Recuperat a Roma un quadre de Sorolla robat el 2021 d’una exposició a Madrid

MADRID/VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La Policia Nacional ha recuperat a Roma (Itàlia) dos quadres, un d’ells del pintor valencià Joaquín Sorolla, i una escultura que havien sigut robats a Espanya entre 2021 i 2022.

Segons ha informat este cos de seguretat, les pintures, signades pel pintor valencià Joaquín Sorolla i l’artista català Hermenegildo Anglada Camarasa, van ser sostretes durant una exposició d’art l’any 2021 a un hotel de Madrid.

Concretament, les peces robades en la capital espanyola corresponien a l’oli sobre cartó ‘Port de Sant Sebastià’ de Sorolla i a l’oli ‘Cavall blanc’, d’Anglada Camarasa.

Per la seua banda, l’escultura de bronze, obra de Javier Martín, va ser robada el 2022 en una galeria d’art de Barcelona. A l’acte de lliurament de les obres, celebrat en l’Ambaixada d’Espanya en la capital italiana, han assistit diverses autoritats de tots dos Estats.

INVESTIGACIONS

La Policia Nacional detalla que les operacions han sigut dutes a terme per la Polizia di Stato italiana, qui va intervenir dos quadres i una escultura sospitosos d’haver sigut sostrets a Espanya entre 2021 i 2022.

Posteriorment, a l’abril del 2024, la consellera d’Interior espanyola a Itàlia va contactar amb la Policia Nacional per a informar-li sobre l’assumpte.

A partir d’este moment, van començar les indagacions dels agents espanyols, que han comptat amb la col·laboració de l’Oficial d’Enllaç a Espanya de la Polizia di Stato.

Després de recopilar tota la informació referent a les tres obres, la Policia Nacional ha assenyalat que es van remetre els detalls a través dels canals oficials d’Interpol per a iniciar els tràmits necessaris per a retornar les peces als seus legítims propietaris.

En este sentit, després d’una labor de cooperació entre els cossos de seguretat de tots dos països junt amb el Ministeri de Cultura espanyol, que s’ha encarregat dels tràmits legals necessaris per a la repatriació de les obres, durant el matí d’este dimarts s’han lliurat en l’Ambaixada d’Espanya a Roma les obres d’art recuperades.

A l’acte han assistit l’Ambaixador d’Espanya a Itàlia, els consellers de Cultura i d’Interior i els responsables de la Comissaria General de Policia Judicial i de la Brigada de Patrimoni Històric, així com homòlegs de la Polizia di Stato italiana i els responsables de la Direcció general de Belles arts i Patrimoni del Ministeri de Cultura.

Últimes notícies

El PSPV alerta d’un augment del 325 % en ecografies derivades a la sanitat privada

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha denunciat que el Consell ha incrementat un 325 % les ecografies derivades a centres privats entre 2022 i 2025. La diputada acusa el PP de desviar recursos de la sanitat pública a la privada mentre continuen creixent les llistes d’espera.

Dani Raba s’estrena com a golejador amb el Valencia en Lliga any i mig després

Dani Raba ha marcat el seu primer gol amb el Valencia CF en l’empat a El Sardinero contra el Racing, el seu primer en Lliga en any i mig. El tant, al minut 2, és també el més matiner del club en els últims anys.

El València vol fer bo a Mestalla el punt d’El Sardinero

José Luis Gayà i Dani Raba coincidixen que el València ha de fer bo el punt sumat davant el Racing amb dos triomfs seguits a Mestalla contra Athletic i Villarreal.

Una planta nova ret el seu nom a l’agent mediambiental Cristina Gallardo

El CIEF ha descrit dos novetats botàniques a la Comunitat Valenciana: el nou híbrid 'Teucrium cristinae', dedicat a l’agent mediambiental Cristina Gallardo, i l’espècie endèmica 'Limonium novovalentinum', localitzada al centre-sud de la província de València.

El Villarreal C es dispara en el lideratge del grup VI de Tercera Federació

El Villarreal C ha consolidat el lideratge del grup VI de Tercera Federació després de golejar el Buñol en la sisena jornada, marcada també per la primera victòria del Torrellano i diversos empats ajustats.

Les fibres reciclades i naturals confirmen el seu potencial contra el soroll als edificis

Un estudi de la UPV ha demostrat que materials acústics fets amb fibres reciclades i naturals mantenen gran part de les seues prestacions després de més de setze anys d’envelliment, i es consoliden com una alternativa sostenible per a millorar el confort sonor dels edificis.

Salven cinc treballadors i 3.300 porcs en un incendi en una granja de Benaguasil

Cinc treballadors i uns 3.300 porcs han sigut rescatats sans i estalvis d’una explotació porcina de Benaguasil després d’un incendi que va generar una gran columna de fum però sense causar danys personals ni la mort d’animals.

Ford Almussafes obri una nova etapa en el seu 50 aniversari amb l’aliança amb Geely

La fàbrica de Ford a Almussafes complix 50 anys mentre tanca una aliança amb Geely que garantix cinc models en producció i augura més faena i estabilitat per a la plantilla a partir de 2028.