Alerta en el territori valencià per l’arribada de la borrasca ‘Gloria’ este diumenge

Onades impactant contra els espigons de la costa

El temporal de mar serà duríssim en totes les costes valencianes | Twitter

Estem a les portes d’una llevantada que serà de primera categoria en tots els seus meteors a partir d’este diumenge, però que tindrà continuïtat de cara a la pròxima setmana. S’esperen ventades molt fortes, pràcticament huracanades, temporal marítim destacable, pluges que podrien superar els 100 l/m² en moltes zones del territori i la neu que podria deixar acumulacions de fins a 1 metre en les serralades interiors del territori valencià per damunt dels 1000 metres. L’Agencia Estatal de Meteorologia (Aemet), ja ha advertit amb diferents avisos de la situació que se’ns presenta de cara a les pròximes jornades.

 

Avisos de l'Aemet per València

Avisos per pluja, neu, temporal marítim i vent este pròxim diumenge en el territori valencià | Aemet

 

Espectacular descens de les temperatures acompanyat de ventades

Este diumenge, el més destacable serà el brusc descens de les temperatures en tot el territori valencià sense excepcions. Pel matí, encara no farà pràcticament fred, però al migdia el termòmetre seguirà baixant i els valors podran ser fins a 10ºC inferiors als d’este dissabte.

 

A demés, l’increment del vent de gregal (nord-est) farà que encara s’incremente més la sensació de fred, sobretot en el sud de València i Alacant. Al llarg de la vesprada, les ràfegues de vent seran molt fortes, fins i tot, huracanades. Es superaran els 90 km/h en moltes zones i no descartem que pugam arribar a més de 100 km/h en algun lloc.

 

Previsió de l'Aemet per València

Previsió de símbols per a este diumenge | Aemet

 

Pluges abundants i nevades destacables

L’altre factor a destacar seran les precipitacions este diumenge. Seran intenses en tot el territori valencià pràcticament sense excepcions. Pel matí, començarà a ploure moderadament per Castelló i, per la vesprada, les precipitacions es generalitzaran en tot el territori valencià. Les més abundants es concentraran en el cap de la Nau, en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) i zones properes a la Safor (València), a on es podrien acumular fins a 50 l/m² este mateix diumenge.

 

D’altra banda, anirà entrant més aire fred i això provocarà que la cota de neu vaja clarament a la baixa al llarg de la vesprada i la nit. Inicialment, començarà nevant per damunt dels 1.000 metres, però a últimes hores de diumenge ho podrà acabar fent fins a 400 metres. 

 

En les zones més elevades del Sistema Ibèric sud i en els cims més elevats de la Serra de Mariola (l’Alcoià, el Comtat i la Vall d’Albaida), es podrien acumular gruixos de fins a 20 o 30 centímetres al llarg d’este diumenge.

 

Temporal de mar perillós

L’últim factor i no menys destacable a vigilar diumenge serà l’estat de la mar. Pel matí encara estarà prou tranquil, però a partir de migdia, juntament amb l’entrada de la llevantada en conjunt, s’alterarà notablement. Anirà de menys a més i a últimes hores de la jornada, les onades ja podrien superar els 4 metres d’alçada, especialment en el sud de València.

 

Clímax de la llevantada

La situació no s’acaba diumenge. I no només això, sinó que encara haurà d’arribar el plat més fort. Tot i que la cota de neu pujarà clarament a mesura que avancen els dies, entre dimarts i dimecres és quan esperem que les precipitacions, les ventades i el temporal siguen més destacables.

 

En tot l’episodi, es poden arribar a acumular fins a 200 litres/m² en les comarques del sud de València i nord d’Alacant i pràcticament 1 metre i mig de neu nova en les estribacions del sud del Sistema Ibèric.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.