La presidenta de les Corts torna a apartar-se de la pancarta contra la violència masclista

L’acte de dol i condemna de les Corts per l’últim assassinat per violència de gènere comés a la Comunitat Valenciana, perpetrat fa dos dies a Alzira, ha tornat a disgregar la imatge d’unitat institucional. La presidenta del parlament autonòmic, Llanos Massó, i el grup VOX se situen a un costat de la resta de partits polítics que portaven la pancarta este migdia de divendres, 1 de setembre.

 El portaveu adjunt de la formació d’ultradreta a les Corts, Joaquín Ales, ha insistit una vegada més a negar la violència de gènere, segons l’argumentari del partit. “Condemnem com condemnem qualsevol altre crim”, ha asseverat davant els mitjans de comunicació i ha afegit que “és un crim absolutament equiparable a la resta de violència que es dóna al si intrafamiliar i que no s’hauria d’apenar de manera diferent segons la naturalesa de l’autor”.

No és la primera vegada que la presidenta de Corts Valencianes i la resta del grup parlamentari autonòmic VOX se separen de la pancarta institucional. El passat 10 de juliol es recreava la mateixa escena a les portes de parlament valencià, esta vegada després de l’assassinat d’una dona al municipi valencià d’Antella.

Compromís proposa reprovar la presidenta de les Corts

L’actuació de la presidenta Llanos Massó no serà passada per alt per l’oposició. Compromís anuncia que registrarà una iniciativa a Corts per “reprovar la segona autoritat de la Comunitat Valenciana, la senyora Llanos Massó, de la seua actitud sectària“, i llança un dard al partit dirigent. «Esperem que el Partit Popular, que l´ha col·locat com a presidenta de la Mesa vote a favor d’esta inciciativa», ha assenyalat la diputada Verònica Ruiz, a la roda de premsa posterior a la celebració de la Diputació Permanent.

Per la seua banda, el PSPV recrimina que Llanos Massó no respecte el Pacte contra la Violència de Gènere. La síndica Rebeca Torró ha manifestat la “rotunda condemna” pels 2 casos de violència de gènere succeïts a la CV en tot just 24h i ha criticat que des de la presidència de les Corts la convocatòria oficial de minut de silenci, “no es faça respectant el Pacte contra la violència de gènere”, ja que no fa referència al terme violència masclista. Ha recordat que el PSPV demana revisar este Pacte per avançar i posar fi a esta xacra.

Susana Camarero: ‘estem per ajudar-los a eixir d’esta espiral de violència’

Durant este matí, tant Delegació i subdelegacions del Govern a la regió com Les Corts, el Consell i diferents ajuntaments de la Comunitat realitzaven també actes en repulsa per l’assassinat de Raquel. També el president de la Generalitat, Carlos Mazón, condemnava hui els fets a xarxes socials.

Després de la concentració del Consell davant del Palau de la Generalitat, la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha fet una crida a les dones víctimes de violència masclista i al seu entorn perquè sàpien que la societat valenciana, el Consell i tots i totes «estem per ajudar-los a eixir d´esta espiral de violència».

«A més de la repulsa cap a la violència masclista, volem mostrar la tolerància zero dʻeste Govern davant estos actes i posarem tots els mitjans i eines necessàries per a erradicar esta xacra que pateix la societat i que ha acabat amb la vida de 3 dones a la Comunitat Valenciana” des de començament d’any.

Susana Camarero ha volgut llançar “un missatge d’esperança a les víctimes que com Raquel estiguen patint una situació de violència” i recordar-los que “se’n pot eixir”, alhora que ha assenyalat la necessitat que l’entorn de les víctimes denuncie.

Recursos

La consellera s’ha referit, així mateix, als serveis d’atenció a les víctimes que estan 24 hores al dia perquè qualsevol víctima o qualsevol persona que conega, que sàpia una situació de violència de gènere, puga posar-se en contacte.

A més dels telèfons del Servei d’Atenció Telefònica (016 i 900 580 888)xarxa de Centres Dona de la Generalitat compta amb centres a València, Alacant, Castelló de la Plana, Dénia i Torrevieja, i serveis itinerants a Elda, Yátova, Segorbe, Sant Mateu i Xàtiva.

Últimes notícies

Pérez Llorca insta la nova presidenta de l’AVL a reforçar el diàleg i el consens

Juanfran Pérez Llorca ha demanat a Maria Àngels Francés que la nova etapa de l’AVL es base en el diàleg, el rigor i el consens, i ella s’ha compromés a impulsar el valencià amb independència i objectivitat.

Bamba acosta als lectors valencians ‘La vida en la escritura’ d’Annie Dillard

'La vida en la escritura', clàssic contemporani sobre l'ofici d'escriure d'Annie Dillard, es publica per primera vegada a Espanya de la mà de l'editorial valenciana Bamba, que continua així el seu projecte de recuperació de l'autora.

Avís groc per calor extrema a València este dijous i divendres

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dijous a l’interior nord de València i divendres a tota la província, amb màximes de fins a 38 graus.

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.