Recuperat a Roma un quadre de Sorolla robat el 2021 d’una exposició a Madrid

MADRID/VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional ha recuperat a Roma (Itàlia) dos quadres, un d’ells del pintor valencià Joaquín Sorolla, i una escultura que havien sigut robats a Espanya entre 2021 i 2022.

Segons ha informat este cos de seguretat, les pintures, signades pel pintor valencià Joaquín Sorolla i l’artista català Hermenegildo Anglada Camarasa, van ser sostretes durant una exposició d’art l’any 2021 a un hotel de Madrid.

Concretament, les peces robades en la capital espanyola corresponien a l’oli sobre cartó ‘Port de Sant Sebastià’ de Sorolla i a l’oli ‘Cavall blanc’, d’Anglada Camarasa.

Per la seua banda, l’escultura de bronze, obra de Javier Martín, va ser robada el 2022 en una galeria d’art de Barcelona. A l’acte de lliurament de les obres, celebrat en l’Ambaixada d’Espanya en la capital italiana, han assistit diverses autoritats de tots dos Estats.

INVESTIGACIONS

La Policia Nacional detalla que les operacions han sigut dutes a terme per la Polizia di Stato italiana, qui va intervenir dos quadres i una escultura sospitosos d’haver sigut sostrets a Espanya entre 2021 i 2022.

Posteriorment, a l’abril del 2024, la consellera d’Interior espanyola a Itàlia va contactar amb la Policia Nacional per a informar-li sobre l’assumpte.

A partir d’este moment, van començar les indagacions dels agents espanyols, que han comptat amb la col·laboració de l’Oficial d’Enllaç a Espanya de la Polizia di Stato.

Després de recopilar tota la informació referent a les tres obres, la Policia Nacional ha assenyalat que es van remetre els detalls a través dels canals oficials d’Interpol per a iniciar els tràmits necessaris per a retornar les peces als seus legítims propietaris.

En este sentit, després d’una labor de cooperació entre els cossos de seguretat de tots dos països junt amb el Ministeri de Cultura espanyol, que s’ha encarregat dels tràmits legals necessaris per a la repatriació de les obres, durant el matí d’este dimarts s’han lliurat en l’Ambaixada d’Espanya a Roma les obres d’art recuperades.

A l’acte han assistit l’Ambaixador d’Espanya a Itàlia, els consellers de Cultura i d’Interior i els responsables de la Comissaria General de Policia Judicial i de la Brigada de Patrimoni Històric, així com homòlegs de la Polizia di Stato italiana i els responsables de la Direcció general de Belles arts i Patrimoni del Ministeri de Cultura.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.