Mort Domingo Ochoa, un dels pioners de la indústria valenciana i fundador d’Indústries Ochoa

Domingo Ochoa (Belmonte, Conca, 1944 – Xirivella, València, 9 de maig del 2025), considerat una figura clau del sector industrial valencià i un dels membres fundadors d’AVIA l’any 2003, ha mort este divendres al matí, segons ha informat el clúster de l’automoció.

AVIA ha recordat Ochoa com un emprenedor visionari que va fundar el 1970 Indústries Ochoa S.L., empresa especialitzada en el disseny i fabricació de matrius, estampació metàl·lica i assemblatge de peces per a sectors tan diversos com l’automoció, instal·lacions, elèctric i electrònic.

Baix el seu lideratge, i acompanyat pel seu germà i soci Miguel, la companyia va créixer notablement, consolidant-se com un referent en el seu sector i ampliant la seva presència internacional amb l’obertura d’Indústries Ochoa Mexicana el 2010.

«Al llarg de la seua trajectòria professional, sempre va demostrar una ferma vocació industrial, un compromís amb la innovació i una dedicació al creixement del teixit empresarial valencià», ha destacat AVIA en un comunicat oficial.

Domingo Ochoa va ser reconegut amb nombrosos premis i distincions per la Cambra de comerç i FEMEVAL. El 2018, AVIA li va atorgar el Premi a la Trajectòria Professional com a homenatge al seu esforç i contribució al desenvolupament del sector de l’automoció i la mobilitat.

«Des d’AVIA, lamentem profundament la seua defunció i traslladem el nostre més sincer condol a la seva família, amics, companys i a tot l’equip d’Indústries Ochoa», ha expressat el clúster.

Les restes mortals de Domingo Ochoa es traslladaran al tanatori de Xirivella dilluns 12 de març a la vesprada, i hi haurà una missa funeral el dimarts al matí.

Últimes notícies

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.