Nomenament d’Ángel Albendín com a nou cap de la Policia Local de València davant la jubilació de José Vicente Herrera

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern de l’Ajuntament de València ha confirmat el nomenament d’Ángel Albendín Ariza com a nou cap de la Policia Local en substitució de José Vicente Herrera Arrando, que es jubilarà el pròxim 28 d’abril. El nomenament entrarà en vigor el dimarts 29 d’abril i tindrà una durada màxima de sis mesos.

El relleu és una decisió del regidor delegat de Policia Local, Jesús Carbonell, qui ha demanat una cobertura immediata del càrrec, atès que no s’ha publicat una convocatòria pública per a la provisió definitiva de la plaça de comissari principal. Per tant, l’Ajuntament ha optat per l’adscripció temporal d’Albendín, actual responsable de la Divisió de Seguretat Vial de la Policia Local de València.

En un comunicat, la Delegació de Recursos Humans ha destacat la necessitat de reforçar el cos de seguretat municipal amb la nominació d’Albendín, qui va mostrar la seua conformitat per ocupar el càrrec en una compareixença celebrada el 24 d’abril.

Compromís ha presentat una moció per debatre en el pròxim ple municipal que busca crear una comissió d’investigació. Aquesta comissió se centrarà en esclarir les actuacions municipals realitzades en relació amb la borsa de treball de la categoria de comissari principal, així com sobre la convocatòria per a la provisió en propietat de tres places.

En el seu comunicat, Compromís denuncia que el procés de convocatòria i l’oposició actual han estat plens de denúncies sindicals i irregularitats des de 2023, algunes de les quals podrien ser considerades com a delictes. La portaveu de Compromís, Papi Robles, responsabilitza l’alcaldessa, María José Catalá, de la situació per la seua passivitat davant d’aquestes irregularitats.

Últimes notícies

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.