Paterna usa un sistema de subjecció ‘Boa’ en els seus arbres per a garantir la seua estabilitat biomecànica

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), a través de l’empresa Gestió i Servicis de Paterna (GESPA) està duent a terme la revisió que fa periòdicament de tot el seu arbratge municipal, que conseguix ja els 20.000 exemplars, per a detectar possibles defectes i garantir la seguretat biomecànica de tots ells. Tal com […]

 

L’Ajuntament de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), a través de l’empresa Gestió i Servicis de Paterna (GESPA) està duent a terme la revisió que fa periòdicament de tot el seu arbratge municipal, que conseguix ja els 20.000 exemplars, per a detectar possibles defectes i garantir la seguretat biomecànica de tots ells.

Tal com ha explicat la regidora de Benestar Animal, Servicis i Neteja, Merche Navarro «este control i inspecció regular de l’estat dels arbres que es troben en la via i espais públics ens permet garantir la seua estabilitat, detectant a temps possibles malformacions o fissures en la seua estructura i actuant per a previndre possibles desplaçaments o caigudes, sobretot en el cas dels arbres de grans dimensions».

En este sentit, Navarro s’ha referit a la recent intervenció en el gran pi situat al voltant del Centre Cívic de La Canyada, en el que s’ha detectat una clivella amb fusta inclosa en la inserció d’un cimal amb el tronc.

 

L’objectiu: Conservar la seua estructura original

«Gràcies a estes tasques de revisió s’ha instal·lat un sistema de subjecció ‘Boa’, que ens indicarà si l’estructura continua estable, o si per contra existix algun desplaçament sever», ha explicat Merche. La sustentació instal·lada també actua com a sistema de retenció, evitant la caiguda del cimal en cas de col·lapse de l’estructura.

 

«Amb esta actuació es pretenen allargar la vida de l’exemplar conservant la seua estructura original el màxim temps possible, de manera contrària, la seua viabilitat s’hauria vist seriosament compromesa», ha puntualitzat la regidora.

 

Finalment, Navarro ha destacat que l’arbratge de Paterna ronda ja els 40.000 exemplars, 20.000 es troben en via pública i ha recordat que «d’estos últims, s’ha inventariat ja un 70% per a crear el futur Pla de Gestió de l’Arbratge Públic, en el que cada arbre estarà geoposicionat, permetent fer seguiment del seu estat».

Últimes notícies

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.