Setmana dels Barbuts: fred i oratge monòton però amb canvis a finals de setmana

 

Comencem una nova setmana, la setmana coneguda com la dels Barbuts, la més freda de l’any segons la cultura popular. I els models meteorològics fan pensar que d’eixa manera serà. No sabem encara si serà la més freda o no de tot el 2020, però sí que el fred hivernal es mantindrà.

 

En general, es mantindrà novament tranquil·la, abraçada per l’anticicló. Els canvis més destacats no arribarien fins a finals de setmana, de cara al divendres i al cap de setmana. Creuarà un front el divendres i acabarà formant una pertorbació mediterrània que farà que l’oratge del cap de setmana es mantinga insegur.

 

Dilluns

La setmana s’iniciarà amb oratge solejat en general, amb pocs canvis respecte a estos dies anteriors. Hi haurà les ja habituals boires del matí en l’interior però que amb el pas de les hores desapareixeran i deixaran pas a un oratge més solejat.

 

Només l’arribada de núvols alts i prims trencarà la dinàmica de l’oratge amb sol. Deixaran el cel enteranyinat durant tota la jornada, especialment de cara a la vesprada i el vespre.

 

Dimarts

Oratge monòton novament el dimarts, amb l’anticicló en territori valencià. Sol en conjunt, encara que els núvols alts i prims seran més trencats que el dia anterior. Les boires tornaran a formar-se, a les mateixes valls i fondalades, i amb el pas de les hores desapareixeran.

 

Seguix la bonança

Els dies pòxims, tampoc es mourà massa l’oratge. Tant dimecres i dijous la previsió meteorològica anirà de la mà de la tranquil·litat i del bon oratge. Sol en tot el territori valencià, amb bandes de núvols alts i prims, i les boires que tornaran a reaparèixer en valls i fondalades de l’interior.

 

Fi de l’anticicló

Els canvis arribaran a partir del divendres. Un front atlàntic més actiu anirà creuant d’oest a est la península, i amb ell també s’aniran desplaçant les pluges. Si acaben arribant, ho farien a partir de migdia per les comarques de l’oest, i de cara a la nit acabaran afectant altres punts del territori. En general seran poc importants i disperses.

 

Borrasca mediterrània

Durant el dissabte i el diumenge, el front acabarà tancant-se i formant una pertorbació que se situarà en l’est de les Illes Balears. Això provocarà que l’oratge es mantinga inestable, amb una entrada de vent del nord i aires freds.

 

Depenent d’on s’acabe col·locant la pertorbació les pluges ens afectaran més o menys. Ara, encara es fa difícil precisar exactament que acabarà passant, ja que la col·locació final de la borrasca definirà els límits de la pluja. En tot cas, hui pareix que les pluges quedarien restringides a punts de la costa i serien més anecdòtiques de cara al diumenge per la vesprada.

 

Fred: la setmana dels Barbuts

Quant a les temperatures, la cultura popular ja ho resumix tot. Es diu que la setmana dels Barbuts, esta en la que entrem, és la més freda de l’any. Encara queden molts dies durant el 2020 per a confirmar-ho, però el que sí que podem dir, a dia de hui, és que serà una setmana freda i hivernal.

 

L’anticicló farà que durant les nits i primeres hores del matí les boires es repetixen cada dia. En estos punts la temperatura costarà que puge amb ambient ben fred. En la resta, el sol ajudarà que les temperatures remunten, però en general es mantindran paregudes al que tocaria per a l’època de l’any.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU