Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona de la Guàrdia Civil han patrullat més de 11.000 quilòmetres per 18 termes municipals de cinc comarques de la província de València per a previndre incendis forestals durant una de les setmanes més crítiques de l’any, marcada pel nivell de preemergència 3.

Segons ha informat la Guàrdia Civil, estes primeres jornades de prevenció d’incendis forestals s’han dut a terme entre el 6 i el 10 de juliol. Les patrulles s’han desplegat en quasi una vintena de municipis de les comarques de la Canal de Navarrés, Valle de Cofrentes, la Costera, la Vall d’Albaida i la Ribera Alta.

L’objectiu principal ha sigut evitar la declaració de possibles incendis en una setmana especialment delicada. En eixes dates, la Generalitat Valenciana havia declarat el nivell de preemergència 3 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals de la Comunitat Valenciana, el més alt previst en esta planificació.

Este nivell de preemergència 3 implica diverses prohibicions obligatòries en terrenys forestals. Entre elles hi ha la prohibició del trànsit de persones per sendes i camp a través, així com la suspensió d’obres i treballs en terrenys forestals o en les seues immediacions.

A més, també queda prohibida l’encesa de qualsevol tipus de foc en terrenys forestals i en la seua zona d’influència, establida en un radi de 500 metres. Estes limitacions busquen reduir al màxim el risc que una negligència o una activitat concreta acabe convertint-se en un incendi forestal.

En este context, els agents del Seprona han recorregut un total de 11.286 quilòmetres en motocicleta dins dels 18 termes municipals afectats per la campanya. Això suposa una mitjana de 500 quilòmetres de vigilància de massa forestal per cada agent al llarg de les jornades.

A través d’esta presència constant en el territori, el Seprona ha pogut controlar zones de difícil accés, revisar sendes i pistes i supervisar punts especialment sensibles. Esta vigilància intensiva ha servit com a mesura dissuasiva i com a mecanisme de detecció ràpida davant qualsevol incidència.

Coordinació amb ajuntaments

La Guàrdia Civil ha indicat que, durant estes jornades, també s’ha consolidat la cooperació entre les administracions locals dels diferents municipis i el Seprona. Esta coordinació ha permés un millor intercanvi d’informació i una resposta més àgil davant qualsevol avís relacionat amb el risc d’incendis.

Segons les mateixes fonts, el resultat de l’operatiu ha sigut positiu, ja que s’ha aconseguit l’objectiu de registrar zero incendis forestals en una de les setmanes més crítiques de l’any. Este balanç reforça la importància de combinar mesures preventives, vigilància sobre el terreny i restriccions puntuals d’activitats en situacions d’alt risc.

Les actuacions descrites han sigut dutes a terme per agents del Servei de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Comandància de València, especialitzats en la protecció del medi ambient i la vigilància dels espais naturals.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.