Nomenament d’Ángel Albendín com a nou cap de la Policia Local de València davant la jubilació de José Vicente Herrera

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern de l’Ajuntament de València ha confirmat el nomenament d’Ángel Albendín Ariza com a nou cap de la Policia Local en substitució de José Vicente Herrera Arrando, que es jubilarà el pròxim 28 d’abril. El nomenament entrarà en vigor el dimarts 29 d’abril i tindrà una durada màxima de sis mesos.

El relleu és una decisió del regidor delegat de Policia Local, Jesús Carbonell, qui ha demanat una cobertura immediata del càrrec, atès que no s’ha publicat una convocatòria pública per a la provisió definitiva de la plaça de comissari principal. Per tant, l’Ajuntament ha optat per l’adscripció temporal d’Albendín, actual responsable de la Divisió de Seguretat Vial de la Policia Local de València.

En un comunicat, la Delegació de Recursos Humans ha destacat la necessitat de reforçar el cos de seguretat municipal amb la nominació d’Albendín, qui va mostrar la seua conformitat per ocupar el càrrec en una compareixença celebrada el 24 d’abril.

Compromís ha presentat una moció per debatre en el pròxim ple municipal que busca crear una comissió d’investigació. Aquesta comissió se centrarà en esclarir les actuacions municipals realitzades en relació amb la borsa de treball de la categoria de comissari principal, així com sobre la convocatòria per a la provisió en propietat de tres places.

En el seu comunicat, Compromís denuncia que el procés de convocatòria i l’oposició actual han estat plens de denúncies sindicals i irregularitats des de 2023, algunes de les quals podrien ser considerades com a delictes. La portaveu de Compromís, Papi Robles, responsabilitza l’alcaldessa, María José Catalá, de la situació per la seua passivitat davant d’aquestes irregularitats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.