Alerta en el territori valencià per l’arribada de la borrasca ‘Gloria’ este diumenge

Onades impactant contra els espigons de la costa

El temporal de mar serà duríssim en totes les costes valencianes | Twitter

Estem a les portes d’una llevantada que serà de primera categoria en tots els seus meteors a partir d’este diumenge, però que tindrà continuïtat de cara a la pròxima setmana. S’esperen ventades molt fortes, pràcticament huracanades, temporal marítim destacable, pluges que podrien superar els 100 l/m² en moltes zones del territori i la neu que podria deixar acumulacions de fins a 1 metre en les serralades interiors del territori valencià per damunt dels 1000 metres. L’Agencia Estatal de Meteorologia (Aemet), ja ha advertit amb diferents avisos de la situació que se’ns presenta de cara a les pròximes jornades.

 

Avisos de l'Aemet per València

Avisos per pluja, neu, temporal marítim i vent este pròxim diumenge en el territori valencià | Aemet

 

Espectacular descens de les temperatures acompanyat de ventades

Este diumenge, el més destacable serà el brusc descens de les temperatures en tot el territori valencià sense excepcions. Pel matí, encara no farà pràcticament fred, però al migdia el termòmetre seguirà baixant i els valors podran ser fins a 10ºC inferiors als d’este dissabte.

 

A demés, l’increment del vent de gregal (nord-est) farà que encara s’incremente més la sensació de fred, sobretot en el sud de València i Alacant. Al llarg de la vesprada, les ràfegues de vent seran molt fortes, fins i tot, huracanades. Es superaran els 90 km/h en moltes zones i no descartem que pugam arribar a més de 100 km/h en algun lloc.

 

Previsió de l'Aemet per València

Previsió de símbols per a este diumenge | Aemet

 

Pluges abundants i nevades destacables

L’altre factor a destacar seran les precipitacions este diumenge. Seran intenses en tot el territori valencià pràcticament sense excepcions. Pel matí, començarà a ploure moderadament per Castelló i, per la vesprada, les precipitacions es generalitzaran en tot el territori valencià. Les més abundants es concentraran en el cap de la Nau, en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) i zones properes a la Safor (València), a on es podrien acumular fins a 50 l/m² este mateix diumenge.

 

D’altra banda, anirà entrant més aire fred i això provocarà que la cota de neu vaja clarament a la baixa al llarg de la vesprada i la nit. Inicialment, començarà nevant per damunt dels 1.000 metres, però a últimes hores de diumenge ho podrà acabar fent fins a 400 metres. 

 

En les zones més elevades del Sistema Ibèric sud i en els cims més elevats de la Serra de Mariola (l’Alcoià, el Comtat i la Vall d’Albaida), es podrien acumular gruixos de fins a 20 o 30 centímetres al llarg d’este diumenge.

 

Temporal de mar perillós

L’últim factor i no menys destacable a vigilar diumenge serà l’estat de la mar. Pel matí encara estarà prou tranquil, però a partir de migdia, juntament amb l’entrada de la llevantada en conjunt, s’alterarà notablement. Anirà de menys a més i a últimes hores de la jornada, les onades ja podrien superar els 4 metres d’alçada, especialment en el sud de València.

 

Clímax de la llevantada

La situació no s’acaba diumenge. I no només això, sinó que encara haurà d’arribar el plat més fort. Tot i que la cota de neu pujarà clarament a mesura que avancen els dies, entre dimarts i dimecres és quan esperem que les precipitacions, les ventades i el temporal siguen més destacables.

 

En tot l’episodi, es poden arribar a acumular fins a 200 litres/m² en les comarques del sud de València i nord d’Alacant i pràcticament 1 metre i mig de neu nova en les estribacions del sud del Sistema Ibèric.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.