Quatre detinguts per obligar a una dona a exercir la prostitució en diverses rotondes de Torrevella

La víctima va ser captada a través d’una xarxa social, on un home li va oferir venir a Espanya per a treballar com a cuinera

ALACANT, 31 (EUROPA PRESS)

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a quatre persones per presumptament obligar a una dona a exercir la prostitució en diverses rotondes de la localitat alacantina de Torrevella, segons ha informat l’institut armat en un comunicat. La víctima havia sigut captada a través d’una xarxa social en la qual se li havia oferit venir a Espanya per a treballar com a cuinera.

Als detinguts, tres homes i una dona, se’ls considera presumptes autors d’un delicte de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual i un altre per pertinença a grup criminal. En l’actuació els agents van comptar amb el suport de la Unitat Tècnica de Policia Judicial, l’Agregaduría d’Interior en l’Ambaixada d’Espanya a Romania, la Policia de Romania i l’organització Fiet.

Amb la intervenció, la Guàrdia Civil ha desarticulat un grup acusat de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual. La víctima, enganyada per a venir a Espanya, presumptament va ser forçada a exercir la prostitució en diverses rotondes de Torrevella per a pagar un suposat deute contret amb la banda per despeses de trasllat, allotjament i manutenció. Tres dels quatre detinguts han ingressat a la presó per els fets.

La investigació va començar al març del 2023 quan una patrulla del Destacament de Tràfic de la Guàrdia Civil de Torrevella va observar a una dona en una rotonda de la ciutat. La víctima va relatar que havia sigut enganyada per a venir a Espanya i que, una vegada a Torrevella, havia sigut obligada a prostituir-se.

L’Equip Dona-Menor (Emume) de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial d’Alacant va assumir la investigació, donant inici a l’operació Itari.

En la seua primera declaració, la víctima va explicar que havia conegut a un home de nacionalitat romanesa a través d’una coneguda xarxa social i que li va oferir venir a Espanya per a treballar com a cuinera. No obstant això, després d’una setmana en el país, la va obligar a prostituir-se en rotondes de Torrevella per a saldar un suposat deute de 3.000 euros, que incloïa les despeses de trasllat, allotjament i manutenció.

Amb l’avanç de les investigacions, els agents van identificar als membres de la xarxa: una parella, un home i una dona, dos homes més, tots de nacionalitat romanesa, d’edats compreses entre 29 i 48 anys, amb antecedents per fets similars en el seu país d’origen.

La fase d’explotació de l’operació es va dur a terme al setembre del 2023. La dona va ser detinguda en l’Aeroport de Màlaga, mentre que dos homes van ser arrestats a Romania i extradits a territori nacional a l’abril del 2024. El passat 2 de maig, el quart membre de l’organització va ser detingut a un habitatge a Oriola Costa.

NO ES DESCARTA MÉS VÍCTIMES

Dels quatre detinguts, tres van ingressar a la presó provisional, mentre que la cambra va quedar en llibertat amb mesures cautelars. A tots ells se’ls imputen els delictes de tracta d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual i un altre per pertinença a grup criminal.

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Torrevella s’encarrega de la investigació, que continua oberta, per la qual cosa no es descarta que augmente el nombre de víctimes d’aquesta banda.

Durant les investigacions els agents han comptat amb el suport de la Secció de Tracta d’Éssers humans de la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil, l’Agregaduría d’Interior en l’Ambaixada d’Espanya a Romania i la Unitat Central de lluita contra la Delinqüència Organitzada de la Policia de Romania (DCCO), així com amb l’organització sense ànim de lucre Fiet.

Fiet com una ONG de desenvolupament i ajuda humanitària, acull i ajuda a aquestes víctimes per a oferir-los noves oportunitats amb la finalitat de facilitar la seua integració social i el restabliment dels seus drets, ha detallat la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.