Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha acusat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, de ‘encobrir als assetjadors’ i li ha retret no haver demanat l’acta ni reprovat a l’alcalde de Jérica, Jorge Peiró (PP), investigat per dos casos d’assetjament sexual a menors. Les declaracions s’han produït a Castelló de la Plana, en la clausura de les jornades interparlamentàries del PSPV a la província.

Crítiques pel cas de Jérica

Morant ha sostingut que Castelló ‘existix’ i és ‘molt rellevant en la Comunitat Valenciana’, però ha denunciat que per a Pérez Llorca ‘s’ha convertit en una mina’ per tindre, segons ha dit, a un alcalde del PP ‘processat i investigat per la justícia per abús sexual a dos menors’. Amb eixa idea, ha lligat l”encobriment’ a l’absència de decisions polítiques immediates —com exigir l’acta d’alcalde o impulsar una reprovació— malgrat la investigació judicial en marxa.

Al seu juí, el cap del Consell ‘no vol mirar a Castelló’ i ‘ha d’atendre estes mines’, ja que, ha insistit, ni s’ha reclamat l’acta de Jorge Peiró ni s’ha aprovat una reprovació, la qual cosa a la seua entendre confirma que ‘li continua encobrint’. Amb este argument, la dirigent socialista ha buscat situar la responsabilitat en la cúpula autonòmica i no sols en l’àmbit municipal.

La líder del PSPV ha estés els seus retrets a altres dirigents del PP i ha afirmat que Pérez Llorca també ‘encobrix a l’alcalde d’Alacant Barcala, que tampoc li ha demanat la dimissió‘, i ‘al senyor Mazón, que el porta fent des del principi i el continua mantenint allí com a diputat’. D’esta manera, ha presentat un patró de conducta que, segons el seu relat, normalitza els casos sota investigació en comptes d’apartar-los mentres s’esclarixen.

Morant ha rematat les seues crítiques amb una valoració política: ‘Tenim un president de la Generalitat que no ens mereixem i que no ens mereixem tampoc a Castelló’. Amb eixe tancament, ha buscat subratllar que el debat no és només judicial, sinó d’exemplaritat i de reacció institucional davant situacions que afecten menors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla