Pradas es reunix amb entitats històriques valencianes per a avançar en la futura Llei de Senyals d’Identitat

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, ha mantingut una trobada amb entitats històriques valencianes en el qual ha subratllat «la defensa ferma» del Consell de Carlos Mazón a «la idiosincràsia, riquesa cultural i història del poble valencià», que, ha recalcat, «es plasmarà, entre altres mesures, en l’impuls de la Llei de Senyals d’Identitat sobre el reconeixement, defensa i promoció de l’autonomia de la Comunitat Valenciana».

Pradas els ha traslladat les línies de treball del Consell en este sentit, que es basaran, entre altres qüestions, en el foment i estudi de senyals d’identitat en col·laboració amb universitats i institucions; la reactivació de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià o «el suport decidit» a tribunals consuetudinaris, com el Tribunal de les Aigües de València, el Jutjat Privatiu d’Oriola o el Tribunal del Rollet d’Aldaia.

Els màxims responsables d’estos tribunals històrics han participat en esta trobada, celebrat amb motiu del 9 d’Octubre. També ho han fet el degà i el vicedegà de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, el president i vicepresident de lo Rat Penat i els màxims representants d’entitats històriques com l’Ateneu Mercantil, el Casino d’Agricultura, l’Associació de Juristes Valencians o l’Associacio Cultural Cardona Vives.

La consellera de Justícia i Interior ha garantit la defensa, per part del Consell, dels símbols, llengua, tradicions i senyals d’identitat del poble valencià. De la mateixa manera, ha recalcat que la futura llei vetlarà per «la protecció i defensa de la identitat, els valors i interessos de la Comunitat Valenciana, a més de per el respecte a la seua diversitat cultural i pel foment del seu patrimoni històric».

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.