Paterna usa un sistema de subjecció ‘Boa’ en els seus arbres per a garantir la seua estabilitat biomecànica

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), a través de l’empresa Gestió i Servicis de Paterna (GESPA) està duent a terme la revisió que fa periòdicament de tot el seu arbratge municipal, que conseguix ja els 20.000 exemplars, per a detectar possibles defectes i garantir la seguretat biomecànica de tots ells.

Tal com ha explicat la regidora de Benestar Animal, Servicis i Neteja, Merche Navarro «este control i inspecció regular de l’estat dels arbres que es troben en la via i espais públics ens permet garantir la seua estabilitat, detectant a temps possibles malformacions o fissures en la seua estructura i actuant per a previndre possibles desplaçaments o caigudes, sobretot en el cas dels arbres de grans dimensions».

En este sentit, Navarro s’ha referit a la recent intervenció en el gran pi situat al voltant del Centre Cívic de La Canyada, en el que s’ha detectat una clivella amb fusta inclosa en la inserció d’un cimal amb el tronc.

 

L’objectiu: Conservar la seua estructura original

«Gràcies a estes tasques de revisió s’ha instal·lat un sistema de subjecció ‘Boa’, que ens indicarà si l’estructura continua estable, o si per contra existix algun desplaçament sever», ha explicat Merche. La sustentació instal·lada també actua com a sistema de retenció, evitant la caiguda del cimal en cas de col·lapse de l’estructura.

 

«Amb esta actuació es pretenen allargar la vida de l’exemplar conservant la seua estructura original el màxim temps possible, de manera contrària, la seua viabilitat s’hauria vist seriosament compromesa», ha puntualitzat la regidora.

 

Finalment, Navarro ha destacat que l’arbratge de Paterna ronda ja els 40.000 exemplars, 20.000 es troben en via pública i ha recordat que «d’estos últims, s’ha inventariat ja un 70% per a crear el futur Pla de Gestió de l’Arbratge Públic, en el que cada arbre estarà geoposicionat, permetent fer seguiment del seu estat».

Últimes notícies

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.