23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Paterna usa un sistema de subjecció ‘Boa’ en els seus arbres per a garantir la seua estabilitat biomecànica

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), a través de l’empresa Gestió i Servicis de Paterna (GESPA) està duent a terme la revisió que fa periòdicament de tot el seu arbratge municipal, que conseguix ja els 20.000 exemplars, per a detectar possibles defectes i garantir la seguretat biomecànica de tots ells.

Tal com ha explicat la regidora de Benestar Animal, Servicis i Neteja, Merche Navarro «este control i inspecció regular de l’estat dels arbres que es troben en la via i espais públics ens permet garantir la seua estabilitat, detectant a temps possibles malformacions o fissures en la seua estructura i actuant per a previndre possibles desplaçaments o caigudes, sobretot en el cas dels arbres de grans dimensions».

En este sentit, Navarro s’ha referit a la recent intervenció en el gran pi situat al voltant del Centre Cívic de La Canyada, en el que s’ha detectat una clivella amb fusta inclosa en la inserció d’un cimal amb el tronc.

 

L’objectiu: Conservar la seua estructura original

«Gràcies a estes tasques de revisió s’ha instal·lat un sistema de subjecció ‘Boa’, que ens indicarà si l’estructura continua estable, o si per contra existix algun desplaçament sever», ha explicat Merche. La sustentació instal·lada també actua com a sistema de retenció, evitant la caiguda del cimal en cas de col·lapse de l’estructura.

 

«Amb esta actuació es pretenen allargar la vida de l’exemplar conservant la seua estructura original el màxim temps possible, de manera contrària, la seua viabilitat s’hauria vist seriosament compromesa», ha puntualitzat la regidora.

 

Finalment, Navarro ha destacat que l’arbratge de Paterna ronda ja els 40.000 exemplars, 20.000 es troben en via pública i ha recordat que «d’estos últims, s’ha inventariat ja un 70% per a crear el futur Pla de Gestió de l’Arbratge Públic, en el que cada arbre estarà geoposicionat, permetent fer seguiment del seu estat».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere i evita la confrontació ideològica

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha demanat unitat i comprensió davant la violència de gènere i ha refusat entrar en dogmes ideològics. La seua crida s'ha produït després del crim masclista de Benicàssim i enmig del debat polític sobre esta qüestió.

Catalá veu tardana la Comissió Mixta de la dana i Bernabé confia en una coordinació efectiva

Catalá ha criticat que l'òrgan s'active 16 mesos després de la dana, mentres Bernabé ha defés la seua utilitat per a reforçar la coordinació entre administracions.

Miquel Alberola retrata a Raimon en ‘Aquest jo que soc jo’

El llibre 'Aquest jo que soc jo' es presenta com la biografia més completa de Raimon, amb una mirada omnicomprensiva a la seua trajectòria, el seu llenguatge artístic i el seu impacte cívic. L'obra repassa del primer a l'últim recital i explica com el context polític va marcar el seu camí.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

Més de 6.000 agents i un operatiu coordinat entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Policia Local asseguraran les Falles 2026. Hi haurà mesurades per a evitar aglomeracions i reforçar el control de pirotècnia, trànsit i patrimoni.

Les comunitats rebutgen per tercera vegada declarar l’anguila en perill d’extinció

Les comunitats autònomes han rebutjat per tercera vegada la proposta del Miteco per a catalogar l'anguila com a espècie en perill d'extinció i han acordat crear un grup de treball. El ministeri defén que l'espècie patix un declivi acusat i part de les regions supedita la seua postura a informació addicional.

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.