Nomenament d’Ángel Albendín com a nou cap de la Policia Local de València davant la jubilació de José Vicente Herrera

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern de l’Ajuntament de València ha confirmat el nomenament d’Ángel Albendín Ariza com a nou cap de la Policia Local en substitució de José Vicente Herrera Arrando, que es jubilarà el pròxim 28 d’abril. El nomenament entrarà en vigor el dimarts 29 d’abril i tindrà una durada màxima de sis mesos.

El relleu és una decisió del regidor delegat de Policia Local, Jesús Carbonell, qui ha demanat una cobertura immediata del càrrec, atès que no s’ha publicat una convocatòria pública per a la provisió definitiva de la plaça de comissari principal. Per tant, l’Ajuntament ha optat per l’adscripció temporal d’Albendín, actual responsable de la Divisió de Seguretat Vial de la Policia Local de València.

En un comunicat, la Delegació de Recursos Humans ha destacat la necessitat de reforçar el cos de seguretat municipal amb la nominació d’Albendín, qui va mostrar la seua conformitat per ocupar el càrrec en una compareixença celebrada el 24 d’abril.

Compromís ha presentat una moció per debatre en el pròxim ple municipal que busca crear una comissió d’investigació. Aquesta comissió se centrarà en esclarir les actuacions municipals realitzades en relació amb la borsa de treball de la categoria de comissari principal, així com sobre la convocatòria per a la provisió en propietat de tres places.

En el seu comunicat, Compromís denuncia que el procés de convocatòria i l’oposició actual han estat plens de denúncies sindicals i irregularitats des de 2023, algunes de les quals podrien ser considerades com a delictes. La portaveu de Compromís, Papi Robles, responsabilitza l’alcaldessa, María José Catalá, de la situació per la seua passivitat davant d’aquestes irregularitats.

Últimes notícies

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.

AVA eleva fins a 40 milions els danys agraris per l’incendi de la Vall d’Uixó

L’Associació Valenciana d’Agricultors calcula entre 35 i 40 milions en pèrdues per l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha afectat 2.000 hectàrees de cultius i ramaderia. L’entitat reclama més ajudes estatals i un canvi profund en les polítiques agràries i de prevenció d’incendis.

Busquen a Benidorm la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat del municipi i demana col·laboració ciutadana per a identificar-ne els propietaris.

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar els familiars d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat. Si no apareix cap responsable, l’urna es traslladarà al cementeri municipal.

La investigació de l’incendi de la Vall d’Uixó apunta a un origen intencionat

Les perquisicions del Seprona sobre l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va arrasar 9.568 hectàrees, assenyalen causes no naturals i possiblement intencionades, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Preveuen controlar l’incendi de la Vall d’Uixó entre dilluns i dimarts

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó, estabilitzat des de divendres, podria quedar sota control entre dilluns i dimarts, segons Emergències.
FILMOTECA D'ESTIU