ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)
La secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha defensat que les mesures del Govern com l’amnistia i els indults «han rebaixat molt la tensió al carrer» a Catalunya.
Així s’ha expressat hui divendres la ministra durant la seua intervenció a Alacant en el col·loqui ‘Més Europa i Més Alacant’, organitzat pel diari Informació, en ser preguntada per la Llei d’Amnistia, aprovada aquest dijous al Congrés i la possible crispació.
Morant ha defensat que les mesures del Govern estan servint per a «resoldre un problema polític» que al seu juí va tenir «desistiment de funcions per part del govern de Rajoy, que va contribuir al conflicte i a la fractura de Catalunya amb Espanya».
«Els indults i l’amnistia han rebaixat molt la tensió al carrer, no té res a veure amb 2017 o 2018, on la ciutadania deia que no se sentia identificada amb eixa Espanya, perquè el govern de Rajoy els tractava mal», ha sostingut.
Ara, ha apuntat que a Catalunya «ha prevalgut la convivència» i creu que en les eleccions catalanes una majoria vote que «ara sí vol quedar-se a Espanya, perquè està identificada amb una Espanya que avança, fa progressar i creix».
A més, ha censurat el «lamentable nivell de crispació i insult» en el Congrés per part de Vox i d’un PP que, al seu juí, «cada vegada està en una situació més extrema».
Consultada per si creu que esgotaran la legislatura després de les paraules del portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, sobre les intencions de referèndum a Catalunya, Morant ha sostingut que Rufián està «gestionant la derrota, que és el que li toca ara». «Els socialistes estem gestionant la victòria electoral a Catalunya, que necessita i vol un president que mire al futur, reconstruïsca i servisca amb política útil».
«Qualsevol que intente bloquejar el que ha demanat Catalunya, haurà de tenir raons i haurà d’explicar-se molt bé. Els socialistes el que volem és, com més prompte millor, tenir un projecte amb un president triat per la ciutadania, el president Illa, que torne a parlar dels problemes de la ciutadania», ha subratllat Morant.







