15 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

La presidenta de les Corts torna a apartar-se de la pancarta contra la violència masclista

L’acte de dol i condemna de les Corts per l’últim assassinat per violència de gènere comés a la Comunitat Valenciana, perpetrat fa dos dies a Alzira, ha tornat a disgregar la imatge d’unitat institucional. La presidenta del parlament autonòmic, Llanos Massó, i el grup VOX se situen a un costat de la resta de partits polítics que portaven la pancarta este migdia de divendres, 1 de setembre.

 El portaveu adjunt de la formació d’ultradreta a les Corts, Joaquín Ales, ha insistit una vegada més a negar la violència de gènere, segons l’argumentari del partit. “Condemnem com condemnem qualsevol altre crim”, ha asseverat davant els mitjans de comunicació i ha afegit que “és un crim absolutament equiparable a la resta de violència que es dóna al si intrafamiliar i que no s’hauria d’apenar de manera diferent segons la naturalesa de l’autor”.

No és la primera vegada que la presidenta de Corts Valencianes i la resta del grup parlamentari autonòmic VOX se separen de la pancarta institucional. El passat 10 de juliol es recreava la mateixa escena a les portes de parlament valencià, esta vegada després de l’assassinat d’una dona al municipi valencià d’Antella.

Compromís proposa reprovar la presidenta de les Corts

L’actuació de la presidenta Llanos Massó no serà passada per alt per l’oposició. Compromís anuncia que registrarà una iniciativa a Corts per “reprovar la segona autoritat de la Comunitat Valenciana, la senyora Llanos Massó, de la seua actitud sectària“, i llança un dard al partit dirigent. “Esperem que el Partit Popular, que l´ha col·locat com a presidenta de la Mesa vote a favor d’esta inciciativa”, ha assenyalat la diputada Verònica Ruiz, a la roda de premsa posterior a la celebració de la Diputació Permanent.

Per la seua banda, el PSPV recrimina que Llanos Massó no respecte el Pacte contra la Violència de Gènere. La síndica Rebeca Torró ha manifestat la “rotunda condemna” pels 2 casos de violència de gènere succeïts a la CV en tot just 24h i ha criticat que des de la presidència de les Corts la convocatòria oficial de minut de silenci, “no es faça respectant el Pacte contra la violència de gènere”, ja que no fa referència al terme violència masclista. Ha recordat que el PSPV demana revisar este Pacte per avançar i posar fi a esta xacra.

Susana Camarero: ‘estem per ajudar-los a eixir d’esta espiral de violència’

Durant este matí, tant Delegació i subdelegacions del Govern a la regió com Les Corts, el Consell i diferents ajuntaments de la Comunitat realitzaven també actes en repulsa per l’assassinat de Raquel. També el president de la Generalitat, Carlos Mazón, condemnava hui els fets a xarxes socials.

Després de la concentració del Consell davant del Palau de la Generalitat, la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha fet una crida a les dones víctimes de violència masclista i al seu entorn perquè sàpien que la societat valenciana, el Consell i tots i totes “estem per ajudar-los a eixir d´esta espiral de violència”.

“A més de la repulsa cap a la violència masclista, volem mostrar la tolerància zero dʻeste Govern davant estos actes i posarem tots els mitjans i eines necessàries per a erradicar esta xacra que pateix la societat i que ha acabat amb la vida de 3 dones a la Comunitat Valenciana” des de començament d’any.

Susana Camarero ha volgut llançar “un missatge d’esperança a les víctimes que com Raquel estiguen patint una situació de violència” i recordar-los que “se’n pot eixir”, alhora que ha assenyalat la necessitat que l’entorn de les víctimes denuncie.

Recursos

La consellera s’ha referit, així mateix, als serveis d’atenció a les víctimes que estan 24 hores al dia perquè qualsevol víctima o qualsevol persona que conega, que sàpia una situació de violència de gènere, puga posar-se en contacte.

A més dels telèfons del Servei d’Atenció Telefònica (016 i 900 580 888)xarxa de Centres Dona de la Generalitat compta amb centres a València, Alacant, Castelló de la Plana, Dénia i Torrevieja, i serveis itinerants a Elda, Yátova, Segorbe, Sant Mateu i Xàtiva.

Últimes notícies

Ortí anuncia reforç de llengua i matemàtiques en Primària i canvis en ESO i Batxillerat

La consellera Carmen Ortí ha presentat el seu full de ruta amb un reforç de llengua i matemàtiques en Primària i ajustos curriculars en ESO i Batxillerat. També ha detallat mesures de convivència, suport a la salut mental, modernització universitària i més impuls a la cultura i el patrimoni

Pérez Llorca diu que va saber ahir de la investigació a l’alcalde de Jérica per agressió sexual

Pérez Llorca ha assegurat que va conéixer ahir la investigació a l'alcalde de Jérica per presumpta agressió sexual a dos menors i que el PP va actuar immediatament amb la suspensió de militància i el cessament com a assessor. La causa s'instruïx a Segorbe amb mesures cautelars vigents.

Augmenten un 22,5% les dones que renuncien a declarar contra el seu agressor: 5.480 en el tercer trimestre

La dispensa legal per a no declarar es va usar per 5.480 dones entre juliol i setembre, el 11,5% del total de víctimes. Denúncies i víctimes van pujar lleument.

Mercadona dona una setmana extra de vacacions a la seua plantilla i anuncia una paga extraordinària en 2026

Mercadona ha acordat una setmana més de vacacions per als seus 110.000 empleats i una paga extraordinària al març de 2026. Les mesures, amb un impacte de 380 milions, eleven a 37 dies el descans anual des de 2026 a Espanya i Portugal i se sumen a la retribució variable.

El Consell anima a consumir carn de porc per Nadal i aprova mesures contra la pesta porcina africana

El Consell ha cridat a consumir carn de porc per Nadal en subratllar que la pesta porcina africana detectada a Catalunya és silvestre i no es transmet a humans. A més, ha aprovat un decret llei amb 6 milions i ajudes de 40 euros per senglar per a reforçar el control i la vigilància en tota la Comunitat

El Consell amplia fins al 28 de febrer de 2026 el termini de baixa definitiva dels cotxes afectats per la dana

El Consell ha aprovat una pròrroga fins al 28 de febrer de 2026 per a tramitar la baixa definitiva dels vehicles sinistrats en la dana del 29 d'octubre de 2024 que van rebre ajudes urgents.

Desallotjats del bloc 8 de Sant Antón acudixen al ple d’Elx per a exigir solucions

Veïns del bloc 8 de Sant Antón, desallotjat per risc estructural, han acudit al ple de pressupostos d'Elx per a reclamar accés als seus estris i una resposta clara.

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.