17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Pradas es reunix amb entitats històriques valencianes per a avançar en la futura Llei de Senyals d’Identitat

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, ha mantingut una trobada amb entitats històriques valencianes en el qual ha subratllat “la defensa ferma” del Consell de Carlos Mazón a “la idiosincràsia, riquesa cultural i història del poble valencià”, que, ha recalcat, “es plasmarà, entre altres mesures, en l’impuls de la Llei de Senyals d’Identitat sobre el reconeixement, defensa i promoció de l’autonomia de la Comunitat Valenciana”.

Pradas els ha traslladat les línies de treball del Consell en este sentit, que es basaran, entre altres qüestions, en el foment i estudi de senyals d’identitat en col·laboració amb universitats i institucions; la reactivació de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià o “el suport decidit” a tribunals consuetudinaris, com el Tribunal de les Aigües de València, el Jutjat Privatiu d’Oriola o el Tribunal del Rollet d’Aldaia.

Els màxims responsables d’estos tribunals històrics han participat en esta trobada, celebrat amb motiu del 9 d’Octubre. També ho han fet el degà i el vicedegà de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, el president i vicepresident de lo Rat Penat i els màxims representants d’entitats històriques com l’Ateneu Mercantil, el Casino d’Agricultura, l’Associació de Juristes Valencians o l’Associacio Cultural Cardona Vives.

La consellera de Justícia i Interior ha garantit la defensa, per part del Consell, dels símbols, llengua, tradicions i senyals d’identitat del poble valencià. De la mateixa manera, ha recalcat que la futura llei vetlarà per “la protecció i defensa de la identitat, els valors i interessos de la Comunitat Valenciana, a més de per el respecte a la seua diversitat cultural i pel foment del seu patrimoni històric”.

Últimes notícies

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.