14.2 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Recuperat a Roma un quadre de Sorolla robat el 2021 d’una exposició a Madrid

MADRID/VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional ha recuperat a Roma (Itàlia) dos quadres, un d’ells del pintor valencià Joaquín Sorolla, i una escultura que havien sigut robats a Espanya entre 2021 i 2022.

Segons ha informat este cos de seguretat, les pintures, signades pel pintor valencià Joaquín Sorolla i l’artista català Hermenegildo Anglada Camarasa, van ser sostretes durant una exposició d’art l’any 2021 a un hotel de Madrid.

Concretament, les peces robades en la capital espanyola corresponien a l’oli sobre cartó ‘Port de Sant Sebastià’ de Sorolla i a l’oli ‘Cavall blanc’, d’Anglada Camarasa.

Per la seua banda, l’escultura de bronze, obra de Javier Martín, va ser robada el 2022 en una galeria d’art de Barcelona. A l’acte de lliurament de les obres, celebrat en l’Ambaixada d’Espanya en la capital italiana, han assistit diverses autoritats de tots dos Estats.

INVESTIGACIONS

La Policia Nacional detalla que les operacions han sigut dutes a terme per la Polizia di Stato italiana, qui va intervenir dos quadres i una escultura sospitosos d’haver sigut sostrets a Espanya entre 2021 i 2022.

Posteriorment, a l’abril del 2024, la consellera d’Interior espanyola a Itàlia va contactar amb la Policia Nacional per a informar-li sobre l’assumpte.

A partir d’este moment, van començar les indagacions dels agents espanyols, que han comptat amb la col·laboració de l’Oficial d’Enllaç a Espanya de la Polizia di Stato.

Després de recopilar tota la informació referent a les tres obres, la Policia Nacional ha assenyalat que es van remetre els detalls a través dels canals oficials d’Interpol per a iniciar els tràmits necessaris per a retornar les peces als seus legítims propietaris.

En este sentit, després d’una labor de cooperació entre els cossos de seguretat de tots dos països junt amb el Ministeri de Cultura espanyol, que s’ha encarregat dels tràmits legals necessaris per a la repatriació de les obres, durant el matí d’este dimarts s’han lliurat en l’Ambaixada d’Espanya a Roma les obres d’art recuperades.

A l’acte han assistit l’Ambaixador d’Espanya a Itàlia, els consellers de Cultura i d’Interior i els responsables de la Comissaria General de Policia Judicial i de la Brigada de Patrimoni Històric, així com homòlegs de la Polizia di Stato italiana i els responsables de la Direcció general de Belles arts i Patrimoni del Ministeri de Cultura.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.