Puig anuncia 180 milions per a donar liquiditat a empreses de la Comunitat

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que durant aquest mes de setembre l’Institut Valencià de Finances (IVF) activarà dos noves línies de préstecs bonificats i a tipus fix per a cobrir la necessitat de liquiditat i d’inversió del teixit empresarial.

Així ho ha manifestat durant la seua intervenció en la 27 edició del lliurament de premis de l’Associació de l’Empresa Familiar d’Alacant (AEFA), que s’ha celebrat a Elda, i en la qual ha explicat que, a través de les noves línies dotades amb 180 milions d’euros, l’IVF subvencionarà els crèdits de les empreses i evitarà el risc d’alteració per la pujada de l’Euribor en els pròxims deu anys.

En el transcurs de l’acte, el president ha destacat la “visió de negoci” de l’empresa familiar i l’aposta del Consell per fer costat a aquest teixit empresarial al qual ha considerat “peça central de l’economia” i manteniment del model social.

En aquest sentit, ha explicat que la Generalitat, a través de l’IVF, ha concedit més de 70 milions d’euros en crèdits bonificats durant el primer semestre de 2022 a les empreses alacantines, que a més van obtindre prop del 50% del finançament total de l’IVF durant 2021.

Així mateix, ha reiterat el suport al sector turístic a través d’iniciatives com el reforç del Bo Viatge o l’ajuda de 5 milions d’euros al programa turístic de viatges de l’Imserso que comença aquest dimarts, amb l’objectiu d’enfortir el sector hoteler, generar ocupació i mantindre els nivells de qualitat dels serveis.

El cap del Consell ha subratllat la fortalesa del teixit econòmic d’Alacant i en concret de l’empresa familiar, atés que representa el 92% de l’empresariat alacantí, el 75% del seu PIB i el 85% de l’ocupació. De la mateixa manera, ha assenyalat que la província d’Alacant supera la mitjana espanyola i valenciana en indicadors com a creació d’ocupació, descens de l’atur, creació d’empreses, i increment de pernoctacions.

Port sec al Vinalopó

Durant la seua intervenció, el president ha assenyalat que la comarca del Vinalopó tindrà una terminal intermodal de mercaderies, o port sec, perquè segons ha dit “existeix una enorme capacitat de creació d’empreses i de riquesa” pel que ha assegurat que constitueix una prioritat disposar d’unes comunicacions adequades “per a arribar al més prompte possible al centre d’Europa”.

Finalment, ha recordat que l’acord entre la Generalitat i la patronal va “ser essencial” per a superar els efectes de la pandèmia, i s’ha mostrat convençut de la contribució decisiva de l’empresariat davant els actuals i futurs desafiaments, com la lluita contra la inflació, aconseguir la sobirania energètica el fet d’impulsar una transformació digital, econòmica i social.

Premis AEFA 2022

Respecte dels guardonats de la present edició, el president ha destacat la seua “potència i lideratge”, i en concret s’ha referit a l’aposta per la qualitat de l’operador de telecomunicacions Cableword, el treball de les quals ha sigut reconegut amb el premi Generalitat Valenciana.

De la mateixa manera, ha valorat l’“empatia” en l’atenció al client de la signatura CCS Arquitectes, premie Diputació d’Alacant; la “innovació” de l’empresa fabricadora d’envasos plàstics ITC Embalatge, premi CaixaBank, i el “compromís” de l’economista José María Gómez, que ha rebut el premi d’honor Manuel Peláez Castillo i de qui ha destacat la seua contribució a connectar la universitat i l’empresa per a millorar la competitivitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.