Pérez Llorca urgix a tancar un acord per a acabar amb la vaga de professors en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha defés que és hora d’aconseguir un acord en el sector educatiu que permeta posar fi a la vaga de professors en la Comunitat Valenciana, que suma ja tres setmanes d’aturs.

El president ha subratllat que es manté optimista sobre un possible enteniment sempre que totes les parts siguen capaces de deixar a un costat les diferències polítiques i se centren en la millora del sistema educatiu.

Durant la seua intervenció després de la presentació del Pla Integral de Gestió dels Sistemes de Sanejament de les Aglomeracions Urbanes (PIGSS) a Busot, Pérez Llorca s’ha referit al nou document presentat pels sindicats UGT, CCOO i STEP. Ha explicat que la Generalitat vol donar celeritat a este procés i atendre les demandes traslladades per la comunitat educativa, motiu pel qual s’ha convocat una reunió esta mateixa vesprada per a analitzar les propostes sindicals detalladament.

El president ha reconegut que, donada la complexitat del document i el nombre de punts que arreplega, no sap si podran abordar-se tots en una sola trobada. No obstant això, ha expressat el seu desig que, al llarg d’esta vesprada o, com a molt tard, demà, es puga tancar un acord que pose fi al conflicte. Al seu juí, totes les parts perseguixen el mateix objectiu: millorar el sistema educatiu de la Comunitat Valenciana i oferir millors condicions tant al professorat com a l’alumnat.

Crida al dialogue i a rebaixar la tension politica

Pérez Llorca ha insistit que és hora d’arribar a un enteniment i ha assegurat que, per part de la conselleria i de la Generalitat, sempre hi haurà mà tendida i disposició al diàleg. Ha remarcat que, si es deixen a un costat les discrepàncies polítiques, se sent optimista respecte a la possibilitat d’un pacte que desbloquege la situació i permeta recuperar la normalitat a les aules.

En la seua valoració, ha afirmat que el que li sobra a l’Educació és la política, en el sentit que les negociacions haurien de centrar-se en les necessitats reals de centres, docents i estudiants, i no en l’enfrontament partidista. Segons ha exposat, si les dos parts compartixen l’objectiu de millorar el sistema educatiu i aconseguixen aparcar algunes connotacions polítiques, es donen les condicions per a aconseguir un acord que responga a les reivindicacions plantejades i que oferisca estabilitat a mitjà i llarg termini.

El cap del Consell ha reconegut que existixen reivindicacions de la comunitat educativa que tenen raó de ser, que són necessàries i que contribuiran a millorar el sistema educatiu. Ha posat l’accent en el fet que el principal problema no és el fons de moltes d’estes demandes, sinó la necessitat d’establir terminis realistes per a dur-les a terme. Ha explicat que els sindicats li han traslladat que, durant molt de temps, al voltant de 7, 8, 9 o fins i tot 10 anys, no s’han atés les seues peticions, la qual cosa ha generat un malestar acumulat que ara s’expressa en la vaga de professorat.

En este context, Pérez Llorca ha assenyalat que l’administració actual es mostra disposada a abordar estes reclamacions, però ha advertit que no es pot pretendre resoldre en un sol any el que no s’ha solucionat en una dècada. Ha volgut exemplificar el seu compromís amb l’Escola Pública recordant que les seues dos filles han estudiat en un col·legi públic i que compartix demandes com reduir el numere d’alumnes per aula, aprovar un pla d’infraestructures educatives i augmentar les plantilles de professors per a millorar l’atenció a l’alumnat.

El president ha matisat, no obstant això, que totes estes mesures requerixen planificació i una implantació escalonada en el temps. Ha defés que assumir compromisos de futur amb l’Educació implica fixar calendaris, prioritzar actuacions i garantir que els recursos necessaris estiguen disponibles en cada fase. Per això, ha insistit que és essencial marcar terminis clars i realistes, de manera que la comunitat educativa puga conéixer quins canvis s’aniran aplicant i en quin horitzó temporal.

Segons ha reiterat, la Generalitat assumix eixos compromisos de futur amb el sistema educatiu valencià, però necessita que els sindicats i el professorat entenguen que les millores han d’organitzar-se per etapes. En la seua opinió, un acord que combine l’atenció a les reivindicacions considerades justes amb un calendari viable permetria desconvocar la vaga, reduir la tensió actual i avançar cap a un model educatiu més equilibrat i millor dotat, tant en recursos humans com en infraestructures.

Últimes notícies

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.

Pérez Llorca acusa el Govern de desemparar als regants alacantins per les retallades del Tajo-Segura

Juanfran Pérez Llorca retrau al Govern central una situació de desemparament prolongat cap als regants valencians per la reducció de cabals del transvasament Tajo-Segura i reclama un gran pacte nacional de l'aigua.

Enrique Riquelme repta a Florentino Pérez a un debat per a contrastar els seus projectes per al Reial Madrid

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, reclama un debat públic amb Florentino Pérez perquè els socis puguen comparar els seus projectes i anuncia la imminent presentació del seu pla transformador per al club.

Grimaldo i Ferran Torres, únics valencians en la llista d’Espanya per al Mundial

Luis de la Font confirma una llista de 26 jugadors per al Mundial dels Estats Units, Mèxic i el Canadà amb Grimaldo i Ferran Torres com a representants valencians i el suport de Javi Guerra en els entrenaments.

Awa Fam firma el segon millor debut anotador d’una espanyola en la WNBA

L'aler alacantina Awa Fam, de 19 anys, arranca la seua etapa en la WNBA amb 10 punts davant Washington Mystics i firma el segon debut més anotador d'una espanyola en la lliga, només per darrere d'Anna Cruz.

La família valenciana del naufragi a Indonèsia denuncia la falta de seguretat en el vaixell turístic

Els familiars dels quatre valencians morts en el naufragi d'un vaixell turístic a Indonèsia insistixen que el juí ha evidenciat greus carències de seguretat abans, durant i després de l'accident.