La presidenta de les Corts torna a apartar-se de la pancarta contra la violència masclista

L’acte de dol i condemna de les Corts per l’últim assassinat per violència de gènere comés a la Comunitat Valenciana, perpetrat fa dos dies a Alzira, ha tornat a disgregar la imatge d’unitat institucional. La presidenta del parlament autonòmic, Llanos Massó, i el grup VOX se situen a un costat de la resta de partits polítics que portaven la pancarta este migdia de divendres, 1 de setembre.

 El portaveu adjunt de la formació d’ultradreta a les Corts, Joaquín Ales, ha insistit una vegada més a negar la violència de gènere, segons l’argumentari del partit. “Condemnem com condemnem qualsevol altre crim”, ha asseverat davant els mitjans de comunicació i ha afegit que “és un crim absolutament equiparable a la resta de violència que es dóna al si intrafamiliar i que no s’hauria d’apenar de manera diferent segons la naturalesa de l’autor”.

No és la primera vegada que la presidenta de Corts Valencianes i la resta del grup parlamentari autonòmic VOX se separen de la pancarta institucional. El passat 10 de juliol es recreava la mateixa escena a les portes de parlament valencià, esta vegada després de l’assassinat d’una dona al municipi valencià d’Antella.

Compromís proposa reprovar la presidenta de les Corts

L’actuació de la presidenta Llanos Massó no serà passada per alt per l’oposició. Compromís anuncia que registrarà una iniciativa a Corts per “reprovar la segona autoritat de la Comunitat Valenciana, la senyora Llanos Massó, de la seua actitud sectària“, i llança un dard al partit dirigent. «Esperem que el Partit Popular, que l´ha col·locat com a presidenta de la Mesa vote a favor d’esta inciciativa», ha assenyalat la diputada Verònica Ruiz, a la roda de premsa posterior a la celebració de la Diputació Permanent.

Per la seua banda, el PSPV recrimina que Llanos Massó no respecte el Pacte contra la Violència de Gènere. La síndica Rebeca Torró ha manifestat la “rotunda condemna” pels 2 casos de violència de gènere succeïts a la CV en tot just 24h i ha criticat que des de la presidència de les Corts la convocatòria oficial de minut de silenci, “no es faça respectant el Pacte contra la violència de gènere”, ja que no fa referència al terme violència masclista. Ha recordat que el PSPV demana revisar este Pacte per avançar i posar fi a esta xacra.

Susana Camarero: ‘estem per ajudar-los a eixir d’esta espiral de violència’

Durant este matí, tant Delegació i subdelegacions del Govern a la regió com Les Corts, el Consell i diferents ajuntaments de la Comunitat realitzaven també actes en repulsa per l’assassinat de Raquel. També el president de la Generalitat, Carlos Mazón, condemnava hui els fets a xarxes socials.

Després de la concentració del Consell davant del Palau de la Generalitat, la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha fet una crida a les dones víctimes de violència masclista i al seu entorn perquè sàpien que la societat valenciana, el Consell i tots i totes «estem per ajudar-los a eixir d´esta espiral de violència».

«A més de la repulsa cap a la violència masclista, volem mostrar la tolerància zero dʻeste Govern davant estos actes i posarem tots els mitjans i eines necessàries per a erradicar esta xacra que pateix la societat i que ha acabat amb la vida de 3 dones a la Comunitat Valenciana” des de començament d’any.

Susana Camarero ha volgut llançar “un missatge d’esperança a les víctimes que com Raquel estiguen patint una situació de violència” i recordar-los que “se’n pot eixir”, alhora que ha assenyalat la necessitat que l’entorn de les víctimes denuncie.

Recursos

La consellera s’ha referit, així mateix, als serveis d’atenció a les víctimes que estan 24 hores al dia perquè qualsevol víctima o qualsevol persona que conega, que sàpia una situació de violència de gènere, puga posar-se en contacte.

A més dels telèfons del Servei d’Atenció Telefònica (016 i 900 580 888)xarxa de Centres Dona de la Generalitat compta amb centres a València, Alacant, Castelló de la Plana, Dénia i Torrevieja, i serveis itinerants a Elda, Yátova, Segorbe, Sant Mateu i Xàtiva.

Últimes notícies

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.