16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Recuperat a Roma un quadre de Sorolla robat el 2021 d’una exposició a Madrid

MADRID/VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional ha recuperat a Roma (Itàlia) dos quadres, un d’ells del pintor valencià Joaquín Sorolla, i una escultura que havien sigut robats a Espanya entre 2021 i 2022.

Segons ha informat este cos de seguretat, les pintures, signades pel pintor valencià Joaquín Sorolla i l’artista català Hermenegildo Anglada Camarasa, van ser sostretes durant una exposició d’art l’any 2021 a un hotel de Madrid.

Concretament, les peces robades en la capital espanyola corresponien a l’oli sobre cartó ‘Port de Sant Sebastià’ de Sorolla i a l’oli ‘Cavall blanc’, d’Anglada Camarasa.

Per la seua banda, l’escultura de bronze, obra de Javier Martín, va ser robada el 2022 en una galeria d’art de Barcelona. A l’acte de lliurament de les obres, celebrat en l’Ambaixada d’Espanya en la capital italiana, han assistit diverses autoritats de tots dos Estats.

INVESTIGACIONS

La Policia Nacional detalla que les operacions han sigut dutes a terme per la Polizia di Stato italiana, qui va intervenir dos quadres i una escultura sospitosos d’haver sigut sostrets a Espanya entre 2021 i 2022.

Posteriorment, a l’abril del 2024, la consellera d’Interior espanyola a Itàlia va contactar amb la Policia Nacional per a informar-li sobre l’assumpte.

A partir d’este moment, van començar les indagacions dels agents espanyols, que han comptat amb la col·laboració de l’Oficial d’Enllaç a Espanya de la Polizia di Stato.

Després de recopilar tota la informació referent a les tres obres, la Policia Nacional ha assenyalat que es van remetre els detalls a través dels canals oficials d’Interpol per a iniciar els tràmits necessaris per a retornar les peces als seus legítims propietaris.

En este sentit, després d’una labor de cooperació entre els cossos de seguretat de tots dos països junt amb el Ministeri de Cultura espanyol, que s’ha encarregat dels tràmits legals necessaris per a la repatriació de les obres, durant el matí d’este dimarts s’han lliurat en l’Ambaixada d’Espanya a Roma les obres d’art recuperades.

A l’acte han assistit l’Ambaixador d’Espanya a Itàlia, els consellers de Cultura i d’Interior i els responsables de la Comissaria General de Policia Judicial i de la Brigada de Patrimoni Històric, així com homòlegs de la Polizia di Stato italiana i els responsables de la Direcció general de Belles arts i Patrimoni del Ministeri de Cultura.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.