13.7 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Reforç dels esforços municipals per aturar els lloguers turístics a Patraix

València, 22 (EUROPA PRESS) – El regidor d’Urbanisme i Habitatge, Juan Giner, ha mantingut este dimarts una reunió amb representants dels veïns de l’edifici residencial Nicet, situat al carrer José Roca Coll de Patraix, per explicar les mesures administratives i legals que l’Ajuntament està implementant per paralitzar la implantació de 24 lloguers turístics en els baixos de l’edifici.

Segons l’Ajuntament, els veïns han expressat la seua satisfacció per les accions iniciades i han valorat positivament la sensibilitat de l’àrea d’Urbanisme en la recerca d’una solució consensuada que impedeix la transformació dels baixos en allotjaments turístics.

A més, Giner ha informat que, paral·lelament a les actuacions en aquest immoble, l’Ajuntament està treballant cap a un canvi significatiu en les normes urbanístiques del Pla General d’Ordenació Urbanística de València per a fer molt més restrictiva la concessió de llicències per a lloguers turístics.

En concret, el Ple de l’Ajuntament aprovarà, la setmana vinent, sotmetre a exposició pública les Normes Urbanístiques del PGOU que regulen els allotjaments hotelers i els habitatges d’ús turístic durant un període de 45 dies. A més, s’aprovarà prorrogació de la suspensió de llicències per un any més fins que la nova normativa estiga finalitzada.

Segons Giner, les noves normatives representen una aplicació de nombrosos controls i limitacions que busquen un equilibri sostenible en l’oferta d’apartaments i places hoteleres a la ciutat.

En resposta a les mesures, la regidora del Grup Municipal Socialista, María Pérez, ha rebutjat aquesta modificació del PGOU, considerant-la una burla a les necessitats de València. Pérez ha afirmat que la proposta del govern no limita adequadament els lloguers turístics i fins i tot pot obrir la porta a un augment dels mateixos en zones on actualment no superen els percentatges establerts.

La regidora ha expressat la seua preocupació pel fet que el Govern municipal declara que no es tancarà cap apartament amb llicència, encara que superi el percentatge que ara estableixen les noves normatives. A més, ha defensat que cap habitatge hauria de transitar cap a la conversió en lloguers turístics i ha instat a actuar sobre els que no compten amb compatibilitat urbanística, xifrats en més de 8.500 a la ciutat.

Per últim, ha proposat que, un cop complert el període de 5 anys, les llicències actuals caduquen, per avançar cap a un model de turisme més sostenible. Pérez ha advertit que les normatives municipals podrien quedar en paper mullat si s’aplica la modificació de la normativa del PP a la Generalitat, que exclouria d’aquesta regulació els lloguers superiors a 11 dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.