El 24% dels espanyols passa més de 4 hores al dia en Internet fora del treball

Les activitats en línia que més han augmentat són l’streaming de vídeo i les compres en línia. Encara que les més populars continuen sent enviar missatges, veure les xarxes socials i navegar per la web.

El canvi de rutines està tenint conseqüències molt negatives sobre les relacions familiars, però també sobre la salut: el 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i de somni.

Dos anys de pandèmia han canviat bona part dels nostres hàbits, tant a nivell personal, com a professional, especialment a nivell tecnològic. Segons una enquesta de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), ara passem la barbaritat de 21 hores setmanals, connectats en línia, descomptant les que dediquem a qüestions laborals. I són molts els qui passen més de 4 hores al dia en línia: el 24% entre setmana i el 39% el cap de setmana.

Aquest canvi de rutines està tenint ja conseqüències molt negatives en les relacions familiars: el 42% dels enquestats ha vist alterat el temps que dedica a socialitzar amb la seua parella o altres adults de la llar; i el 46% dels pares reconeix que els seus hàbits en Internet han tingut un impacte negatiu en el temps que passen amb els seus fills. Clar que els fills no són immunes a l’atractiu dels dispositius en línia: el 44% dels pares amb fills en l’adolescència considera que sovint els usen en excés.

Però també comencen a sentir-se conseqüències negatives sobre la salut. El 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i al somni. De fet, un 19% ha començat a usar aplicacions de relaxació i meditació amb el començament de la pandèmia. Però el pitjor és que el 41% admet que desatenc la seua salut en general, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juny.

Però en què invertim el temps de connexió a Internet? L’activitat més habitual està relacionada amb la visualització de vídeo en streaming, citada per un 24% dels enquestats. Li segueixen de prop les compres en línia que s’han vist incrementades significativament des del confinament, però, a més, el 23% dels enquestats diu haver incrementat l’ús de les videotelefonades. Encara que, per descomptat, enviar missatges en línia, veure xarxes socials i navegar per la web continuen sent les activitats favorites, segons l’estudi.

Davant aquests resultats, OCU recomana invertir un temps moderat en internet, xarxes socials i altres plataformes en línia, equilibrant el temps que s’inverteix en les activitats en línia amb altres activitats d’oci a l’aire lliure. A més, l’organització aconsella mantindre un estil de vida sa i complementar-lo amb una dieta equilibrada, exercici moderat i un descans suficient per a mantindre bons hàbits i un estil de vida saludable.

Últimes notícies

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.

El PPCV acusa Diana Morant de deixar sense finançament extra les universitats valencianes

El PPCV assegura que el Ministeri de Diana Morant no ha consignat fons estatals per a cobrir el sobrecost de la LOSU ni el compromís del 1 % del PIB, fet que, segons el partit, agreuja la infrafinançació de les cinc universitats públiques valencianes.
FILMOTECA D'ESTIU