Canvi radical estes festes de Nadal amb pujada de les temperatures

Imatge d'un arbre de Nadal amb llums

El temps viurà un important canvi de temps a partir de Nadal | Arxiu

 

L’ambient tan atípic que hem tingut estos últims dies, amb temperatures altes per a l’època que han superat els 20º en alguns casos, té les hores comptades, ja que l’arribada d’una massa d’aire molt fred d’origen polar farà canviar radicalment la situació. A partir de Nadal, tindrem més fred en conjunt i vents en alguns casos, tot i que, excepte dijous, el sol dominarà en general.

 

Esta situació de fred hivernal es mantindrà durant els següents dies, almenys fins a Cap d’Any. Tot i que no s’esperen temperatures molt baixes per a l’època, la sensació de fredor serà molt evident, sobretot allà a on bufe el vent. La setmana que ve podria començar amb més inestabilitat.

 

Temps per a les festes de Nadal

Pel que fa a la Nit de Nadal i al dia de Nadal, dijous arribarà un front desgastat que portarà més nuvolositat i algunes pluges locals, poca cosa. Tot i este xicotet canvi, la Nit de Nadal serà tranquil·la en conjunt, però el vent ja començarà a bufar amb ganes en comarques de Castelló, i les temperatures també baixaran ja.

 

Mapa de previsió a València el 24 de desembre del 2020

Mapa de previsió per la Nit de Nadal en tot el territori valencià | Aemet

 

De cara al dia de Nadal, el divendres 25 de desembre, els núvols es trencarà i, excepte alguns intervals dispersos, el sol dominarà en conjunt. El vent de mestral es deixarà sentir en conjunt, però les ràfegues més intenses s’esperen en les comarques de Castelló. L’ambient serà clarament més fred, tant de dia com de nit, amb valors que poden arribar a baixar entre 3 i 7 graus respecte al dimecres.

 

El cap de setmana tindrem una situació pareguda, amb sol en general i temperatures fredes, màximes de 10º a 15º prop de la costa i més baixes en la resta, mentres que les nits seran de ple hivern amb gelades en l’interior. El vent encalmarà transitòriament, a l’espera de què diumenge es vaja reforçant el ponent i el mestral.

 

Més canvis la setmana que ve

De cara a la setmana que ve, dilluns podríem tindre algunes pluges passatgeres en pràcticament qualsevol lloc, però la notícia serà el vent de mestral i ponent que bufarà amb alguna ràfega puntualment forta. Una situació que s’allargarà almenys un parell de dies més.

 

Les temperatures es mantindran paregudes o pujaran lleugerament, però abans de Cap d’Any i els primers dies del 2021 podria arribar més fred, tot i que amb poques probabilitats de precipitacions. En tot cas, la cota de neu se situaria per baix dels 1.000 metres. Toca abrigar-se per a estes festes!

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.