10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Reforç dels esforços municipals per aturar els lloguers turístics a Patraix

València, 22 (EUROPA PRESS) – El regidor d’Urbanisme i Habitatge, Juan Giner, ha mantingut este dimarts una reunió amb representants dels veïns de l’edifici residencial Nicet, situat al carrer José Roca Coll de Patraix, per explicar les mesures administratives i legals que l’Ajuntament està implementant per paralitzar la implantació de 24 lloguers turístics en els baixos de l’edifici.

Segons l’Ajuntament, els veïns han expressat la seua satisfacció per les accions iniciades i han valorat positivament la sensibilitat de l’àrea d’Urbanisme en la recerca d’una solució consensuada que impedeix la transformació dels baixos en allotjaments turístics.

A més, Giner ha informat que, paral·lelament a les actuacions en aquest immoble, l’Ajuntament està treballant cap a un canvi significatiu en les normes urbanístiques del Pla General d’Ordenació Urbanística de València per a fer molt més restrictiva la concessió de llicències per a lloguers turístics.

En concret, el Ple de l’Ajuntament aprovarà, la setmana vinent, sotmetre a exposició pública les Normes Urbanístiques del PGOU que regulen els allotjaments hotelers i els habitatges d’ús turístic durant un període de 45 dies. A més, s’aprovarà prorrogació de la suspensió de llicències per un any més fins que la nova normativa estiga finalitzada.

Segons Giner, les noves normatives representen una aplicació de nombrosos controls i limitacions que busquen un equilibri sostenible en l’oferta d’apartaments i places hoteleres a la ciutat.

En resposta a les mesures, la regidora del Grup Municipal Socialista, María Pérez, ha rebutjat aquesta modificació del PGOU, considerant-la una burla a les necessitats de València. Pérez ha afirmat que la proposta del govern no limita adequadament els lloguers turístics i fins i tot pot obrir la porta a un augment dels mateixos en zones on actualment no superen els percentatges establerts.

La regidora ha expressat la seua preocupació pel fet que el Govern municipal declara que no es tancarà cap apartament amb llicència, encara que superi el percentatge que ara estableixen les noves normatives. A més, ha defensat que cap habitatge hauria de transitar cap a la conversió en lloguers turístics i ha instat a actuar sobre els que no compten amb compatibilitat urbanística, xifrats en més de 8.500 a la ciutat.

Per últim, ha proposat que, un cop complert el període de 5 anys, les llicències actuals caduquen, per avançar cap a un model de turisme més sostenible. Pérez ha advertit que les normatives municipals podrien quedar en paper mullat si s’aplica la modificació de la normativa del PP a la Generalitat, que exclouria d’aquesta regulació els lloguers superiors a 11 dies.

Últimes notícies

Una persona morta i sis ateses en l’incendi d’una vivenda en Tres Forques (València)

El foc s'ha declarat sobre les 9.30 en una vivenda del número 6 del carrer Joan Fuster, que ha quedat calcinada. Quatre persones han sigut traslladades per precaució.

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.

Dani J arriba al Benidorm Fest per a hissar la bandera de la bachata a Espanya

Després de girar per més de 30 països, el sevillà competirà amb 'Ballant-te' per a trencar el sostre de cristall dels ritmes llatins i normalitzar la bachata a Espanya. Defén una fusió amb accent andalús i afronta el repte televisiu com un impuls per a créixer.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 264 plantes en una vivenda de Pedreguer

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació interior en una vivenda de Pedreguer amb 264 plantes i ha detingut a un home i una dona, de 67 i 68 anys, per tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda en un centre comercial de València per estafar més de 7.000 euros per encàrrec

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va realitzar compres per més de 7.000 euros amb targetes de crèdit alienes usant un telèfon mòbil. Segons va manifestar, actuava per encàrrec d'un tercer a través d'aplicacions xineses.

Comença el dilluns el juí per l’assassinat del canonge de la catedral de València

L'Audiència de València obri el dilluns el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit trobat asfixiat en la seua vivenda en 2024. Es dirimix també el suposat ús de les seues targetes per a traure diners i comprar després del crim.

Dela firma el gol 700 del Llevant en Primera Divisió

El defensor Adrián de la Font 'Dela' va anotar el segon tant del Llevant en el 3-2 a l'Elx i va firmar el gol 700 del club en Primera. Pablo Martínez va posar el 1-1 i Matturro va decidir en el 96; els dos es van estrenar com a golejadors en la màxima categoria.