Canvi radical estes festes de Nadal amb pujada de les temperatures

Imatge d'un arbre de Nadal amb llums

El temps viurà un important canvi de temps a partir de Nadal | Arxiu

 

L’ambient tan atípic que hem tingut estos últims dies, amb temperatures altes per a l’època que han superat els 20º en alguns casos, té les hores comptades, ja que l’arribada d’una massa d’aire molt fred d’origen polar farà canviar radicalment la situació. A partir de Nadal, tindrem més fred en conjunt i vents en alguns casos, tot i que, excepte dijous, el sol dominarà en general.

 

Esta situació de fred hivernal es mantindrà durant els següents dies, almenys fins a Cap d’Any. Tot i que no s’esperen temperatures molt baixes per a l’època, la sensació de fredor serà molt evident, sobretot allà a on bufe el vent. La setmana que ve podria començar amb més inestabilitat.

 

Temps per a les festes de Nadal

Pel que fa a la Nit de Nadal i al dia de Nadal, dijous arribarà un front desgastat que portarà més nuvolositat i algunes pluges locals, poca cosa. Tot i este xicotet canvi, la Nit de Nadal serà tranquil·la en conjunt, però el vent ja començarà a bufar amb ganes en comarques de Castelló, i les temperatures també baixaran ja.

 

Mapa de previsió a València el 24 de desembre del 2020

Mapa de previsió per la Nit de Nadal en tot el territori valencià | Aemet

 

De cara al dia de Nadal, el divendres 25 de desembre, els núvols es trencarà i, excepte alguns intervals dispersos, el sol dominarà en conjunt. El vent de mestral es deixarà sentir en conjunt, però les ràfegues més intenses s’esperen en les comarques de Castelló. L’ambient serà clarament més fred, tant de dia com de nit, amb valors que poden arribar a baixar entre 3 i 7 graus respecte al dimecres.

 

El cap de setmana tindrem una situació pareguda, amb sol en general i temperatures fredes, màximes de 10º a 15º prop de la costa i més baixes en la resta, mentres que les nits seran de ple hivern amb gelades en l’interior. El vent encalmarà transitòriament, a l’espera de què diumenge es vaja reforçant el ponent i el mestral.

 

Més canvis la setmana que ve

De cara a la setmana que ve, dilluns podríem tindre algunes pluges passatgeres en pràcticament qualsevol lloc, però la notícia serà el vent de mestral i ponent que bufarà amb alguna ràfega puntualment forta. Una situació que s’allargarà almenys un parell de dies més.

 

Les temperatures es mantindran paregudes o pujaran lleugerament, però abans de Cap d’Any i els primers dies del 2021 podria arribar més fred, tot i que amb poques probabilitats de precipitacions. En tot cas, la cota de neu se situaria per baix dels 1.000 metres. Toca abrigar-se per a estes festes!

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.