10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Méteo Especial: Calorada totalment atípica en ple gener amb més de 25ºC els propers dies

 

El mes de gener s’ha comportat d’una forma caòtica amb una primera quinzena amb diferents episodis de nevades a cotes baixes, ventades, però sobretot, amb les temperatures més fredes dels darrers anys. Este tram final del mes pareix que vol ser radicalment diferent i tindrem unes temperatures totalment atípiques que contrastaran amb els valors que vam tindre a principis del mes.

 

Tanmateix, també tindrem les temperatures més elevades de tot l’hivern d’enguany i és que fins i tot, es podria conseguir algun rècord de temperatura màxima per un mes de gener en alguns indrets de la costa.

 

Cada dia ambient més càlid

Dimecres encara tindrem uns cels mig ennuvolats, però ja no s’esperen precipitacions. A la vesprada, els núvols alts estaran més trencats arreu. Això permetrà que faça més sol i sumat al vent de ponent, ja apreciarem com el termòmetre s’enfila molt més que este dimarts. De fet, les temperatures màximes ja podrien superar lleugerament els 23ºC a punts del centre de València.

 

A la resta el termòmetre també pujarà d’una forma clara arreu, però els valors quedaran més frenats al voltant dels 18-20ºC a l’interior del territori. El Pirineu serà l’excepció, a on les pluges i nevades faran que els valors queden més frenats. 

 

Calor, com si fora maig

Entre dijous i divendres pareix que podria arribar el pic de calor atípica i totalment fora de lloc per un mes de gener. Les temperatures seran molt altes per l’època i podrien arribar o superar lleugerament els 25ºC a tot el litoral de València i Alacant, com també en alguns indrets de Castelló. Tot això serà causat pel vent de ponent de llarg recorregut que travessarà tota la Península i arribarà reescalfat.

 

Pareix que la zona que podria conseguir els valors més elevats seran les comarques de la Marina Baixa, Alacant i el Baix Vinalopó, a on se superaran clarament estos 25ºC de forma puntual. Fins i tot, algunes zones elevades de l’interior també podrien passar dels 20ºC. S’haurà de seguir per vore si finalment es baten rècords o no.

 

Ventades que s’enduran la calorada

No obstant això, esta bonança atípica s’acabarà de colp. Si els mapes del temps tenen raó, ja fa dies que porten insistint en un episodi de vent molt violent de cara al pròxim cap de setmana. Per al pròxim dissabte, una potent i profunda borrasca atlàntica es començarà a acostar pel nord d’Espanya fent que les ventades vagen a més arreu de València, al mateix temps que baixaran de nou les temperatures arreu i s’acabarà esta bonança tan atípica.

 

Dissabte començarà a entrar aire fred per Castelló, però a gran part de la costa sud encara farà molta bonança, tot i que les ventades aniran de menys a més al llarg del dia. Diumenge, l’ambient hivernal s’acabarà imposant a tot el territori de nou, però el més destacable serà la possible ventada huracanada de nord que podríem tenir a primeres hores de la jornada.

 

Una situació sens dubte que s’haurà d’anar seguint de molt a prop per tal de vore com s’acabarà configurant esta forta ventada.

Últimes notícies

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.

Sal i salmorra en la CV-35 i CV-355 per a previndre neu i plaques de gel

El Consell ha aplicat sal i salmorra en la CV-35 i la CV-355 per a previndre neu i plaques de gel. El dispositiu de serveis viaris hivernals opera de manera preventiva i coordinada en la xarxa autonòmica.

Chiva aprova més de 1,5 milions en noves ajudes per a afectats per la DANA

El ple municipal ha donat llum verda a més de 1,5 milions en ajudes per a damnificats de la DANA del 29 d'octubre, amb fons de la Fundació Amancio Ortega i altres donacions. A més, corregix la taxa d'escombraries i amplia fins a 2026 l'exempció de taxes urbanístiques.

Voluntaris de la DANA deixen cadenats amb missatges en l’escultura ‘Gràcies’ d’Alaquàs

Voluntaris que van ajudar durant la DANA han deixat cadenats amb missatges en l'escultura 'Gràcies' d'Alaquàs, instal·lada al desembre com a símbol de gratitud. L'obra s'integrarà en una ruta turística per municipis afectats en la qual treballa la Mancomunitat de l'Horta Sud

La CHJ detalla als veïns de Paiporta les obres i projectes en el barranc de Poio després de la DANA

La CHJ va explicar a la ciutadania de Paiporta les actuacions executades i les previstes en el barranc de Poio per a reforçar la resiliència després de la DANA. Ja s'han intervingut 2,5 km del llit, amb un pressupost de 5 milions i més del 50% d'execució, i es preveu un programa d'adaptació de 60 milions, 2,8 d'ells per a Paiporta

Més de 50 incidències per forts vents a la província d’Alacant

El Consorci de Bombers manté obertes 52 incidències des de les 13.00 per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No hi ha ferits i es preveu actualització a les 17.00.