El 24% dels espanyols passa més de 4 hores al dia en Internet fora del treball

Les activitats en línia que més han augmentat són l’streaming de vídeo i les compres en línia. Encara que les més populars continuen sent enviar missatges, veure les xarxes socials i navegar per la web.

El canvi de rutines està tenint conseqüències molt negatives sobre les relacions familiars, però també sobre la salut: el 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i de somni.

Dos anys de pandèmia han canviat bona part dels nostres hàbits, tant a nivell personal, com a professional, especialment a nivell tecnològic. Segons una enquesta de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), ara passem la barbaritat de 21 hores setmanals, connectats en línia, descomptant les que dediquem a qüestions laborals. I són molts els qui passen més de 4 hores al dia en línia: el 24% entre setmana i el 39% el cap de setmana.

Aquest canvi de rutines està tenint ja conseqüències molt negatives en les relacions familiars: el 42% dels enquestats ha vist alterat el temps que dedica a socialitzar amb la seua parella o altres adults de la llar; i el 46% dels pares reconeix que els seus hàbits en Internet han tingut un impacte negatiu en el temps que passen amb els seus fills. Clar que els fills no són immunes a l’atractiu dels dispositius en línia: el 44% dels pares amb fills en l’adolescència considera que sovint els usen en excés.

Però també comencen a sentir-se conseqüències negatives sobre la salut. El 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i al somni. De fet, un 19% ha començat a usar aplicacions de relaxació i meditació amb el començament de la pandèmia. Però el pitjor és que el 41% admet que desatenc la seua salut en general, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juny.

Però en què invertim el temps de connexió a Internet? L’activitat més habitual està relacionada amb la visualització de vídeo en streaming, citada per un 24% dels enquestats. Li segueixen de prop les compres en línia que s’han vist incrementades significativament des del confinament, però, a més, el 23% dels enquestats diu haver incrementat l’ús de les videotelefonades. Encara que, per descomptat, enviar missatges en línia, veure xarxes socials i navegar per la web continuen sent les activitats favorites, segons l’estudi.

Davant aquests resultats, OCU recomana invertir un temps moderat en internet, xarxes socials i altres plataformes en línia, equilibrant el temps que s’inverteix en les activitats en línia amb altres activitats d’oci a l’aire lliure. A més, l’organització aconsella mantindre un estil de vida sa i complementar-lo amb una dieta equilibrada, exercici moderat i un descans suficient per a mantindre bons hàbits i un estil de vida saludable.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.