Reforç dels esforços municipals per aturar els lloguers turístics a Patraix

València, 22 (EUROPA PRESS) – El regidor d’Urbanisme i Habitatge, Juan Giner, ha mantingut este dimarts una reunió amb representants dels veïns de l’edifici residencial Nicet, situat al carrer José Roca Coll de Patraix, per explicar les mesures administratives i legals que l’Ajuntament està implementant per paralitzar la implantació de 24 lloguers turístics en els baixos de l’edifici.

Segons l’Ajuntament, els veïns han expressat la seua satisfacció per les accions iniciades i han valorat positivament la sensibilitat de l’àrea d’Urbanisme en la recerca d’una solució consensuada que impedeix la transformació dels baixos en allotjaments turístics.

A més, Giner ha informat que, paral·lelament a les actuacions en aquest immoble, l’Ajuntament està treballant cap a un canvi significatiu en les normes urbanístiques del Pla General d’Ordenació Urbanística de València per a fer molt més restrictiva la concessió de llicències per a lloguers turístics.

En concret, el Ple de l’Ajuntament aprovarà, la setmana vinent, sotmetre a exposició pública les Normes Urbanístiques del PGOU que regulen els allotjaments hotelers i els habitatges d’ús turístic durant un període de 45 dies. A més, s’aprovarà prorrogació de la suspensió de llicències per un any més fins que la nova normativa estiga finalitzada.

Segons Giner, les noves normatives representen una aplicació de nombrosos controls i limitacions que busquen un equilibri sostenible en l’oferta d’apartaments i places hoteleres a la ciutat.

En resposta a les mesures, la regidora del Grup Municipal Socialista, María Pérez, ha rebutjat aquesta modificació del PGOU, considerant-la una burla a les necessitats de València. Pérez ha afirmat que la proposta del govern no limita adequadament els lloguers turístics i fins i tot pot obrir la porta a un augment dels mateixos en zones on actualment no superen els percentatges establerts.

La regidora ha expressat la seua preocupació pel fet que el Govern municipal declara que no es tancarà cap apartament amb llicència, encara que superi el percentatge que ara estableixen les noves normatives. A més, ha defensat que cap habitatge hauria de transitar cap a la conversió en lloguers turístics i ha instat a actuar sobre els que no compten amb compatibilitat urbanística, xifrats en més de 8.500 a la ciutat.

Per últim, ha proposat que, un cop complert el període de 5 anys, les llicències actuals caduquen, per avançar cap a un model de turisme més sostenible. Pérez ha advertit que les normatives municipals podrien quedar en paper mullat si s’aplica la modificació de la normativa del PP a la Generalitat, que exclouria d’aquesta regulació els lloguers superiors a 11 dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.