Pradas es reunix amb entitats històriques valencianes per a avançar en la futura Llei de Senyals d’Identitat

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, ha mantingut una trobada amb entitats històriques valencianes en el qual ha subratllat «la defensa ferma» del Consell de Carlos Mazón a «la idiosincràsia, riquesa cultural i història del poble valencià», que, ha recalcat, «es plasmarà, entre altres mesures, en l’impuls de la Llei de Senyals d’Identitat sobre el reconeixement, defensa i promoció de l’autonomia de la Comunitat Valenciana».

Pradas els ha traslladat les línies de treball del Consell en este sentit, que es basaran, entre altres qüestions, en el foment i estudi de senyals d’identitat en col·laboració amb universitats i institucions; la reactivació de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià o «el suport decidit» a tribunals consuetudinaris, com el Tribunal de les Aigües de València, el Jutjat Privatiu d’Oriola o el Tribunal del Rollet d’Aldaia.

Els màxims responsables d’estos tribunals històrics han participat en esta trobada, celebrat amb motiu del 9 d’Octubre. També ho han fet el degà i el vicedegà de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, el president i vicepresident de lo Rat Penat i els màxims representants d’entitats històriques com l’Ateneu Mercantil, el Casino d’Agricultura, l’Associació de Juristes Valencians o l’Associacio Cultural Cardona Vives.

La consellera de Justícia i Interior ha garantit la defensa, per part del Consell, dels símbols, llengua, tradicions i senyals d’identitat del poble valencià. De la mateixa manera, ha recalcat que la futura llei vetlarà per «la protecció i defensa de la identitat, els valors i interessos de la Comunitat Valenciana, a més de per el respecte a la seua diversitat cultural i pel foment del seu patrimoni històric».

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.