15.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Alerta en el territori valencià per l’arribada de la borrasca ‘Gloria’ este diumenge

Onades impactant contra els espigons de la costa

El temporal de mar serà duríssim en totes les costes valencianes | Twitter

Estem a les portes d’una llevantada que serà de primera categoria en tots els seus meteors a partir d’este diumenge, però que tindrà continuïtat de cara a la pròxima setmana. S’esperen ventades molt fortes, pràcticament huracanades, temporal marítim destacable, pluges que podrien superar els 100 l/m² en moltes zones del territori i la neu que podria deixar acumulacions de fins a 1 metre en les serralades interiors del territori valencià per damunt dels 1000 metres. L’Agencia Estatal de Meteorologia (Aemet), ja ha advertit amb diferents avisos de la situació que se’ns presenta de cara a les pròximes jornades.

 

Avisos de l'Aemet per València

Avisos per pluja, neu, temporal marítim i vent este pròxim diumenge en el territori valencià | Aemet

 

Espectacular descens de les temperatures acompanyat de ventades

Este diumenge, el més destacable serà el brusc descens de les temperatures en tot el territori valencià sense excepcions. Pel matí, encara no farà pràcticament fred, però al migdia el termòmetre seguirà baixant i els valors podran ser fins a 10ºC inferiors als d’este dissabte.

 

A demés, l’increment del vent de gregal (nord-est) farà que encara s’incremente més la sensació de fred, sobretot en el sud de València i Alacant. Al llarg de la vesprada, les ràfegues de vent seran molt fortes, fins i tot, huracanades. Es superaran els 90 km/h en moltes zones i no descartem que pugam arribar a més de 100 km/h en algun lloc.

 

Previsió de l'Aemet per València

Previsió de símbols per a este diumenge | Aemet

 

Pluges abundants i nevades destacables

L’altre factor a destacar seran les precipitacions este diumenge. Seran intenses en tot el territori valencià pràcticament sense excepcions. Pel matí, començarà a ploure moderadament per Castelló i, per la vesprada, les precipitacions es generalitzaran en tot el territori valencià. Les més abundants es concentraran en el cap de la Nau, en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) i zones properes a la Safor (València), a on es podrien acumular fins a 50 l/m² este mateix diumenge.

 

D’altra banda, anirà entrant més aire fred i això provocarà que la cota de neu vaja clarament a la baixa al llarg de la vesprada i la nit. Inicialment, començarà nevant per damunt dels 1.000 metres, però a últimes hores de diumenge ho podrà acabar fent fins a 400 metres. 

 

En les zones més elevades del Sistema Ibèric sud i en els cims més elevats de la Serra de Mariola (l’Alcoià, el Comtat i la Vall d’Albaida), es podrien acumular gruixos de fins a 20 o 30 centímetres al llarg d’este diumenge.

 

Temporal de mar perillós

L’últim factor i no menys destacable a vigilar diumenge serà l’estat de la mar. Pel matí encara estarà prou tranquil, però a partir de migdia, juntament amb l’entrada de la llevantada en conjunt, s’alterarà notablement. Anirà de menys a més i a últimes hores de la jornada, les onades ja podrien superar els 4 metres d’alçada, especialment en el sud de València.

 

Clímax de la llevantada

La situació no s’acaba diumenge. I no només això, sinó que encara haurà d’arribar el plat més fort. Tot i que la cota de neu pujarà clarament a mesura que avancen els dies, entre dimarts i dimecres és quan esperem que les precipitacions, les ventades i el temporal siguen més destacables.

 

En tot l’episodi, es poden arribar a acumular fins a 200 litres/m² en les comarques del sud de València i nord d’Alacant i pràcticament 1 metre i mig de neu nova en les estribacions del sud del Sistema Ibèric.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.