Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El dibuixant Paco Roca participarà enguany en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a la ciutat italiana de Lucca, que se celebrarà del 28 d’octubre a l’1 de novembre amb un potent cartell internacional i un ampli programa dedicat al còmic, el manga i els videojocs.

Este festival del còmic, considerat un dels més importants del món i tot un referent de la cultura de masses a Europa, ha anunciat que celebrarà el seu aniversari baix el lema ‘Legado’. Amb este concepte vol remarcar sis dècades de patrimoni creatiu i el traspàs de testimoni entre generacions d’autors i afeccionats.

Paco Roca, cap de cartell espanyol

L

a representació espanyola estarà encapçalada per Paco Roca, a qui l’organització descriu com un ‘maestro del cómic español’. El festival ha destacat el seu paper en la renovació del còmic d’autor i la seua projecció internacional.

L’il·lustrador, guardonat amb el Premio Nacional del Cómic de España de 2008, és autor d’obres molt reconegudes com ‘La casa’ o ‘Arrugas’. Esta última va tindre una adaptació al cinema que va aconseguir dos premis Goya, cosa que va reforçar encara més la seua trajectòria davant del gran públic.

Paco Roca tornarà a Lucca sota el segell de l’editorial Tunué. Ja va destacar en este certamen en 2022, quan el festival el va coronar com a Autor del Año amb el prestigiós guardó Yellow Kid, un dels reconeixements més valorats del sector.

Grans noms del manga japonés

Entre les grans atraccions del cartell internacional figura també el mestre japonés del manga Go Nagai, creador de mites com ‘Mazinger Z’ o ‘Grendizer (Goldrake)’. La seua presència coincideix amb el 160 aniversari de les relacions diplomàtiques entre Itàlia i Japó, cosa que dona un valor simbòlic especial a la seua visita.

El país asiàtic comptarà igualment amb la participació, per primera vegada en Itàlia, del ‘mangaka’ Tōru Fujisawa. Este autor és mundialment conegut per la seua sàtira social molt afilada i per un humor irreverent que ha marcat títols d’èxit internacional com ‘G.T.O. (Great Teacher Onizuka)’.

Homenatge al còmic nord-americà

Des de la indústria dels Estats Units, el certamen rendirà tribut a figures de primera línia de les vinyetes. Entre ells destaca Frank Miller, que celebra quatre dècades de fites com ‘Batman: The Dark Knight Returns’ o ‘Daredevil: Born Again’. L’organització també ha anunciat la participació del guionista Jonathan Hickman, molt cotitzat en el mercat nord-americà.

El sector dels videojocs tindrà també un protagonisme especial dins del programa. Està prevista la presència de Yoshinori Kitase, productor de la saga ‘Final Fantasy’ i director de les entregues VI, VII i VIII, a més de títols com ‘Chrono Trigger’.

A més, participarà Hideki Kamiya, responsable de grans èxits com ‘Resident Evil 2’, ‘Devil May Cry’, ‘Okami’ o ‘Bayonetta’. Amb estos noms, el festival reforça la seua aposta per la cultura del videojoc com a part central de la cultura popular actual.

Els organitzadors han avançat també que els afeccionats es podran trobar amb Stephen Bliss, artiste senior que va ser el responsable de les icòniques portades de la franquícia ‘Grand Theft Auto (GTA)’ entre 2001 i 2016. La seua obra gràfica ha contribuït a definir la imatge d’esta sèrie de videojocs.

Aniversaris de ‘Lucky Luke’ i ‘Pokémon’

A més de les grans figures convidades, el festival dedicarà espai a diverses efemèrides destacades. D’una banda, acollirà la celebració del 80 aniversari del vaquer francés ‘Lucky Luke’, un personatge clàssic del còmic europeu que ha marcat generacions de lectors.

D’altra banda, hi haurà una zona de joc específica dedicada als 30 anys del fenomen de masses ‘Pokémon’. Esta àrea estarà orientada als afeccionats que han crescut amb la franquícia i a les noves generacions que continuen incorporant-se al seu univers de personatges i videojocs.

Amb este programa, Lucca Comics & Games ha presentat una edició carregada de noms propis i commemoracions, en la qual la presència de Paco Roca reforça el pes dels autors espanyols i acostarà de nou el seu treball al públic italià i internacional.

Últimes notícies

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.

El Villarreal afronta l’Atlético pendent de la cessió de Kambwala i amb la baixa de Diatta

El Villarreal prepara el partit de diumenge contra l’Atlético de Madrid amb la baixa per sanció d’Alassane Diatta i a l’espera de concretar la cessió de Willy Kambwala, amb Osasuna i el Como com a opcions.

Arcadi España defensa l’enviament de trens vells de Madrid a València com una millora necessària

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, defensa que l’enviament de trens de Madrid a València permetrà augmentar la capacitat de les línies de Cercanies, i qualifica les critiques d’altres partits de ‘conflicte i soroll’.

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.