El PSPV exigirà explicacions a Pérez Llorca i Valderrama pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Ejemplo de shortcode con estilo
El PSPV ha avançat que reclamarà en Les Corts la compareixença del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i del conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama, per a donar explicacions sobre l'incendi actiu de la Vall d'Uixó. La portaveu adjunta, María José Salvador, subratlla que ara la prioritat és l'extinció, però avisa que després exigiran responsabilitats polítiques.

El PSPV ha anunciat que demanarà més avant en Les Corts Valencianes la compareixença del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i del conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, per a explicar la gestió de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, a la província de Castelló, que continua actiu.

En estos moments, el foc seguix en evolució i els treballs d’extinció continuen oberts. Per este motiu, la portaveu adjunta del PSPV en Les Corts, María José Salvador, ha insistit que la prioritat absoluta ha de ser ara el dispositiu contra l’incendi i la protecció de les persones afectades.

Segons ha indicat Salvador abans de la reunió de la Junta de Síndics, ‘tots els esforços i la concentració tenen que estar en l’extinció’. Ha remarcat que els equips d’emergències es troben desplegats sobre el terreny i ha defensat que no es disperse l’atenció institucional mentres la situació continue activa.

Ha avançat, no obstant això, que ‘llegarà el moment de la reflexió i la rendició de comptes en seu parlamentària i de depurar responsabilitats polítiques‘. En eixe escenari, el grup socialista té previst registrar la petició formal de compareixença tant del president com del conseller d’Emergències, per a donar totes les explicacions sobre la planificació i la resposta al foc de la Vall d’Uixó.

Comparences denegades anteriorment

La dirigent socialista ha recordat que el seu grup ja havia intentat, sense èxit, portar el conseller d’Emergències a Les Corts abans de l’inici de la campanya d’alt risc. Segons ha detallat, el PSPV ha estat ‘presentant permanentment iniciatives perquè comparega el conseller d’Emergències’.

L’última sol·licitud es va registrar el 23 de juny. En aquella petició, els socialistes reclamaven que Valderrama explicara la planificació dissenyada per a fer front als incendis durant l’estiu i els mitjans previstos per a la prevenció i l’extinció. Salvador ha lamentat que eixa compareixença ‘va ser denegada en Junta de Síndics‘, per la qual cosa no s’ha pogut debatre encara en seu parlamentària.

Suport als efectius i a les persones evacuades

D’altra banda, la portaveu parlamentària ha traslladat el reconeixement del PSPV a tots els professionals i voluntaris mobilitzats. Salvador ha expressat ‘tot el suport i la solidaritat als efectius que en estos moments estan treballant en els incendis’, tant en la Vall d’Uixó com en altres focus que puguen estar actius en la Comunitat Valenciana.

També ha volgut dirigir unes paraules a les persones que han hagut d’abandonar les seues vivendes de manera preventiva. Ha destacat que els veïns evacuats ‘han tingut un comportament exemplar durant l’emergència‘. Segons ha assenyalat, esta actitud facilita la faena dels equips d’Emergències i ajuda a reduir els riscos personals mentres continuen les tasques d’extinció i vigilància.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.