Troben en aigües italianes l’abocador més gran de residus del Mediterrani

Imatge d'una de les barques trobades al fons marí de la Messina

Imatge d’una de les barques trobades en el fons marí de Messina | Scientific Reports

 

Imàtgens lamentables les que ens arriben des d’Itàlia, a on s’ha descobert l’abocador més gran del fons marí Mediterrani. En concret, un grup d’investigadors italians ha fet esta greu trobada en l’estret de Messina, just entre l’illa de Sicília i la península italiana. Destaca especialment la quantitat i volum de residus que s’ha trobat, mai vista fins ara en aigües mediterrànies.

 

L’estudi ha sigut publicat en la revista ‘Scientific Reports’ i ha sigut encapçalat per Daniela Casalbore i Martina Pierdomenico, de l’institut de Geologia Ambiental i Geoenginyeria de Roma, i Francesco Latino Chiocci, de la Universitat de la Sapienza.

 

En concret, els experts han trobat objectes tan surrealistes com ara un cotxe sencer en el fons marí, unes quantes barques que es conserven en prou bon estat, mobles, canonades, persianes, material elèctric o d’obra, joguets o moltes classes de plàstic, com ara embolcalls, botelles o bosses. Estes són algunes de les deplorables imàtgens preses en este abocador improvisat de residus baix l’aigua:

 

Recull d'imatges d'alguns dels objectes trobats al fins marí

Tria d’imàtgens d’alguns dels objectes trobats en el fons marí | Scientific Reports

 

 

 

Prop de 200 objectes cada 10 metres

La quantitat de residus és tan elevada que s’han comptabilitzat prop de 200 objectes procedents dels humans cada 10 metres en este punt del Mediterrani. Esta és la densitat més elevada registrada mai en un fons marí profund, ja que les imàtgens es van prendre a una profunditat d’entre 240 i 580 metres. Un robot va ser l’encarregat de fer un recorregut de més de sis quilòmetres baix l’aigua.

 

Sens dubte, el cotxe sencer descobert a 510 metres de profunditat és la trobada més surrealista i sorprenent que s’ha fet en esta investigació, així com 4 barques d’una empresa turística siciliana 40 quilòmetres més lluny d’on es troba la seu. Per ara, no se sap si esta empresa haurà d’assumir alguna classe de sanció.

 

Més dades dels objectes trobats

De tots els objectes trobats, més del 52% pertanyen a plàstics molls, mentres que el 26% són plàstics durs. A diferència del que molts poden pensar, la majoria dels residus procedixen de terra ferma, mentres que els procedents de la pesca tan sols representen un 0,9%. El 53% dels objectes són molt xicotets i fan menys de 10 centímetres, mentre que el 41% mesura més d’esta xifra.

 

El relleu de la zona fa que, en algunes zones, s’acumulen muntanyes senceres de residus. Els experts alerten dels greus perills per als ecosistemes que esta situació pot suposar i aposten per continuar la investigació per més zones del Mediterrani per a determinar l’abast del desastre.   

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Un camió bolcat col·lapsa l’A-7 a Benifaió amb 6 km de cues

El bolc d’un camió en l’A-7 al terme de Benifaió ha provocat este divendres almenys sis quilòmetres de retencions en direcció Alacant. El vehicle ha quedat creuat en la calçada i el trànsit circula només pel voral.

El Valencia fitxa el lateral veneçolà Román Davis per al Mestalla i el Juvenil A

El Valencia ha incorporat el jove lateral veneçolà Román Davis, de 18 anys, cedit per la Universidad Central de Venezuela amb opció de compra, per reforçar el Juvenil A i el Mestalla.

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.

El Consell acusa Diana Morant de gastar 72.000 euros en una ‘juerga’ per l’eclipsi

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa la ministra Diana Morant d’haver organitzat amb diners públics una festa amb barra lliure, càtering i concert per seguir el minut de l’eclipsi al Observatorio de Yebes. Exigix explicacions al Govern de Pedro Sánchez i demana més respecte pel diners públics.

Pérez Llorca denuncia un greuge amb Cofrents davant la pròrroga d’Almaraz

Juanfran Pérez Llorca critica que Cofrents rep un tracte diferent al d’Almaraz tot i tindre, segons defensa, els mateixos informes i garanties de seguretat. La Generalitat reclama que es resolga ja la continuïtat de la central valenciana més enllà de 2030.