La presidenta de les Corts torna a apartar-se de la pancarta contra la violència masclista

L’acte de dol i condemna de les Corts per l’últim assassinat per violència de gènere comés a la Comunitat Valenciana, perpetrat fa dos dies a Alzira, ha tornat a disgregar la imatge d’unitat institucional. La presidenta del parlament autonòmic, Llanos Massó, i el grup VOX se situen a un costat de la resta de partits polítics que portaven la pancarta este migdia de divendres, 1 de setembre.

 El portaveu adjunt de la formació d’ultradreta a les Corts, Joaquín Ales, ha insistit una vegada més a negar la violència de gènere, segons l’argumentari del partit. “Condemnem com condemnem qualsevol altre crim”, ha asseverat davant els mitjans de comunicació i ha afegit que “és un crim absolutament equiparable a la resta de violència que es dóna al si intrafamiliar i que no s’hauria d’apenar de manera diferent segons la naturalesa de l’autor”.

No és la primera vegada que la presidenta de Corts Valencianes i la resta del grup parlamentari autonòmic VOX se separen de la pancarta institucional. El passat 10 de juliol es recreava la mateixa escena a les portes de parlament valencià, esta vegada després de l’assassinat d’una dona al municipi valencià d’Antella.

Compromís proposa reprovar la presidenta de les Corts

L’actuació de la presidenta Llanos Massó no serà passada per alt per l’oposició. Compromís anuncia que registrarà una iniciativa a Corts per “reprovar la segona autoritat de la Comunitat Valenciana, la senyora Llanos Massó, de la seua actitud sectària“, i llança un dard al partit dirigent. «Esperem que el Partit Popular, que l´ha col·locat com a presidenta de la Mesa vote a favor d’esta inciciativa», ha assenyalat la diputada Verònica Ruiz, a la roda de premsa posterior a la celebració de la Diputació Permanent.

Per la seua banda, el PSPV recrimina que Llanos Massó no respecte el Pacte contra la Violència de Gènere. La síndica Rebeca Torró ha manifestat la “rotunda condemna” pels 2 casos de violència de gènere succeïts a la CV en tot just 24h i ha criticat que des de la presidència de les Corts la convocatòria oficial de minut de silenci, “no es faça respectant el Pacte contra la violència de gènere”, ja que no fa referència al terme violència masclista. Ha recordat que el PSPV demana revisar este Pacte per avançar i posar fi a esta xacra.

Susana Camarero: ‘estem per ajudar-los a eixir d’esta espiral de violència’

Durant este matí, tant Delegació i subdelegacions del Govern a la regió com Les Corts, el Consell i diferents ajuntaments de la Comunitat realitzaven també actes en repulsa per l’assassinat de Raquel. També el president de la Generalitat, Carlos Mazón, condemnava hui els fets a xarxes socials.

Després de la concentració del Consell davant del Palau de la Generalitat, la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha fet una crida a les dones víctimes de violència masclista i al seu entorn perquè sàpien que la societat valenciana, el Consell i tots i totes «estem per ajudar-los a eixir d´esta espiral de violència».

«A més de la repulsa cap a la violència masclista, volem mostrar la tolerància zero dʻeste Govern davant estos actes i posarem tots els mitjans i eines necessàries per a erradicar esta xacra que pateix la societat i que ha acabat amb la vida de 3 dones a la Comunitat Valenciana” des de començament d’any.

Susana Camarero ha volgut llançar “un missatge d’esperança a les víctimes que com Raquel estiguen patint una situació de violència” i recordar-los que “se’n pot eixir”, alhora que ha assenyalat la necessitat que l’entorn de les víctimes denuncie.

Recursos

La consellera s’ha referit, així mateix, als serveis d’atenció a les víctimes que estan 24 hores al dia perquè qualsevol víctima o qualsevol persona que conega, que sàpia una situació de violència de gènere, puga posar-se en contacte.

A més dels telèfons del Servei d’Atenció Telefònica (016 i 900 580 888)xarxa de Centres Dona de la Generalitat compta amb centres a València, Alacant, Castelló de la Plana, Dénia i Torrevieja, i serveis itinerants a Elda, Yátova, Segorbe, Sant Mateu i Xàtiva.

Últimes notícies

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.