17.4 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Metrovalencia oferix més de 1.300 places d’aparcament gratuïtes en Falles

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) oferix 1.361 places pròpies d’aparcaments gratuïts en 14 estacions de superfície de les línies 1, 2 i 9 de Metrovalencia, que permeten un accés més directe i ordenat a la ciutat de València durant la celebració de les Falles. A més, existixen altres 1.178 places en set aparcaments municipals, també gratuïts, pròxims a la xarxa de metro en diferents poblacions, segons informen fonts de la Generalitat.

En unes dates en què la capital del Túria té més de 500 carrers tallats pel muntatge de monuments, carpes i l’accés als diversos actes fallers, el transport subterrani es convertix en “el mitjà més ràpid i eficaç” per a desplaçar-se per una ciutat que rebrà, en els seus dies més assenyalats, desenes de milers de persones, segons ha indicat l’administració autonòmica en un comunicat.

D’esta manera, els usuaris de Metrovalencia poden acudir als aparcaments dissuasius, estacionar el seu vehicle i agafar el metro per a anar a treballar o per a disfrutar de les festes sense embossos de circulació.

Metrovalencia oferix en Falles, amb el sistema Parking + Metro (P+M), un total de 1.361 places d’estacionament repartides en les estacions de Llíria (38, dos d’elles per a Persones de Mobilitat Reduïda –PMR–), la Pobla de Vallbona (47), València la Vella, a Riba-roja (38, una per a PMR), Paterna (23, una per a PMR), Massarrojos (68, dos per a PMR), Rocafort (52, una per a PMR), Empalme (Burjassot) (42, quatre per a PMR i set per a motos) o Font del Gerro (Paterna) (48).

Així mateix, Bétera compta amb 78 places, dos per a PMR; la Presa, a Manises (127, quatre per a PMR); Masia de Traver (196, quinze per a PMR); Riba-roja de Túria (49, dos per a PMR); Font del Barranc (55, quatre per a PMR i deu per a motos); i València Sud (500, tres per a PMR i nou per a motos, que aniran augmentant progressivament fins a quasi 600 en utilitzar l’aparcament de treballadors i servicis en els dies principals).

A més, s’afigen les 38 places posades en servici per l’Ajuntament de l’Eliana; les 29 de Seminari-CEU (Moncada); les 138 de Sant Isidre; les 24 de Fondo de Benaguasil; les 562 de Quart de Poblet; les 137 de Santa Rita; i les 250 de Burjassot, que sumen altres 1.178 places, totes elles en les immediacions de les estacions i parades citades.

Per tant, a les 1.361 places d’aparcament amb què compta Metrovalencia se sumen els 1.178 estacionaments municipals, amb els quals els usuaris del metro podran disposar d’un total de 2.539 places gratuïtes.

Amb este servici, FGV vol fomentar l’ús del transport públic mitjançant la intermodalitat i l’intercanvi del vehicle privat amb el metro, facilitant l’accés a la xarxa de Metrovalencia als usuaris que no tenen una estació de metro pròxima, “contribuint, a més, a la descongestió del trànsit viari en superfície i a la cura del medi ambient”.

Cicloparcs de Metrovalencia

D’altra banda, la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori té actualment en funcionament tres cicloparcs tancats en les estacions d’Empalme, Alboraia-Peris Aragó i Quart de Poblet de la xarxa de FGV.

Cada cicloparc disposa d’una porta d’accés amb obertura des de l’exterior mitjançant un lector de targeta de transport sense contacte, setze arcs d’acer ancorats al paviment on assegurar les bicicletes, enllumenat nocturn i un sistema de videovigilància connectat, igual que el control d’accés, amb els sistemes de l’estació de FGV.

Últimes notícies

Una simfonia sobre el Hubble celebra els 25 anys del Museu dels Ciències

Eric Whitacre ha dirigit l'espectacle 'Deep Field: The Impossible Magnitude of Our Universe' amb 50 músics i 80 veus per a commemorar els 25 anys del Museu dels Ciències, que també ha mostrat xifres d'impacte i activitat.

El València posa fi a l’etapa de Miguel Ángel Corona com a director esportiu

El club va anunciar la finalització del contracte de Miguel Ángel Corona, director esportiu des de 2023 i vinculat a l'entitat des de 2020, sense aclarir la fórmula de la seua eixida.

Camarero reivindica la Ciutat dels Arts com a emblema de la transformació valenciana

En el 25 aniversari del Museu dels Ciències, Susana Camarero ha defés que la Ciutat de les Arts i les Ciències és emblema de la transformació valenciana. Ha aportat xifres d'impacte, ocupació i un balanç rècord en 2024.

Catalá celebra 25 anys del Museu dels Ciències i reivindica el seu paper més enllà de la divulgació

Catalá ha celebrat el 25é aniversari del Museu dels Ciències i ha destacat el seu impacte arquitectònic, turístic i educatiu a la ciutat.

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.