Puig anuncia 180 milions per a donar liquiditat a empreses de la Comunitat

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que durant aquest mes de setembre l’Institut Valencià de Finances (IVF) activarà dos noves línies de préstecs bonificats i a tipus fix per a cobrir la necessitat de liquiditat i d’inversió del teixit empresarial.

Així ho ha manifestat durant la seua intervenció en la 27 edició del lliurament de premis de l’Associació de l’Empresa Familiar d’Alacant (AEFA), que s’ha celebrat a Elda, i en la qual ha explicat que, a través de les noves línies dotades amb 180 milions d’euros, l’IVF subvencionarà els crèdits de les empreses i evitarà el risc d’alteració per la pujada de l’Euribor en els pròxims deu anys.

En el transcurs de l’acte, el president ha destacat la “visió de negoci” de l’empresa familiar i l’aposta del Consell per fer costat a aquest teixit empresarial al qual ha considerat “peça central de l’economia” i manteniment del model social.

En aquest sentit, ha explicat que la Generalitat, a través de l’IVF, ha concedit més de 70 milions d’euros en crèdits bonificats durant el primer semestre de 2022 a les empreses alacantines, que a més van obtindre prop del 50% del finançament total de l’IVF durant 2021.

Així mateix, ha reiterat el suport al sector turístic a través d’iniciatives com el reforç del Bo Viatge o l’ajuda de 5 milions d’euros al programa turístic de viatges de l’Imserso que comença aquest dimarts, amb l’objectiu d’enfortir el sector hoteler, generar ocupació i mantindre els nivells de qualitat dels serveis.

El cap del Consell ha subratllat la fortalesa del teixit econòmic d’Alacant i en concret de l’empresa familiar, atés que representa el 92% de l’empresariat alacantí, el 75% del seu PIB i el 85% de l’ocupació. De la mateixa manera, ha assenyalat que la província d’Alacant supera la mitjana espanyola i valenciana en indicadors com a creació d’ocupació, descens de l’atur, creació d’empreses, i increment de pernoctacions.

Port sec al Vinalopó

Durant la seua intervenció, el president ha assenyalat que la comarca del Vinalopó tindrà una terminal intermodal de mercaderies, o port sec, perquè segons ha dit “existeix una enorme capacitat de creació d’empreses i de riquesa” pel que ha assegurat que constitueix una prioritat disposar d’unes comunicacions adequades “per a arribar al més prompte possible al centre d’Europa”.

Finalment, ha recordat que l’acord entre la Generalitat i la patronal va “ser essencial” per a superar els efectes de la pandèmia, i s’ha mostrat convençut de la contribució decisiva de l’empresariat davant els actuals i futurs desafiaments, com la lluita contra la inflació, aconseguir la sobirania energètica el fet d’impulsar una transformació digital, econòmica i social.

Premis AEFA 2022

Respecte dels guardonats de la present edició, el president ha destacat la seua “potència i lideratge”, i en concret s’ha referit a l’aposta per la qualitat de l’operador de telecomunicacions Cableword, el treball de les quals ha sigut reconegut amb el premi Generalitat Valenciana.

De la mateixa manera, ha valorat l’“empatia” en l’atenció al client de la signatura CCS Arquitectes, premie Diputació d’Alacant; la “innovació” de l’empresa fabricadora d’envasos plàstics ITC Embalatge, premi CaixaBank, i el “compromís” de l’economista José María Gómez, que ha rebut el premi d’honor Manuel Peláez Castillo i de qui ha destacat la seua contribució a connectar la universitat i l’empresa per a millorar la competitivitat.

Últimes notícies

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.