Alerta en el territori valencià per l’arribada de la borrasca ‘Gloria’ este diumenge

Onades impactant contra els espigons de la costa

El temporal de mar serà duríssim en totes les costes valencianes | Twitter

Estem a les portes d’una llevantada que serà de primera categoria en tots els seus meteors a partir d’este diumenge, però que tindrà continuïtat de cara a la pròxima setmana. S’esperen ventades molt fortes, pràcticament huracanades, temporal marítim destacable, pluges que podrien superar els 100 l/m² en moltes zones del territori i la neu que podria deixar acumulacions de fins a 1 metre en les serralades interiors del territori valencià per damunt dels 1000 metres. L’Agencia Estatal de Meteorologia (Aemet), ja ha advertit amb diferents avisos de la situació que se’ns presenta de cara a les pròximes jornades.

 

Avisos de l'Aemet per València

Avisos per pluja, neu, temporal marítim i vent este pròxim diumenge en el territori valencià | Aemet

 

Espectacular descens de les temperatures acompanyat de ventades

Este diumenge, el més destacable serà el brusc descens de les temperatures en tot el territori valencià sense excepcions. Pel matí, encara no farà pràcticament fred, però al migdia el termòmetre seguirà baixant i els valors podran ser fins a 10ºC inferiors als d’este dissabte.

 

A demés, l’increment del vent de gregal (nord-est) farà que encara s’incremente més la sensació de fred, sobretot en el sud de València i Alacant. Al llarg de la vesprada, les ràfegues de vent seran molt fortes, fins i tot, huracanades. Es superaran els 90 km/h en moltes zones i no descartem que pugam arribar a més de 100 km/h en algun lloc.

 

Previsió de l'Aemet per València

Previsió de símbols per a este diumenge | Aemet

 

Pluges abundants i nevades destacables

L’altre factor a destacar seran les precipitacions este diumenge. Seran intenses en tot el territori valencià pràcticament sense excepcions. Pel matí, començarà a ploure moderadament per Castelló i, per la vesprada, les precipitacions es generalitzaran en tot el territori valencià. Les més abundants es concentraran en el cap de la Nau, en Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant) i zones properes a la Safor (València), a on es podrien acumular fins a 50 l/m² este mateix diumenge.

 

D’altra banda, anirà entrant més aire fred i això provocarà que la cota de neu vaja clarament a la baixa al llarg de la vesprada i la nit. Inicialment, començarà nevant per damunt dels 1.000 metres, però a últimes hores de diumenge ho podrà acabar fent fins a 400 metres. 

 

En les zones més elevades del Sistema Ibèric sud i en els cims més elevats de la Serra de Mariola (l’Alcoià, el Comtat i la Vall d’Albaida), es podrien acumular gruixos de fins a 20 o 30 centímetres al llarg d’este diumenge.

 

Temporal de mar perillós

L’últim factor i no menys destacable a vigilar diumenge serà l’estat de la mar. Pel matí encara estarà prou tranquil, però a partir de migdia, juntament amb l’entrada de la llevantada en conjunt, s’alterarà notablement. Anirà de menys a més i a últimes hores de la jornada, les onades ja podrien superar els 4 metres d’alçada, especialment en el sud de València.

 

Clímax de la llevantada

La situació no s’acaba diumenge. I no només això, sinó que encara haurà d’arribar el plat més fort. Tot i que la cota de neu pujarà clarament a mesura que avancen els dies, entre dimarts i dimecres és quan esperem que les precipitacions, les ventades i el temporal siguen més destacables.

 

En tot l’episodi, es poden arribar a acumular fins a 200 litres/m² en les comarques del sud de València i nord d’Alacant i pràcticament 1 metre i mig de neu nova en les estribacions del sud del Sistema Ibèric.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla