Mort Domingo Ochoa, un dels pioners de la indústria valenciana i fundador d’Indústries Ochoa

Domingo Ochoa (Belmonte, Conca, 1944 – Xirivella, València, 9 de maig del 2025), considerat una figura clau del sector industrial valencià i un dels membres fundadors d’AVIA l’any 2003, ha mort este divendres al matí, segons ha informat el clúster de l’automoció.

AVIA ha recordat Ochoa com un emprenedor visionari que va fundar el 1970 Indústries Ochoa S.L., empresa especialitzada en el disseny i fabricació de matrius, estampació metàl·lica i assemblatge de peces per a sectors tan diversos com l’automoció, instal·lacions, elèctric i electrònic.

Baix el seu lideratge, i acompanyat pel seu germà i soci Miguel, la companyia va créixer notablement, consolidant-se com un referent en el seu sector i ampliant la seva presència internacional amb l’obertura d’Indústries Ochoa Mexicana el 2010.

«Al llarg de la seua trajectòria professional, sempre va demostrar una ferma vocació industrial, un compromís amb la innovació i una dedicació al creixement del teixit empresarial valencià», ha destacat AVIA en un comunicat oficial.

Domingo Ochoa va ser reconegut amb nombrosos premis i distincions per la Cambra de comerç i FEMEVAL. El 2018, AVIA li va atorgar el Premi a la Trajectòria Professional com a homenatge al seu esforç i contribució al desenvolupament del sector de l’automoció i la mobilitat.

«Des d’AVIA, lamentem profundament la seua defunció i traslladem el nostre més sincer condol a la seva família, amics, companys i a tot l’equip d’Indústries Ochoa», ha expressat el clúster.

Les restes mortals de Domingo Ochoa es traslladaran al tanatori de Xirivella dilluns 12 de març a la vesprada, i hi haurà una missa funeral el dimarts al matí.

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.