La NASA busca candidats per a estar dos mesos en el llit per 11.000 euros

La NASA i el Centre Aeroespacial Alemany han publicat un anunci amb el qual busquen voluntaris per a passar dos mesos en un llit. Este lloc de treball tindrà una remuneració de 11.000 euros o 12.500 dòlars.

L’objectiu

L’objectiu és provar un llit amb gravetat artificial que s’utilitzarà en una recerca en conjunt amb l’Agència Espacial Europea. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Requisits per als voluntaris

Es tracta d’una recerca científica de la NASA junt l’Agència Espacial Europea. La convocatòria està orientada a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut.

Este projecte apunta a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut. Altres requisits que s’inclouen és no ser fumador, tenir una alçada d’entre 1,53 i 1,90 metres. També tenir un índex de massa corporal d’entre 19 i 30 quilograms per metre quadrat.

Conéixer els efectes secundaris

L’estudi consisteix a provar un llit amb gravetat artificial durant 59 dies amb l’objectiu de conéixer quins efectes secundaris pot tenir en el cos una expedició espacial, després d’estar un determinat de temps exposat a la ingravitació.

«Per a generar condicions similars a les de l’espai, les persones que se sotmetran a la prova hauran de ficar-se al llit en un llit inclinat sis graus cap al seu cap«, explica l’Agència en un comunicat.

Alteracions del cos humà

Una llarga estada en l’espai pot alterar l’organisme i l’estrés físic pot conduir a la ruptura de músculs i d’ossos, segons indiquen. A més, els fluids corporals es desplacen cap al cap i pot provocar canvis en els ulls.

«Els resultats ajudaran els científics a desenvolupar contramesures o mesures preventives més efectives per a garantir el benestar dels astronautes«, aclareixen.

En què consisteix l’estudi?

Dels 59 dies que dura en total la recerca, 15 són d’aclimatació, 30 dies de repòs en llit i 14 de recuperació i rehabilitació. Durant els 30 dies que els voluntaris passen en el llit, les tasques quotidianes les realitzaran des del llit en posició horitzontal.

Al llarg dels 59 dies, les persones no podran tenir contacte físic amb amics, parelles ni familiars. A més, seran sotmesos a exàmens de seguiment tres mesos després de finalitzar l’estudi i també quan passe un any i mig.

Aquells interessats a participar en este estudi hauran d’inscriure’s de manera en línia emplenant un qüestionari general a través del Centre Aeroespacial Alemany. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.