La presidenta de les Corts torna a apartar-se de la pancarta contra la violència masclista

L’acte de dol i condemna de les Corts per l’últim assassinat per violència de gènere comés a la Comunitat Valenciana, perpetrat fa dos dies a Alzira, ha tornat a disgregar la imatge d’unitat institucional. La presidenta del parlament autonòmic, Llanos Massó, i el grup VOX se situen a un costat de la resta de partits polítics que portaven la pancarta este migdia de divendres, 1 de setembre.

 El portaveu adjunt de la formació d’ultradreta a les Corts, Joaquín Ales, ha insistit una vegada més a negar la violència de gènere, segons l’argumentari del partit. “Condemnem com condemnem qualsevol altre crim”, ha asseverat davant els mitjans de comunicació i ha afegit que “és un crim absolutament equiparable a la resta de violència que es dóna al si intrafamiliar i que no s’hauria d’apenar de manera diferent segons la naturalesa de l’autor”.

No és la primera vegada que la presidenta de Corts Valencianes i la resta del grup parlamentari autonòmic VOX se separen de la pancarta institucional. El passat 10 de juliol es recreava la mateixa escena a les portes de parlament valencià, esta vegada després de l’assassinat d’una dona al municipi valencià d’Antella.

Compromís proposa reprovar la presidenta de les Corts

L’actuació de la presidenta Llanos Massó no serà passada per alt per l’oposició. Compromís anuncia que registrarà una iniciativa a Corts per “reprovar la segona autoritat de la Comunitat Valenciana, la senyora Llanos Massó, de la seua actitud sectària“, i llança un dard al partit dirigent. “Esperem que el Partit Popular, que l´ha col·locat com a presidenta de la Mesa vote a favor d’esta inciciativa”, ha assenyalat la diputada Verònica Ruiz, a la roda de premsa posterior a la celebració de la Diputació Permanent.

Per la seua banda, el PSPV recrimina que Llanos Massó no respecte el Pacte contra la Violència de Gènere. La síndica Rebeca Torró ha manifestat la “rotunda condemna” pels 2 casos de violència de gènere succeïts a la CV en tot just 24h i ha criticat que des de la presidència de les Corts la convocatòria oficial de minut de silenci, “no es faça respectant el Pacte contra la violència de gènere”, ja que no fa referència al terme violència masclista. Ha recordat que el PSPV demana revisar este Pacte per avançar i posar fi a esta xacra.

Susana Camarero: ‘estem per ajudar-los a eixir d’esta espiral de violència’

Durant este matí, tant Delegació i subdelegacions del Govern a la regió com Les Corts, el Consell i diferents ajuntaments de la Comunitat realitzaven també actes en repulsa per l’assassinat de Raquel. També el president de la Generalitat, Carlos Mazón, condemnava hui els fets a xarxes socials.

Després de la concentració del Consell davant del Palau de la Generalitat, la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha fet una crida a les dones víctimes de violència masclista i al seu entorn perquè sàpien que la societat valenciana, el Consell i tots i totes “estem per ajudar-los a eixir d´esta espiral de violència”.

“A més de la repulsa cap a la violència masclista, volem mostrar la tolerància zero dʻeste Govern davant estos actes i posarem tots els mitjans i eines necessàries per a erradicar esta xacra que pateix la societat i que ha acabat amb la vida de 3 dones a la Comunitat Valenciana” des de començament d’any.

Susana Camarero ha volgut llançar “un missatge d’esperança a les víctimes que com Raquel estiguen patint una situació de violència” i recordar-los que “se’n pot eixir”, alhora que ha assenyalat la necessitat que l’entorn de les víctimes denuncie.

Recursos

La consellera s’ha referit, així mateix, als serveis d’atenció a les víctimes que estan 24 hores al dia perquè qualsevol víctima o qualsevol persona que conega, que sàpia una situació de violència de gènere, puga posar-se en contacte.

A més dels telèfons del Servei d’Atenció Telefònica (016 i 900 580 888)xarxa de Centres Dona de la Generalitat compta amb centres a València, Alacant, Castelló de la Plana, Dénia i Torrevieja, i serveis itinerants a Elda, Yátova, Segorbe, Sant Mateu i Xàtiva.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.