11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Pradas es reunix amb entitats històriques valencianes per a avançar en la futura Llei de Senyals d’Identitat

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, ha mantingut una trobada amb entitats històriques valencianes en el qual ha subratllat “la defensa ferma” del Consell de Carlos Mazón a “la idiosincràsia, riquesa cultural i història del poble valencià”, que, ha recalcat, “es plasmarà, entre altres mesures, en l’impuls de la Llei de Senyals d’Identitat sobre el reconeixement, defensa i promoció de l’autonomia de la Comunitat Valenciana”.

Pradas els ha traslladat les línies de treball del Consell en este sentit, que es basaran, entre altres qüestions, en el foment i estudi de senyals d’identitat en col·laboració amb universitats i institucions; la reactivació de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià o “el suport decidit” a tribunals consuetudinaris, com el Tribunal de les Aigües de València, el Jutjat Privatiu d’Oriola o el Tribunal del Rollet d’Aldaia.

Els màxims responsables d’estos tribunals històrics han participat en esta trobada, celebrat amb motiu del 9 d’Octubre. També ho han fet el degà i el vicedegà de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, el president i vicepresident de lo Rat Penat i els màxims representants d’entitats històriques com l’Ateneu Mercantil, el Casino d’Agricultura, l’Associació de Juristes Valencians o l’Associacio Cultural Cardona Vives.

La consellera de Justícia i Interior ha garantit la defensa, per part del Consell, dels símbols, llengua, tradicions i senyals d’identitat del poble valencià. De la mateixa manera, ha recalcat que la futura llei vetlarà per “la protecció i defensa de la identitat, els valors i interessos de la Comunitat Valenciana, a més de per el respecte a la seua diversitat cultural i pel foment del seu patrimoni històric”.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.