Mort Domingo Ochoa, un dels pioners de la indústria valenciana i fundador d’Indústries Ochoa

Domingo Ochoa (Belmonte, Conca, 1944 – Xirivella, València, 9 de maig del 2025), considerat una figura clau del sector industrial valencià i un dels membres fundadors d’AVIA l’any 2003, ha mort este divendres al matí, segons ha informat el clúster de l’automoció.

AVIA ha recordat Ochoa com un emprenedor visionari que va fundar el 1970 Indústries Ochoa S.L., empresa especialitzada en el disseny i fabricació de matrius, estampació metàl·lica i assemblatge de peces per a sectors tan diversos com l’automoció, instal·lacions, elèctric i electrònic.

Baix el seu lideratge, i acompanyat pel seu germà i soci Miguel, la companyia va créixer notablement, consolidant-se com un referent en el seu sector i ampliant la seva presència internacional amb l’obertura d’Indústries Ochoa Mexicana el 2010.

“Al llarg de la seua trajectòria professional, sempre va demostrar una ferma vocació industrial, un compromís amb la innovació i una dedicació al creixement del teixit empresarial valencià”, ha destacat AVIA en un comunicat oficial.

Domingo Ochoa va ser reconegut amb nombrosos premis i distincions per la Cambra de comerç i FEMEVAL. El 2018, AVIA li va atorgar el Premi a la Trajectòria Professional com a homenatge al seu esforç i contribució al desenvolupament del sector de l’automoció i la mobilitat.

“Des d’AVIA, lamentem profundament la seua defunció i traslladem el nostre més sincer condol a la seva família, amics, companys i a tot l’equip d’Indústries Ochoa”, ha expressat el clúster.

Les restes mortals de Domingo Ochoa es traslladaran al tanatori de Xirivella dilluns 12 de març a la vesprada, i hi haurà una missa funeral el dimarts al matí.

Anuncios

Últimes notícies

Quatre comunitats seguixen en avís per vent i fort onatge, amb Catalunya en nivell taronja

Quatre comunitats mantenen avisos per vent i temporal marítim, amb Catalunya en nivell taronja per ratxes de fins a 80 km/h i ones de fins a quatre metres.

Les comunitats autònomes mobilitzen 2.420 milions en ajudes per la guerra de l’Iran

Les comunitats autònomes han activat mesures de suport per la guerra de l'Iran per 2.420 milions d'euros, amb especial pes de País Basc, Catalunya, Comunitat Valenciana i Castella i Lleó.

El fort vent dona pas a un pont de Setmana Santa estable i més càlid en la Comunitat

El fort vent previst per a este dijous, especialment a Castelló, precedix a un pont de Setmana Santa estable en la Comunitat Valenciana, marcat per cels buidats i un progressiu ascens de les temperatures màximes.

El tramvia de València torna a la normalitat després del trencament de la catenària

Les línies 4 i 6 del tramvia de València recuperen des de primera hora la circulació habitual després del tall provocat pel enganchón d'un camió amb la catenària.

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.