Pradas es reunix amb entitats històriques valencianes per a avançar en la futura Llei de Senyals d’Identitat

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, ha mantingut una trobada amb entitats històriques valencianes en el qual ha subratllat «la defensa ferma» del Consell de Carlos Mazón a «la idiosincràsia, riquesa cultural i història del poble valencià», que, ha recalcat, «es plasmarà, entre altres mesures, en l’impuls de la Llei de Senyals d’Identitat sobre el reconeixement, defensa i promoció de l’autonomia de la Comunitat Valenciana».

Pradas els ha traslladat les línies de treball del Consell en este sentit, que es basaran, entre altres qüestions, en el foment i estudi de senyals d’identitat en col·laboració amb universitats i institucions; la reactivació de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià o «el suport decidit» a tribunals consuetudinaris, com el Tribunal de les Aigües de València, el Jutjat Privatiu d’Oriola o el Tribunal del Rollet d’Aldaia.

Els màxims responsables d’estos tribunals històrics han participat en esta trobada, celebrat amb motiu del 9 d’Octubre. També ho han fet el degà i el vicedegà de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, el president i vicepresident de lo Rat Penat i els màxims representants d’entitats històriques com l’Ateneu Mercantil, el Casino d’Agricultura, l’Associació de Juristes Valencians o l’Associacio Cultural Cardona Vives.

La consellera de Justícia i Interior ha garantit la defensa, per part del Consell, dels símbols, llengua, tradicions i senyals d’identitat del poble valencià. De la mateixa manera, ha recalcat que la futura llei vetlarà per «la protecció i defensa de la identitat, els valors i interessos de la Comunitat Valenciana, a més de per el respecte a la seua diversitat cultural i pel foment del seu patrimoni històric».

Últimes notícies

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.