13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Reforç dels esforços municipals per aturar els lloguers turístics a Patraix

València, 22 (EUROPA PRESS) – El regidor d’Urbanisme i Habitatge, Juan Giner, ha mantingut este dimarts una reunió amb representants dels veïns de l’edifici residencial Nicet, situat al carrer José Roca Coll de Patraix, per explicar les mesures administratives i legals que l’Ajuntament està implementant per paralitzar la implantació de 24 lloguers turístics en els baixos de l’edifici.

Segons l’Ajuntament, els veïns han expressat la seua satisfacció per les accions iniciades i han valorat positivament la sensibilitat de l’àrea d’Urbanisme en la recerca d’una solució consensuada que impedeix la transformació dels baixos en allotjaments turístics.

A més, Giner ha informat que, paral·lelament a les actuacions en aquest immoble, l’Ajuntament està treballant cap a un canvi significatiu en les normes urbanístiques del Pla General d’Ordenació Urbanística de València per a fer molt més restrictiva la concessió de llicències per a lloguers turístics.

En concret, el Ple de l’Ajuntament aprovarà, la setmana vinent, sotmetre a exposició pública les Normes Urbanístiques del PGOU que regulen els allotjaments hotelers i els habitatges d’ús turístic durant un període de 45 dies. A més, s’aprovarà prorrogació de la suspensió de llicències per un any més fins que la nova normativa estiga finalitzada.

Segons Giner, les noves normatives representen una aplicació de nombrosos controls i limitacions que busquen un equilibri sostenible en l’oferta d’apartaments i places hoteleres a la ciutat.

En resposta a les mesures, la regidora del Grup Municipal Socialista, María Pérez, ha rebutjat aquesta modificació del PGOU, considerant-la una burla a les necessitats de València. Pérez ha afirmat que la proposta del govern no limita adequadament els lloguers turístics i fins i tot pot obrir la porta a un augment dels mateixos en zones on actualment no superen els percentatges establerts.

La regidora ha expressat la seua preocupació pel fet que el Govern municipal declara que no es tancarà cap apartament amb llicència, encara que superi el percentatge que ara estableixen les noves normatives. A més, ha defensat que cap habitatge hauria de transitar cap a la conversió en lloguers turístics i ha instat a actuar sobre els que no compten amb compatibilitat urbanística, xifrats en més de 8.500 a la ciutat.

Per últim, ha proposat que, un cop complert el període de 5 anys, les llicències actuals caduquen, per avançar cap a un model de turisme més sostenible. Pérez ha advertit que les normatives municipals podrien quedar en paper mullat si s’aplica la modificació de la normativa del PP a la Generalitat, que exclouria d’aquesta regulació els lloguers superiors a 11 dies.

Últimes notícies

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.