19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Alerta en el territori valencià per l’arribada de la borrasca ‘Gloria’ este diumenge

Onades impactant contra els espigons de la costa

El temporal de mar serà duríssim en totes les costes valencianes | Twitter

Estem a les portes d’una llevantada que serà de primera categoria en tots els seus meteors a partir d’este diumenge, però que tindrà continuïtat de cara a la pròxima setmana. S’esperen ventades molt fortes, pràcticament huracanades, temporal marítim destacable, pluges que podrien superar els 100 l/m² en moltes zones del territori i la neu que podria deixar acumulacions de fins a 1 metre en les serralades interiors del territori valencià per damunt dels 1000 metres. L’Agencia Estatal de Meteorologia (Aemet), ja ha advertit amb diferents avisos de la situació que se’ns presenta de cara a les pròximes jornades.

 

Avisos de l'Aemet per València

Avisos per pluja, neu, temporal marítim i vent este pròxim diumenge en el territori valencià | Aemet

 

Espectacular descens de les temperatures acompanyat de ventades

Este diumenge, el més destacable serà el brusc descens de les temperatures en tot el territori valencià sense excepcions. Pel matí, encara no farà pràcticament fred, però al migdia el termòmetre seguirà baixant i els valors podran ser fins a 10ºC inferiors als d’este dissabte.

 

A demés, l’increment del vent de gregal (nord-est) farà que encara s’incremente més la sensació de fred, sobretot en el sud de València i Alacant. Al llarg de la vesprada, les ràfegues de vent seran molt fortes, fins i tot, huracanades. Es superaran els 90 km/h en moltes zones i no descartem que pugam arribar a més de 100 km/h en algun lloc.

 

Previsió de l'Aemet per València

Previsió de símbols per a este diumenge | Aemet

 

Pluges abundants i nevades destacables

L’altre factor a destacar seran les precipitacions este diumenge. Seran intenses en tot el territori valencià pràcticament sense excepcions. Pel matí, començarà a ploure moderadament per Castelló i, per la vesprada, les precipitacions es generalitzaran en tot el territori valencià. Les més abundants es concentraran en el cap de la Nau, en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) i zones properes a la Safor (València), a on es podrien acumular fins a 50 l/m² este mateix diumenge.

 

D’altra banda, anirà entrant més aire fred i això provocarà que la cota de neu vaja clarament a la baixa al llarg de la vesprada i la nit. Inicialment, començarà nevant per damunt dels 1.000 metres, però a últimes hores de diumenge ho podrà acabar fent fins a 400 metres. 

 

En les zones més elevades del Sistema Ibèric sud i en els cims més elevats de la Serra de Mariola (l’Alcoià, el Comtat i la Vall d’Albaida), es podrien acumular gruixos de fins a 20 o 30 centímetres al llarg d’este diumenge.

 

Temporal de mar perillós

L’últim factor i no menys destacable a vigilar diumenge serà l’estat de la mar. Pel matí encara estarà prou tranquil, però a partir de migdia, juntament amb l’entrada de la llevantada en conjunt, s’alterarà notablement. Anirà de menys a més i a últimes hores de la jornada, les onades ja podrien superar els 4 metres d’alçada, especialment en el sud de València.

 

Clímax de la llevantada

La situació no s’acaba diumenge. I no només això, sinó que encara haurà d’arribar el plat més fort. Tot i que la cota de neu pujarà clarament a mesura que avancen els dies, entre dimarts i dimecres és quan esperem que les precipitacions, les ventades i el temporal siguen més destacables.

 

En tot l’episodi, es poden arribar a acumular fins a 200 litres/m² en les comarques del sud de València i nord d’Alacant i pràcticament 1 metre i mig de neu nova en les estribacions del sud del Sistema Ibèric.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Països Baixos remunta 3-4 i amarga el debut d’Espanya en la Pro League de València

Espanya es va avançar 2-0 amb eficàcia a pilota parada, però Països Baixos va voltejar després del descans. Un gol anul·lat i una miqueta tardà van deixar el 3-4 definitiu.

La borrasca Leonardo complica l’aeroport de Màlaga amb desviaments i cancel·lacions

La borrasca Leonardo està complicant el trànsit aeri a Andalusia: s'han desviat tres arribades a Màlaga i s'han cancel·lat enllaços amb Berlín i Madrid. S'esperen retards per vent creuat i ajustos de seguretat.

Compromís exigix al Consell que indemnitze ja a les víctimes de la dana

Compromís ha registrat una proposta en Les Corts perquè el Consell indemnitze de manera immediata a les famílies afectades per la dana. El grup acusa l'Executiu autonòmic d'inacció i de criticar a l'Estat mentres no paga.

Aemet eleva a taronja l’avís a Alacant per fenòmens costaners

Aemet ha elevat a taronja l'avís a Alacant per fenòmens costaners este dijous, amb vent del sud-oest de 50-60 km/h i ones de fins a 3 metres. La resta de províncies manté avisos grocs per vent i la costa d'Alacant repetirà nivell groc el divendres a la vesprada.

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.