Mort Domingo Ochoa, un dels pioners de la indústria valenciana i fundador d’Indústries Ochoa

Domingo Ochoa (Belmonte, Conca, 1944 – Xirivella, València, 9 de maig del 2025), considerat una figura clau del sector industrial valencià i un dels membres fundadors d’AVIA l’any 2003, ha mort este divendres al matí, segons ha informat el clúster de l’automoció.

AVIA ha recordat Ochoa com un emprenedor visionari que va fundar el 1970 Indústries Ochoa S.L., empresa especialitzada en el disseny i fabricació de matrius, estampació metàl·lica i assemblatge de peces per a sectors tan diversos com l’automoció, instal·lacions, elèctric i electrònic.

Baix el seu lideratge, i acompanyat pel seu germà i soci Miguel, la companyia va créixer notablement, consolidant-se com un referent en el seu sector i ampliant la seva presència internacional amb l’obertura d’Indústries Ochoa Mexicana el 2010.

“Al llarg de la seua trajectòria professional, sempre va demostrar una ferma vocació industrial, un compromís amb la innovació i una dedicació al creixement del teixit empresarial valencià”, ha destacat AVIA en un comunicat oficial.

Domingo Ochoa va ser reconegut amb nombrosos premis i distincions per la Cambra de comerç i FEMEVAL. El 2018, AVIA li va atorgar el Premi a la Trajectòria Professional com a homenatge al seu esforç i contribució al desenvolupament del sector de l’automoció i la mobilitat.

“Des d’AVIA, lamentem profundament la seua defunció i traslladem el nostre més sincer condol a la seva família, amics, companys i a tot l’equip d’Indústries Ochoa”, ha expressat el clúster.

Les restes mortals de Domingo Ochoa es traslladaran al tanatori de Xirivella dilluns 12 de març a la vesprada, i hi haurà una missa funeral el dimarts al matí.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

València Basket i Reial Madrid afinen en la Lliga Endesa una possible semifinal d’Eurolliga

València Basket i Reial Madrid es mesuren en la jornada 28 de la Lliga Endesa en un duel entre primer i segon que servix com a assaig d'una possible semifinal d'Eurolliga, amb la lluita pel lideratge i la segona plaça de l'ACB en joc.

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.