Bernabé promet recuperar els projectes per a La Roqueta que reclama el veïnat

Ejemplo de shortcode con estilo
Pilar Bernabé es compromet amb el veïnat de La Roqueta a reprendre els projectes de superilla, espai per a vianants i zones verdes que, segons ella, el govern de María José Catalá ha descartat i ha mantingut paralitzats.

Pilar Bernabé, secretària general dels socialistes a València i candidata a l’alcaldia, s’ha compromés este dissabte amb el veïnat de La Roqueta a recuperar els projectes de superilla, ampliació de l’espai per a vianants i creació de noves zones verdes que el barri reclama i que, segons ha denunciat, l’actual alcaldessa María José Catalá ha descartat.

‘Ací, on ara està ple de cotxes i on s’ha originat un focus perquè hi haja més gorrilles, podíem tindre la superilla que havien reivindicat els veïns’, ha afirmat Bernabé durant una visita al barri.

‘Heren projectes que van sorgir en el mandat anterior, però que Catalá, amb el seu activisme ideològic del cotxe, ha deixat de banda sense ni tan sols escoltar la ciutadania’, ha afegit.

Per a Bernabé, la decisió de no avançar en estos plans ha tingut un impacte directe en la qualitat de vida del barri. Ha defensat que estos projectes haurien permés més espais per a conviure i menys trànsit.

En este sentit, ha lamentat que ‘hui els veïns han perdut l’oportunitat de tindre espais de convivència i, en canvi, s’han quedat aïllats, condemnats a viure envoltats de cotxes per culpa de la militància de Catalá amb el cotxe’.

Crítiques a la gestió urbana de Catalá

La dirigent socialista ha recordat que Catalá ‘ha guardat en un calaix durant tres anys l’únic projecte de millora urbana que es desenvoluparà per al barri, el de la plaça San Agustín’.

‘És un projecte de l’anterior govern que es farà perquè no tenia més remei, però que ha deixat sense executar durant més de tres anys’, ha apuntat Bernabé, segons un comunicat difós este dissabte.

Segons ha explicat, el veïnat esperava que la remodelació de plaça San Agustín fora el primer pas per a transformar l’entorn. No obstant això, considera que el retard prolongat ha generat frustració entre els residents que volien canvis visibles.

Bernabé també ha criticat que Catalá ‘ni tan sols haja sigut capaç d’afegir un centímetre més de zona per a vianants o de zones verdes al carrer Colón, ja que el projecte que ha presentat el govern municipal del PP i Vox tan sols planteja una repavimentació del carrer’.

Per a la candidata del PSPV, la intervenció a Colón representa una oportunitat perduda per a avançar cap a un model de ciutat amb menys trànsit i més ombra i arbrat.

El futur del Corredor Verde

En la mateixa línia, Bernabé li ha retret ‘el seu projecte d’omplir de cotxes el Corredor Verde, un espai verd que uniria tots els barris del sud des de La Roqueta’.

Ha insistit que ‘Catalá vol perdre la gran oportunitat per als veïns i les veïnes dels barris del sud de la ciutat que és el Corredor Verde’.

‘Esta ciutat podria tindre un gran pulmó i María José Catalá en l’únic que pensa és en posar tres carrils per al vehicle i afegir més contaminació a la ciutat’, ha subratllat Bernabé.

Segons ha dit, ‘la València de Catalá degrada els barris i fa una ciutat més inhòspita’. Amb estes paraules ha volgut remarcar que, al seu juí, les decisions municipals afavorixen el cotxe privat per damunt dels espais de convivència.

Gorrilles i problemes de convivència

La responsable socialista també ha retret a l’alcaldessa de València ‘la falta d’atenció als problemes de convivència que estan sorgint al barri com a conseqüència de la presència d’una banda de gorrilles’.

Ha explicat que ‘s’ha fet un gran esforç des de la Policia Nacional i es ve treballant amb els veïns i amb les veïnes de La Roqueta en un problema que ha anat escalant per la deixadesa de qui tenia la responsabilitat de gestionar la prevenció’.

‘Però és que, mentres tant, l’alcaldessa continua sense dialogar amb els veïns i amb les veïnes perquè es nega a assumir la seua responsabilitat’, ha conclòs.

Bernabé ha remarcat així que, si accedix a l’alcaldia, té la intenció de reprendre estos projectes urbans i d’abordar també els conflictes de convivència que el veïnat denuncia, amb l’objectiu de reduir el trànsit, incrementar les zones verdes i millorar la seguretat al barri.

Últimes notícies

Espanya encara recicla per davall dels objectius europeus

El reciclatge municipal a Espanya arriba al 41 %, lluny dels objectius europeus. Els experts reclamen més separació en origen i mesures d’economia circular.

Justícia assumirà les competències socials després de la marxa d’Albalat

La Conselleria de Justícia assumirà la major part de les competències socials després de la renúncia d’Elena Albalat, candidata del PP al Congrés per Castelló.

Catalá denuncia que el Govern ha ignorat els experts de la dana

María José Catalá ha criticat el comité del Govern sobre la dana i ha afirmat que la seua veu no s’ha escoltat en la reconstrucció.

Una investigació a Alacant busca frenar les recaigudes del càncer de mama

Un projecte de l’Institut de Neurociències estudiarà com el càncer de mama triple negatiu s’adapta als tractaments i resistix. La investigació, finançada amb 400.000 euros, també examinarà el càncer d’ovari.

Vox no presentarà candidatura pròpia al Senat a València i Castelló

Vox no presentarà candidatura pròpia al Senat a València ni Castelló el 29N. El PP inclourà candidats independents proposats per la formació en sis circumscripcions.

El Tavernes y otros modestos afrontan la primera ronda de Copa

La primera ronda de la Copa del Rey reúne 112 equipos en 56 eliminatorias entre el martes 27 y el jueves 29 de octubre. El Tavernes de la Valldigna jugará en casa ante el Valencia.

Quatre detinguts a Alacant després d’un atac amb arma de foc i expressions d’odi

La Policia Nacional ha arrestat quatre persones després d’un tiroteig a Alacant motivat per expressions d’odi. La investigació ha permés intervindre drogues, armes i altres objectes.

Sagredo encapçala la candidatura conjunta al Senat per València

PSPV-PSOE, Compromís i Esquerra Unida concorren junts al Senat el 29 de novembre. Juan Antonio Sagredo encapçala la llista per València, amb Isaura Navarro i Jordi Mayor.