Reforç dels esforços municipals per aturar els lloguers turístics a Patraix

València, 22 (EUROPA PRESS) – El regidor d’Urbanisme i Habitatge, Juan Giner, ha mantingut este dimarts una reunió amb representants dels veïns de l’edifici residencial Nicet, situat al carrer José Roca Coll de Patraix, per explicar les mesures administratives i legals que l’Ajuntament està implementant per paralitzar la implantació de 24 lloguers turístics en els baixos de l’edifici.

Segons l’Ajuntament, els veïns han expressat la seua satisfacció per les accions iniciades i han valorat positivament la sensibilitat de l’àrea d’Urbanisme en la recerca d’una solució consensuada que impedeix la transformació dels baixos en allotjaments turístics.

A més, Giner ha informat que, paral·lelament a les actuacions en aquest immoble, l’Ajuntament està treballant cap a un canvi significatiu en les normes urbanístiques del Pla General d’Ordenació Urbanística de València per a fer molt més restrictiva la concessió de llicències per a lloguers turístics.

En concret, el Ple de l’Ajuntament aprovarà, la setmana vinent, sotmetre a exposició pública les Normes Urbanístiques del PGOU que regulen els allotjaments hotelers i els habitatges d’ús turístic durant un període de 45 dies. A més, s’aprovarà prorrogació de la suspensió de llicències per un any més fins que la nova normativa estiga finalitzada.

Segons Giner, les noves normatives representen una aplicació de nombrosos controls i limitacions que busquen un equilibri sostenible en l’oferta d’apartaments i places hoteleres a la ciutat.

En resposta a les mesures, la regidora del Grup Municipal Socialista, María Pérez, ha rebutjat aquesta modificació del PGOU, considerant-la una burla a les necessitats de València. Pérez ha afirmat que la proposta del govern no limita adequadament els lloguers turístics i fins i tot pot obrir la porta a un augment dels mateixos en zones on actualment no superen els percentatges establerts.

La regidora ha expressat la seua preocupació pel fet que el Govern municipal declara que no es tancarà cap apartament amb llicència, encara que superi el percentatge que ara estableixen les noves normatives. A més, ha defensat que cap habitatge hauria de transitar cap a la conversió en lloguers turístics i ha instat a actuar sobre els que no compten amb compatibilitat urbanística, xifrats en més de 8.500 a la ciutat.

Per últim, ha proposat que, un cop complert el període de 5 anys, les llicències actuals caduquen, per avançar cap a un model de turisme més sostenible. Pérez ha advertit que les normatives municipals podrien quedar en paper mullat si s’aplica la modificació de la normativa del PP a la Generalitat, que exclouria d’aquesta regulació els lloguers superiors a 11 dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.