7.2 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Canvi radical estes festes de Nadal amb pujada de les temperatures

Imatge d'un arbre de Nadal amb llums

El temps viurà un important canvi de temps a partir de Nadal | Arxiu

 

L’ambient tan atípic que hem tingut estos últims dies, amb temperatures altes per a l’època que han superat els 20º en alguns casos, té les hores comptades, ja que l’arribada d’una massa d’aire molt fred d’origen polar farà canviar radicalment la situació. A partir de Nadal, tindrem més fred en conjunt i vents en alguns casos, tot i que, excepte dijous, el sol dominarà en general.

 

Esta situació de fred hivernal es mantindrà durant els següents dies, almenys fins a Cap d’Any. Tot i que no s’esperen temperatures molt baixes per a l’època, la sensació de fredor serà molt evident, sobretot allà a on bufe el vent. La setmana que ve podria començar amb més inestabilitat.

 

Temps per a les festes de Nadal

Pel que fa a la Nit de Nadal i al dia de Nadal, dijous arribarà un front desgastat que portarà més nuvolositat i algunes pluges locals, poca cosa. Tot i este xicotet canvi, la Nit de Nadal serà tranquil·la en conjunt, però el vent ja començarà a bufar amb ganes en comarques de Castelló, i les temperatures també baixaran ja.

 

Mapa de previsió a València el 24 de desembre del 2020

Mapa de previsió per la Nit de Nadal en tot el territori valencià | Aemet

 

De cara al dia de Nadal, el divendres 25 de desembre, els núvols es trencarà i, excepte alguns intervals dispersos, el sol dominarà en conjunt. El vent de mestral es deixarà sentir en conjunt, però les ràfegues més intenses s’esperen en les comarques de Castelló. L’ambient serà clarament més fred, tant de dia com de nit, amb valors que poden arribar a baixar entre 3 i 7 graus respecte al dimecres.

 

El cap de setmana tindrem una situació pareguda, amb sol en general i temperatures fredes, màximes de 10º a 15º prop de la costa i més baixes en la resta, mentres que les nits seran de ple hivern amb gelades en l’interior. El vent encalmarà transitòriament, a l’espera de què diumenge es vaja reforçant el ponent i el mestral.

 

Més canvis la setmana que ve

De cara a la setmana que ve, dilluns podríem tindre algunes pluges passatgeres en pràcticament qualsevol lloc, però la notícia serà el vent de mestral i ponent que bufarà amb alguna ràfega puntualment forta. Una situació que s’allargarà almenys un parell de dies més.

 

Les temperatures es mantindran paregudes o pujaran lleugerament, però abans de Cap d’Any i els primers dies del 2021 podria arribar més fred, tot i que amb poques probabilitats de precipitacions. En tot cas, la cota de neu se situaria per baix dels 1.000 metres. Toca abrigar-se per a estes festes!

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.