El 24% dels espanyols passa més de 4 hores al dia en Internet fora del treball

Les activitats en línia que més han augmentat són l’streaming de vídeo i les compres en línia. Encara que les més populars continuen sent enviar missatges, veure les xarxes socials i navegar per la web.

El canvi de rutines està tenint conseqüències molt negatives sobre les relacions familiars, però també sobre la salut: el 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i de somni.

Dos anys de pandèmia han canviat bona part dels nostres hàbits, tant a nivell personal, com a professional, especialment a nivell tecnològic. Segons una enquesta de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), ara passem la barbaritat de 21 hores setmanals, connectats en línia, descomptant les que dediquem a qüestions laborals. I són molts els qui passen més de 4 hores al dia en línia: el 24% entre setmana i el 39% el cap de setmana.

Aquest canvi de rutines està tenint ja conseqüències molt negatives en les relacions familiars: el 42% dels enquestats ha vist alterat el temps que dedica a socialitzar amb la seua parella o altres adults de la llar; i el 46% dels pares reconeix que els seus hàbits en Internet han tingut un impacte negatiu en el temps que passen amb els seus fills. Clar que els fills no són immunes a l’atractiu dels dispositius en línia: el 44% dels pares amb fills en l’adolescència considera que sovint els usen en excés.

Però també comencen a sentir-se conseqüències negatives sobre la salut. El 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i al somni. De fet, un 19% ha començat a usar aplicacions de relaxació i meditació amb el començament de la pandèmia. Però el pitjor és que el 41% admet que desatenc la seua salut en general, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juny.

Però en què invertim el temps de connexió a Internet? L’activitat més habitual està relacionada amb la visualització de vídeo en streaming, citada per un 24% dels enquestats. Li segueixen de prop les compres en línia que s’han vist incrementades significativament des del confinament, però, a més, el 23% dels enquestats diu haver incrementat l’ús de les videotelefonades. Encara que, per descomptat, enviar missatges en línia, veure xarxes socials i navegar per la web continuen sent les activitats favorites, segons l’estudi.

Davant aquests resultats, OCU recomana invertir un temps moderat en internet, xarxes socials i altres plataformes en línia, equilibrant el temps que s’inverteix en les activitats en línia amb altres activitats d’oci a l’aire lliure. A més, l’organització aconsella mantindre un estil de vida sa i complementar-lo amb una dieta equilibrada, exercici moderat i un descans suficient per a mantindre bons hàbits i un estil de vida saludable.

Últimes notícies

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.

Pérez Llorca insta Diana Morant a centrar-se en presentar els pressupostos d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca reprova a Diana Morant que critique els comptes de la Generalitat de 2026 i li reclama que el seu govern presente d’una vegada els pressupostos generals d’Espanya i garantisca una millor financiació per a la Comunitat Valenciana.