13.3 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Recuperat a Roma un quadre de Sorolla robat el 2021 d’una exposició a Madrid

MADRID/VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional ha recuperat a Roma (Itàlia) dos quadres, un d’ells del pintor valencià Joaquín Sorolla, i una escultura que havien sigut robats a Espanya entre 2021 i 2022.

Segons ha informat este cos de seguretat, les pintures, signades pel pintor valencià Joaquín Sorolla i l’artista català Hermenegildo Anglada Camarasa, van ser sostretes durant una exposició d’art l’any 2021 a un hotel de Madrid.

Concretament, les peces robades en la capital espanyola corresponien a l’oli sobre cartó ‘Port de Sant Sebastià’ de Sorolla i a l’oli ‘Cavall blanc’, d’Anglada Camarasa.

Per la seua banda, l’escultura de bronze, obra de Javier Martín, va ser robada el 2022 en una galeria d’art de Barcelona. A l’acte de lliurament de les obres, celebrat en l’Ambaixada d’Espanya en la capital italiana, han assistit diverses autoritats de tots dos Estats.

INVESTIGACIONS

La Policia Nacional detalla que les operacions han sigut dutes a terme per la Polizia di Stato italiana, qui va intervenir dos quadres i una escultura sospitosos d’haver sigut sostrets a Espanya entre 2021 i 2022.

Posteriorment, a l’abril del 2024, la consellera d’Interior espanyola a Itàlia va contactar amb la Policia Nacional per a informar-li sobre l’assumpte.

A partir d’este moment, van començar les indagacions dels agents espanyols, que han comptat amb la col·laboració de l’Oficial d’Enllaç a Espanya de la Polizia di Stato.

Després de recopilar tota la informació referent a les tres obres, la Policia Nacional ha assenyalat que es van remetre els detalls a través dels canals oficials d’Interpol per a iniciar els tràmits necessaris per a retornar les peces als seus legítims propietaris.

En este sentit, després d’una labor de cooperació entre els cossos de seguretat de tots dos països junt amb el Ministeri de Cultura espanyol, que s’ha encarregat dels tràmits legals necessaris per a la repatriació de les obres, durant el matí d’este dimarts s’han lliurat en l’Ambaixada d’Espanya a Roma les obres d’art recuperades.

A l’acte han assistit l’Ambaixador d’Espanya a Itàlia, els consellers de Cultura i d’Interior i els responsables de la Comissaria General de Policia Judicial i de la Brigada de Patrimoni Històric, així com homòlegs de la Polizia di Stato italiana i els responsables de la Direcció general de Belles arts i Patrimoni del Ministeri de Cultura.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.