La NASA busca candidats per a estar dos mesos en el llit per 11.000 euros

La NASA i el Centre Aeroespacial Alemany han publicat un anunci amb el qual busquen voluntaris per a passar dos mesos en un llit. Este lloc de treball tindrà una remuneració de 11.000 euros o 12.500 dòlars.

L’objectiu

L’objectiu és provar un llit amb gravetat artificial que s’utilitzarà en una recerca en conjunt amb l’Agència Espacial Europea. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Requisits per als voluntaris

Es tracta d’una recerca científica de la NASA junt l’Agència Espacial Europea. La convocatòria està orientada a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut.

Este projecte apunta a dones i homes d’entre 14 i 55 anys que tinguen bona salut. Altres requisits que s’inclouen és no ser fumador, tenir una alçada d’entre 1,53 i 1,90 metres. També tenir un índex de massa corporal d’entre 19 i 30 quilograms per metre quadrat.

Conéixer els efectes secundaris

L’estudi consisteix a provar un llit amb gravetat artificial durant 59 dies amb l’objectiu de conéixer quins efectes secundaris pot tenir en el cos una expedició espacial, després d’estar un determinat de temps exposat a la ingravitació.

«Per a generar condicions similars a les de l’espai, les persones que se sotmetran a la prova hauran de ficar-se al llit en un llit inclinat sis graus cap al seu cap«, explica l’Agència en un comunicat.

Alteracions del cos humà

Una llarga estada en l’espai pot alterar l’organisme i l’estrés físic pot conduir a la ruptura de músculs i d’ossos, segons indiquen. A més, els fluids corporals es desplacen cap al cap i pot provocar canvis en els ulls.

«Els resultats ajudaran els científics a desenvolupar contramesures o mesures preventives més efectives per a garantir el benestar dels astronautes«, aclareixen.

En què consisteix l’estudi?

Dels 59 dies que dura en total la recerca, 15 són d’aclimatació, 30 dies de repòs en llit i 14 de recuperació i rehabilitació. Durant els 30 dies que els voluntaris passen en el llit, les tasques quotidianes les realitzaran des del llit en posició horitzontal.

Al llarg dels 59 dies, les persones no podran tenir contacte físic amb amics, parelles ni familiars. A més, seran sotmesos a exàmens de seguiment tres mesos després de finalitzar l’estudi i també quan passe un any i mig.

Aquells interessats a participar en este estudi hauran d’inscriure’s de manera en línia emplenant un qüestionari general a través del Centre Aeroespacial Alemany. La pròxima selecció de candidats tindrà lloc entre gener i març de 2022.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.