El 24% dels espanyols passa més de 4 hores al dia en Internet fora del treball

Les activitats en línia que més han augmentat són l’streaming de vídeo i les compres en línia. Encara que les més populars continuen sent enviar missatges, veure les xarxes socials i navegar per la web.

El canvi de rutines està tenint conseqüències molt negatives sobre les relacions familiars, però també sobre la salut: el 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i de somni.

Dos anys de pandèmia han canviat bona part dels nostres hàbits, tant a nivell personal, com a professional, especialment a nivell tecnològic. Segons una enquesta de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), ara passem la barbaritat de 21 hores setmanals, connectats en línia, descomptant les que dediquem a qüestions laborals. I són molts els qui passen més de 4 hores al dia en línia: el 24% entre setmana i el 39% el cap de setmana.

Aquest canvi de rutines està tenint ja conseqüències molt negatives en les relacions familiars: el 42% dels enquestats ha vist alterat el temps que dedica a socialitzar amb la seua parella o altres adults de la llar; i el 46% dels pares reconeix que els seus hàbits en Internet han tingut un impacte negatiu en el temps que passen amb els seus fills. Clar que els fills no són immunes a l’atractiu dels dispositius en línia: el 44% dels pares amb fills en l’adolescència considera que sovint els usen en excés.

Però també comencen a sentir-se conseqüències negatives sobre la salut. El 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i al somni. De fet, un 19% ha començat a usar aplicacions de relaxació i meditació amb el començament de la pandèmia. Però el pitjor és que el 41% admet que desatenc la seua salut en general, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juny.

Però en què invertim el temps de connexió a Internet? L’activitat més habitual està relacionada amb la visualització de vídeo en streaming, citada per un 24% dels enquestats. Li segueixen de prop les compres en línia que s’han vist incrementades significativament des del confinament, però, a més, el 23% dels enquestats diu haver incrementat l’ús de les videotelefonades. Encara que, per descomptat, enviar missatges en línia, veure xarxes socials i navegar per la web continuen sent les activitats favorites, segons l’estudi.

Davant aquests resultats, OCU recomana invertir un temps moderat en internet, xarxes socials i altres plataformes en línia, equilibrant el temps que s’inverteix en les activitats en línia amb altres activitats d’oci a l’aire lliure. A més, l’organització aconsella mantindre un estil de vida sa i complementar-lo amb una dieta equilibrada, exercici moderat i un descans suficient per a mantindre bons hàbits i un estil de vida saludable.

Últimes notícies

Una dutxa intel·ligent catalana competix pels Premis Europeus de Disseny 2026

La dutxa intel·ligent Showee, creada a La Garriga per a persones amb discapacitat i persones majors, és finalista dels Premis Europeus de Disseny 2026 en la categoria d'emprenedors i petites empreses.

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.