal.

La Nit del Foc cremarà 1.000 quilos de pólvora en un castell rítmic de 18 minuts

La Nit del Foc de Falles cremarà 1.000 quilos de material pirotècnic en un castell aeri de quasi 18 minuts, dissenyat per a mantindre un ritme constant i sense pauses.

Catalá ajorna al dia 20 el debat sobre l’Ofrena, les carpes falleres i la taxa turística

María José Catalá posposa al 20 de març la discussió sobre possibles canvis en l'Ofrena, el calendari de muntatge de carpes falleres i una eventual taxa turística lligada a les Falles.