18.5 C
València
Divendres, 3 octubre, 2025

Pugen les temperatures este cap de setmana i el diumenge hi haurà ruixats en el litoral sud de la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana més càlid i, en general, estable. El dissabte serà el dia de major repunt de les màximes gràcies als cels poc nuvolosos i al predomini de vents de component oest a l’interior. El diumenge canviarà el patró: augmentarà la nuvolositat, les màximes baixaran i s’esperen ruixats a la vesprada en el litoral del sud de València i nord d’Alacant, amb possibilitat que s’estenguen a altres zones.

Per a este divendres es preveu cel poc nuvolós, amb temperatures mínimes sense canvis. Les màximes pujaran a l’interior i es mantindran semblants en el litoral. El vent bufarà fluix i variable al matí, amb tendència a component oest a l’interior; a Alacant girarà a sud amb intervals moderats en la seua franja litoral, mentres que en la resta dominarà el règim de brises, la qual cosa ajudarà a contindre la calor al costat de la mar.

El dissabte continuarà l’ambient estable amb cels poc nuvolosos i presència de núvols alts. Les mínimes podrien pujar de manera local i les màximes tornaran a ascendir. Predominarà el vent fluix de component oest, rolando a brises en el litoral a la vesprada. Este flux afavorirà un repunt tèrmic més acusat a l’interior, mentres que la brisa marítima moderarà l’ascens al costat de la costa.

Domingo amb canvis

El diumenge arrancarà amb poc nuvolós, però a partir del migdia augmentaran els intervals de núvols. A la vesprada hi ha probabilitat de ruixats en el litoral del sud de València i nord d’Alacant i no es descarten en la resta del territori. Les mínimes a penes variaran, mentres que les màximes descendiran de forma generalitzada, localment de manera notable allí on la nuvolositat i l’entrada d’aire més humit s’imposen.

El vent serà un factor a tindre en compte. En el nord de Castelló s’espera component nord-oest moderada, amb ratxes molt fortes durant la primera mitat del dia, tendint a amainar a la vesprada. En la resta de la Comunitat predominarà el vent fluix de direcció variable, amb gir a este al migdia i algun tram d’intensitat moderada en el litoral sud. Este canvi cap a llevant aportarà humitat, incrementarà la nuvolositat d’evolució i contribuirà a la baixada de les màximes.

En les últimes 24 hores, les tres capitals han registrat valors suaus: Castelló 18,3 i 26,4 graus; València 18,5 i 26,4 graus; i Alacant 17,1 i 27,1 graus. Estes xifres reflectixen un ambient temperat, amb nits relativament suaus i vesprades encara càlides per a l’època.

En la mar, el pronòstic apunta a condicions generalment de marejadilla, amb variacions segons el tram de costa. Enfront de Castelló bufarà vent de component sud força 2 a 3, temporalment variable de matinada, amb marejadilla. En la costa de València el vent començarà del sud-est força 4, amainarà a component oest 2 a 3 a la nit i rolará a component este al matí; la mar passarà de maror a marejadilla. A Alacant predominarà el sud i sud-oest força 3 a 4, amb marejadilla i algun tram de maror en el nord. Estos canvis de direcció i intensitat poden deixar una mar una mica més moguda a estones, sobretot en els períodes de reforç del vent.

Últimes notícies

El 304 de Lamine Yamal ja és marca registrada a la UE per a roba, sabatilles i motxilles

El davanter del FC Barcelona ha blindat el 304 i el seu nom amb set marques comunitàries en la EUIPO, amb vigència fins a 2035 i ampli abast comercial. El gest de les mans també queda protegit per a productes i servicis d'educació, entreteniment i esport

Detingut a Dénia un fugitiu reclamat per Àustria per tràfic de persones

Un uruguaià de 36 anys va ser arrestat a Dénia sota una orde europea emesa per Àustria per explotació sexual i laboral. L'Audiència Nacional tramita l'extradició.

El PSOE acusa el PP d’una campanya intolerable per les polseres telemàtiques

La secretària d'Igualtat del PSOE critica la campanya del PP per les fallades de les polseres telemàtiques i sosté que s'han anunciat mesures i investigació.

Onze ferits per l’incendi d’un baix a la platja de Gandia

Onze persones han resultat ferides després de l'incendi en el baix d'un edifici de la platja de Gandia. Dos policies locals estan entre els atesos, la majoria per fum.

Bernabé considera un insult que Feijóo mantinga el seu suport a Mazón un any després de la DANA

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana càrrega contra la gestió de la DANA del 29 d'octubre, retrau la falta d'autocrítica i enlletgix el suport de Feijóo a Mazón.

Onze ferits, entre ells dos policies locals, per l’incendi d’un baix a la platja de Gandia

Un foc declarat a primera hora en un baix del carrer Castella-la Manxa 6 es va propagar a dos vivendes. Onze persones, la majoria per inhalació de fum, van ser traslladades a l'hospital Francesc de Borja.

Els jutjats de violència sobre la dona passen a portar tots els casos de violència sexual

Els jutjats de violència sobre la dona assumixen des d'este divendres tots els delictes de violència sexual contra les dones. La judicatura alerta de falta de mitjans i el Govern i el CGPJ activen reforços.

Bernabé considera un insult que Feijóo mantinga el seu suport a Mazón un any després de la dana

Pilar Bernabé critica que Feijóo recolze a Carlos Mazón en complir-se un any de la riuada del 29 d'octubre. Acusa el Consell de falta d'autocrítica i de difondre faules.