19.9 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Troben en aigües italianes l’abocador més gran de residus del Mediterrani

Imatge d'una de les barques trobades al fons marí de la Messina

Imatge d’una de les barques trobades en el fons marí de Messina | Scientific Reports

 

Imàtgens lamentables les que ens arriben des d’Itàlia, a on s’ha descobert l’abocador més gran del fons marí Mediterrani. En concret, un grup d’investigadors italians ha fet esta greu trobada en l’estret de Messina, just entre l’illa de Sicília i la península italiana. Destaca especialment la quantitat i volum de residus que s’ha trobat, mai vista fins ara en aigües mediterrànies.

 

L’estudi ha sigut publicat en la revista ‘Scientific Reports’ i ha sigut encapçalat per Daniela Casalbore i Martina Pierdomenico, de l’institut de Geologia Ambiental i Geoenginyeria de Roma, i Francesco Latino Chiocci, de la Universitat de la Sapienza.

 

En concret, els experts han trobat objectes tan surrealistes com ara un cotxe sencer en el fons marí, unes quantes barques que es conserven en prou bon estat, mobles, canonades, persianes, material elèctric o d’obra, joguets o moltes classes de plàstic, com ara embolcalls, botelles o bosses. Estes són algunes de les deplorables imàtgens preses en este abocador improvisat de residus baix l’aigua:

 

Recull d'imatges d'alguns dels objectes trobats al fins marí

Tria d’imàtgens d’alguns dels objectes trobats en el fons marí | Scientific Reports

 

 

 

Prop de 200 objectes cada 10 metres

La quantitat de residus és tan elevada que s’han comptabilitzat prop de 200 objectes procedents dels humans cada 10 metres en este punt del Mediterrani. Esta és la densitat més elevada registrada mai en un fons marí profund, ja que les imàtgens es van prendre a una profunditat d’entre 240 i 580 metres. Un robot va ser l’encarregat de fer un recorregut de més de sis quilòmetres baix l’aigua.

 

Sens dubte, el cotxe sencer descobert a 510 metres de profunditat és la trobada més surrealista i sorprenent que s’ha fet en esta investigació, així com 4 barques d’una empresa turística siciliana 40 quilòmetres més lluny d’on es troba la seu. Per ara, no se sap si esta empresa haurà d’assumir alguna classe de sanció.

 

Més dades dels objectes trobats

De tots els objectes trobats, més del 52% pertanyen a plàstics molls, mentres que el 26% són plàstics durs. A diferència del que molts poden pensar, la majoria dels residus procedixen de terra ferma, mentres que els procedents de la pesca tan sols representen un 0,9%. El 53% dels objectes són molt xicotets i fan menys de 10 centímetres, mentre que el 41% mesura més d’esta xifra.

 

El relleu de la zona fa que, en algunes zones, s’acumulen muntanyes senceres de residus. Els experts alerten dels greus perills per als ecosistemes que esta situació pot suposar i aposten per continuar la investigació per més zones del Mediterrani per a determinar l’abast del desastre.   

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.