Paterna usa un sistema de subjecció ‘Boa’ en els seus arbres per a garantir la seua estabilitat biomecànica

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), a través de l’empresa Gestió i Servicis de Paterna (GESPA) està duent a terme la revisió que fa periòdicament de tot el seu arbratge municipal, que conseguix ja els 20.000 exemplars, per a detectar possibles defectes i garantir la seguretat biomecànica de tots ells.

Tal com ha explicat la regidora de Benestar Animal, Servicis i Neteja, Merche Navarro «este control i inspecció regular de l’estat dels arbres que es troben en la via i espais públics ens permet garantir la seua estabilitat, detectant a temps possibles malformacions o fissures en la seua estructura i actuant per a previndre possibles desplaçaments o caigudes, sobretot en el cas dels arbres de grans dimensions».

En este sentit, Navarro s’ha referit a la recent intervenció en el gran pi situat al voltant del Centre Cívic de La Canyada, en el que s’ha detectat una clivella amb fusta inclosa en la inserció d’un cimal amb el tronc.

 

L’objectiu: Conservar la seua estructura original

«Gràcies a estes tasques de revisió s’ha instal·lat un sistema de subjecció ‘Boa’, que ens indicarà si l’estructura continua estable, o si per contra existix algun desplaçament sever», ha explicat Merche. La sustentació instal·lada també actua com a sistema de retenció, evitant la caiguda del cimal en cas de col·lapse de l’estructura.

 

«Amb esta actuació es pretenen allargar la vida de l’exemplar conservant la seua estructura original el màxim temps possible, de manera contrària, la seua viabilitat s’hauria vist seriosament compromesa», ha puntualitzat la regidora.

 

Finalment, Navarro ha destacat que l’arbratge de Paterna ronda ja els 40.000 exemplars, 20.000 es troben en via pública i ha recordat que «d’estos últims, s’ha inventariat ja un 70% per a crear el futur Pla de Gestió de l’Arbratge Públic, en el que cada arbre estarà geoposicionat, permetent fer seguiment del seu estat».

Últimes notícies

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.