6.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Setmana dels Barbuts: fred i oratge monòton però amb canvis a finals de setmana

 

Comencem una nova setmana, la setmana coneguda com la dels Barbuts, la més freda de l’any segons la cultura popular. I els models meteorològics fan pensar que d’eixa manera serà. No sabem encara si serà la més freda o no de tot el 2020, però sí que el fred hivernal es mantindrà.

 

En general, es mantindrà novament tranquil·la, abraçada per l’anticicló. Els canvis més destacats no arribarien fins a finals de setmana, de cara al divendres i al cap de setmana. Creuarà un front el divendres i acabarà formant una pertorbació mediterrània que farà que l’oratge del cap de setmana es mantinga insegur.

 

Dilluns

La setmana s’iniciarà amb oratge solejat en general, amb pocs canvis respecte a estos dies anteriors. Hi haurà les ja habituals boires del matí en l’interior però que amb el pas de les hores desapareixeran i deixaran pas a un oratge més solejat.

 

Només l’arribada de núvols alts i prims trencarà la dinàmica de l’oratge amb sol. Deixaran el cel enteranyinat durant tota la jornada, especialment de cara a la vesprada i el vespre.

 

Dimarts

Oratge monòton novament el dimarts, amb l’anticicló en territori valencià. Sol en conjunt, encara que els núvols alts i prims seran més trencats que el dia anterior. Les boires tornaran a formar-se, a les mateixes valls i fondalades, i amb el pas de les hores desapareixeran.

 

Seguix la bonança

Els dies pòxims, tampoc es mourà massa l’oratge. Tant dimecres i dijous la previsió meteorològica anirà de la mà de la tranquil·litat i del bon oratge. Sol en tot el territori valencià, amb bandes de núvols alts i prims, i les boires que tornaran a reaparèixer en valls i fondalades de l’interior.

 

Fi de l’anticicló

Els canvis arribaran a partir del divendres. Un front atlàntic més actiu anirà creuant d’oest a est la península, i amb ell també s’aniran desplaçant les pluges. Si acaben arribant, ho farien a partir de migdia per les comarques de l’oest, i de cara a la nit acabaran afectant altres punts del territori. En general seran poc importants i disperses.

 

Borrasca mediterrània

Durant el dissabte i el diumenge, el front acabarà tancant-se i formant una pertorbació que se situarà en l’est de les Illes Balears. Això provocarà que l’oratge es mantinga inestable, amb una entrada de vent del nord i aires freds.

 

Depenent d’on s’acabe col·locant la pertorbació les pluges ens afectaran més o menys. Ara, encara es fa difícil precisar exactament que acabarà passant, ja que la col·locació final de la borrasca definirà els límits de la pluja. En tot cas, hui pareix que les pluges quedarien restringides a punts de la costa i serien més anecdòtiques de cara al diumenge per la vesprada.

 

Fred: la setmana dels Barbuts

Quant a les temperatures, la cultura popular ja ho resumix tot. Es diu que la setmana dels Barbuts, esta en la que entrem, és la més freda de l’any. Encara queden molts dies durant el 2020 per a confirmar-ho, però el que sí que podem dir, a dia de hui, és que serà una setmana freda i hivernal.

 

L’anticicló farà que durant les nits i primeres hores del matí les boires es repetixen cada dia. En estos punts la temperatura costarà que puge amb ambient ben fred. En la resta, el sol ajudarà que les temperatures remunten, però en general es mantindran paregudes al que tocaria per a l’època de l’any.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.