Troben en aigües italianes l’abocador més gran de residus del Mediterrani

Ejemplo de shortcode con estilo
Imatge d’una de les barques trobades en el fons marí de Messina | Scientific Reports   Imàtgens lamentables les que ens arriben des d’Itàlia, a on s’ha descobert l’abocador més gran del fons marí Mediterrani. En concret, un grup d’investigadors italians ha fet esta greu trobada en l’estret de Messina, just entre l’illa de Sicília i […]
Imatge d'una de les barques trobades al fons marí de la Messina

Imatge d’una de les barques trobades en el fons marí de Messina | Scientific Reports

 

Imàtgens lamentables les que ens arriben des d’Itàlia, a on s’ha descobert l’abocador més gran del fons marí Mediterrani. En concret, un grup d’investigadors italians ha fet esta greu trobada en l’estret de Messina, just entre l’illa de Sicília i la península italiana. Destaca especialment la quantitat i volum de residus que s’ha trobat, mai vista fins ara en aigües mediterrànies.

 

L’estudi ha sigut publicat en la revista ‘Scientific Reports’ i ha sigut encapçalat per Daniela Casalbore i Martina Pierdomenico, de l’institut de Geologia Ambiental i Geoenginyeria de Roma, i Francesco Latino Chiocci, de la Universitat de la Sapienza.

 

En concret, els experts han trobat objectes tan surrealistes com ara un cotxe sencer en el fons marí, unes quantes barques que es conserven en prou bon estat, mobles, canonades, persianes, material elèctric o d’obra, joguets o moltes classes de plàstic, com ara embolcalls, botelles o bosses. Estes són algunes de les deplorables imàtgens preses en este abocador improvisat de residus baix l’aigua:

 

Recull d'imatges d'alguns dels objectes trobats al fins marí

Tria d’imàtgens d’alguns dels objectes trobats en el fons marí | Scientific Reports

 

 

 

Prop de 200 objectes cada 10 metres

La quantitat de residus és tan elevada que s’han comptabilitzat prop de 200 objectes procedents dels humans cada 10 metres en este punt del Mediterrani. Esta és la densitat més elevada registrada mai en un fons marí profund, ja que les imàtgens es van prendre a una profunditat d’entre 240 i 580 metres. Un robot va ser l’encarregat de fer un recorregut de més de sis quilòmetres baix l’aigua.

 

Sens dubte, el cotxe sencer descobert a 510 metres de profunditat és la trobada més surrealista i sorprenent que s’ha fet en esta investigació, així com 4 barques d’una empresa turística siciliana 40 quilòmetres més lluny d’on es troba la seu. Per ara, no se sap si esta empresa haurà d’assumir alguna classe de sanció.

 

Més dades dels objectes trobats

De tots els objectes trobats, més del 52% pertanyen a plàstics molls, mentres que el 26% són plàstics durs. A diferència del que molts poden pensar, la majoria dels residus procedixen de terra ferma, mentres que els procedents de la pesca tan sols representen un 0,9%. El 53% dels objectes són molt xicotets i fan menys de 10 centímetres, mentre que el 41% mesura més d’esta xifra.

 

El relleu de la zona fa que, en algunes zones, s’acumulen muntanyes senceres de residus. Els experts alerten dels greus perills per als ecosistemes que esta situació pot suposar i aposten per continuar la investigació per més zones del Mediterrani per a determinar l’abast del desastre.   

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Aemet alerta de fins a 400 l/m² de pluja entre el sud de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat un avís per pluges torrencials que poden deixar entre 300 i 400 l/m² al litoral i prelitoral del sud de València i nord d’Alacant, amb descens de temperatures i vent molt intens al Golf de València.

Xàbia supera els 100 litres de pluja en només 12 hores

Xàbia ha registrat 103,6 litres per metre quadrat en 12 hores, el valor més alt de la xarxa d’Avamet, amb altres municipis de València i Alacant també molt afectats per les pluges intenses.

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.