Les pensions pujaran un 2,5% a partir del gener vinent

 

La vinculació de les pensions amb l’Índex de preus de consum (IPC) aprovada en la primera part de la reforma de les pensions provocarà que s’incrementen en un 2,5% a partir de l’1 de gener de 2022.

Prenent com a referència la dada avançada de l’IPC de novembre, que s’ha donat a conéixer per part de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) aquest dilluns i que l’ha situat en un 5,6%, ja és possible dur a terme la mitjana requerida per la nova norma per a determinar l’import en el qual augmentaran les prestacions l’any vinent, i que resulta de l’IPC faig una mitjana d’entre desembre de 2020 i novembre de 2021.

No obstant això, juntament amb aquest increment, serà necessari un altre ajust més en 2022. A causa d’un augment dels preus superior a l’estipulat pel Govern per a 2021, haurà de dur-se a terme una última pagueta per als pensionistes amb la qual compensar el desfasament de les previsions.

El 0,9% determinat inicialment per l’Executiu es quedarà molt lluny de la dada final amb el qual conclourà l’any, i que oscil·larà prop del 4%. Les principals cases d’anàlisis quantifiquen que aqueixa pagueta â€•que s’ajustarà a la diferència entre percentatges―, costarà a les arques de l’Estat una mica més de 2.000 milions d’euros, i s’ingressarà a principis del pròxim any.

 

Pensions no contributives

 

Les pensions no contributives són les que es concedeixen a les persones que, sense haver complit els requisits de cotització necessaris, es troben en una situació de necessitat protegible i manquen de recursos suficients per a la seua subsistència.

Existeixen dues classes: de jubilació i d’invalidesa, i en ambdues cal complir uns certs requisits econòmics (topall d’ingressos mensuals) i de residència (entre cinc i deu anys vivint a Espanya), d’edat o de discapacitat.

En total, en l’actualitat, existeixen 445.619 titulars d’una pensió no contributiva (dades de setembre), la quantia mitja del qual ronda els 412 euros mensuals, segons les estadístiques de l’IMSERSO.

Després d’aplicar la revaloració del 3%, la quantia bàsica de la pensió no contributiva per a 2022 (de jubilació i d’invalidesa) se situarà en els 414,90 euros mensuals, que multiplicats per les 14 pagues que perceben els seus titulars resultaran en 5.808,60 euros a l’any.

 

Pensions mínimes

 

A Espanya, quasi una de cada cinc pensions contributives (el 22,8% del total) necessita el complement a mínims que aplica la Seguretat Social automàticament perquè els seus perceptors cobren una paga que supere el llindar de la pobresa.

Després d’aquesta pujada que recullen els Pressupostos, així quedaran les quanties de les pensions mínimes per a 2022:

 

Jubilació amb 65 anys o més

 

Amb cònjuge a càrrec: 876,53 euros al mes
Sense cònjuge: 710,34 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 674,24 euros al mes

 

Jubilació amb menys de 65 anys

 

Amb cònjuge a càrrec: 821,84 euros al mes
Sense cònjuge: 664,66 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 628,2 euros al mes

 

Viduïtat

 

Amb càrregues familiars: 821,84 euros al mes
Majors de 65 anys o amb discapacitat igual o superior al 65%: 710,39 euros al mes
Titulars d’entre 60 i 64 anys: 673,93 euros al mes
Menors de 60 anys sense càrregues: 538,18 euros al mes

 

Orfandat

 

Per beneficiari: 217,12 euros al mes
Per a menors de 18 anys amb una discapacitat igual o superior al 65%: 427,14 euros al mes
Per a casos d’orfandat absoluta: 755,3 euros al mes per a un solo beneficiari

 

Favor de familiars

 

Per beneficiari: 217,12 euros al mes
Un només beneficiari amb 65 anys: 524,68 euros al mes
Un només beneficiari menor de 65 anys: 594,50 euros al mes

 

Incapacitat permanent de gran invalidesa

 

Amb cònjuge a càrrec: 1.314,8 euros al mes
Sense cònjuge: 1.065,64 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 1.011,36 euros al mes

 

Incapacitat absoluta o total dels titulars de 65 anys o més

 

Amb cònjuge a càrrec: 876,53 euros al mes
Sense cònjuge: 710,39 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 674,24 euros al mes

 

Incapacitat total dels titulars d’entre 60 i 64 anys

 

Amb cònjuge a càrrec: 821,84 euros al mes
Sense cònjuge: 664,66 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 628,2 euros al mes

 

Incapacitat derivada d’una malaltia comuna per a menys de 60 anys

 

Amb cònjuge a càrrec: 523,76 euros al mes
Sense cònjuge: 519,12 euros al mes
Amb cònjuge no a càrrec: 523,76 euros al mes

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.