Setmana dels Barbuts: fred i oratge monòton però amb canvis a finals de setmana

 

Comencem una nova setmana, la setmana coneguda com la dels Barbuts, la més freda de l’any segons la cultura popular. I els models meteorològics fan pensar que d’eixa manera serà. No sabem encara si serà la més freda o no de tot el 2020, però sí que el fred hivernal es mantindrà.

 

En general, es mantindrà novament tranquil·la, abraçada per l’anticicló. Els canvis més destacats no arribarien fins a finals de setmana, de cara al divendres i al cap de setmana. Creuarà un front el divendres i acabarà formant una pertorbació mediterrània que farà que l’oratge del cap de setmana es mantinga insegur.

 

Dilluns

La setmana s’iniciarà amb oratge solejat en general, amb pocs canvis respecte a estos dies anteriors. Hi haurà les ja habituals boires del matí en l’interior però que amb el pas de les hores desapareixeran i deixaran pas a un oratge més solejat.

 

Només l’arribada de núvols alts i prims trencarà la dinàmica de l’oratge amb sol. Deixaran el cel enteranyinat durant tota la jornada, especialment de cara a la vesprada i el vespre.

 

Dimarts

Oratge monòton novament el dimarts, amb l’anticicló en territori valencià. Sol en conjunt, encara que els núvols alts i prims seran més trencats que el dia anterior. Les boires tornaran a formar-se, a les mateixes valls i fondalades, i amb el pas de les hores desapareixeran.

 

Seguix la bonança

Els dies pòxims, tampoc es mourà massa l’oratge. Tant dimecres i dijous la previsió meteorològica anirà de la mà de la tranquil·litat i del bon oratge. Sol en tot el territori valencià, amb bandes de núvols alts i prims, i les boires que tornaran a reaparèixer en valls i fondalades de l’interior.

 

Fi de l’anticicló

Els canvis arribaran a partir del divendres. Un front atlàntic més actiu anirà creuant d’oest a est la península, i amb ell també s’aniran desplaçant les pluges. Si acaben arribant, ho farien a partir de migdia per les comarques de l’oest, i de cara a la nit acabaran afectant altres punts del territori. En general seran poc importants i disperses.

 

Borrasca mediterrània

Durant el dissabte i el diumenge, el front acabarà tancant-se i formant una pertorbació que se situarà en l’est de les Illes Balears. Això provocarà que l’oratge es mantinga inestable, amb una entrada de vent del nord i aires freds.

 

Depenent d’on s’acabe col·locant la pertorbació les pluges ens afectaran més o menys. Ara, encara es fa difícil precisar exactament que acabarà passant, ja que la col·locació final de la borrasca definirà els límits de la pluja. En tot cas, hui pareix que les pluges quedarien restringides a punts de la costa i serien més anecdòtiques de cara al diumenge per la vesprada.

 

Fred: la setmana dels Barbuts

Quant a les temperatures, la cultura popular ja ho resumix tot. Es diu que la setmana dels Barbuts, esta en la que entrem, és la més freda de l’any. Encara queden molts dies durant el 2020 per a confirmar-ho, però el que sí que podem dir, a dia de hui, és que serà una setmana freda i hivernal.

 

L’anticicló farà que durant les nits i primeres hores del matí les boires es repetixen cada dia. En estos punts la temperatura costarà que puge amb ambient ben fred. En la resta, el sol ajudarà que les temperatures remunten, però en general es mantindran paregudes al que tocaria per a l’època de l’any.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.