Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana presenta este dimarts vent moderat a fort de l’oest, amb ratxes molt fortes a l’interior, i cels nuvolosos. Les precipitacions seran en general febles a l’interior i més disperses en el litoral, de manera que els ruixats tendiran a ser irregulars i de curta duració.

La cota de neu descendix de 1.800-2.000 metres a 1.200-1.400 metres al final del dia, segons Aemet. Este descens implica que, si les precipitacions coincidixen amb els moments més freds, podrà quallar en àrees de muntanya de l’interior a altituds mitjanes. El flux de ponent manté l’ambient ventós i pot accentuar la sensació tèrmica en zones exposades, especialment en cotes altes i passos de muntanya.

Les temperatures experimenten canvis lleugers. En les capitals, les màximes d’ahir i les mínimes de hui han sigut: Castelló 17,8 i 9,6 graus; València 17,6 i 14,8; Alacant 19,1 i 11,4. En conjunt s’espera una jornada sense grans oscil·lacions tèrmiques, amb ambient una mica més fresc allí on el vent bufe amb més força.

Demà dimecres continuaran les ratxes molt fortes de vent de l’oest a l’interior i el prelitoral, i no es descarten també en el litoral. Hi haurà intervals nuvolosos amb precipitacions avançant d’oest a est durant les hores centrals. La cota de neu se situarà entre 1.200 i 1.600 metres i les temperatures tendiran a descendir o a mantindre’s. En la pràctica, el vent continuarà sent el factor determinant del temps i podrà provocar dificultats puntuals en carretera i en activitats a l’aire lliure.

Predicció marítima

En les aigües costaneres de Castelló bufarà sud-oest força 4 a 5, refermant a 6 amb ratxes, amb maror augmentant a forta maror i àrees de mar gruixuda mar endins. No es descarta algun xàfec.

En el litoral de València, el vent serà de component sud i sud-oest força 4 a 6, amb maror a forta maror i possibilitat de ruixats aïllats.

Enfront d’Alacant, el sud-oest bufarà força 4 a 5, refermant a 6 a 7 amb ratxes fortes. Hi haurà maror a forta maror, augmentant a gruixuda, amb algun xàfec. Amb este estat de la mar, la navegació d’esbarjo pot veure’s condicionada i s’aconsella prudència en els accessos a ports i platges.

Últimes notícies

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.

El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

Més d’1,7 milions de persones passen pel Roig Arena en el seu primer any a València

El Roig Arena de València ha tancat el seu primer any amb més d’1,7 milions d’assistents en 310 esdeveniments, entre partits del Valencia Basket, grans concerts, espectacles i actes corporatius, i s’ha situat en els principals rànquings internacionals de recintes.

Hosbec exigix canvis urgents en l’Imserso i avisa d’un risc per a 15.000 llocs de feina

Hosbec reclama un gir en la gestió del programa de turisme social de l'Imserso, una actualització urgent de preus i adverteix d'un possible 'efecte desert' en diversos destins de la Comunitat Valenciana.

Una nova anàlisi de sang obri vies per a seguir la malaltia de Huntington

Investigadors d’ISABIAL i de la UMH han aplicat per primera vegada un anàlisi molecular de cèl·lula única en sang per a estudiar la malaltia de Huntington i avançar en la cerca de biomarcadors mínimament invasius.

Així serà el nou curs escolar: menys alumnat però més docents a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 arrencarà en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes, lleugerament menys que l’any passat, però amb 83.921 docents, és a dir, 385 professors més als centres educatius.

Detingut a Elx per fingir un segrest de 48 hores mentre s’allotjava en un hotel

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de simular que havia estat segrestat durant dos dies, quan en realitat s’allotjava voluntàriament en un hotel. Després de denunciar uns suposats raptors, ha quedat en llibertat amb càrrecs per simulació de delicte.

Detingut a Elx per fingir un segrest de 48 hores mentre estava en un hotel

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de simular un segrest de dos dies, quan en realitat estava allotjat voluntàriament en un hotel. Ha quedat en llibertat amb càrrecs per un presumpte delicte de simulació de delicte.