Les dones amb regles doloroses podran demanar la baixa a partir de hui

Les dones amb menstruació incapacitant tenen dret a baixa laboral temporal a partir de hui 1 de juny, data en què entra en vigor, ja que estan incloses a la reforma de la llei de l’avortament aprovada el mes de febrer.

A més, es recullen els drets a permís laboral per la interrupció voluntària o involuntària de l’embaràs, la baixa a partir de la setmana 39 de gestació i la baixa per menstruació incapacitant.

Estos drets van ser inclosos al marc de la Llei Orgànica 1/2023, de 28 de febrer, de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l’embaràs, en la qual es modifica la llei general de la seguretat social per reconéixer com a situacions especials d’incapacitat temporal per contingències comunes les baixes laborals en cas de menstruació incapacitant secundària, així com la situació posterior a la interrupció de l’embaràs i l’embaràs des del primer dia de la setmana 39.

La norma no estableix els requisits per sol·licitar les baixes, encara que caldrà la constatació de la situació pel metge, com en qualsevol malaltia comuna. Tampoc no especifica la norma la quantia de prestació econòmica.

En el cas les menstruacions incapacitants i la interrupció de l’embaràs, el subsidi s’ha d’abonar mentre el beneficiari estiga en situació d’incapacitat temporal. La norma no estableix un nombre de dies concret per a estes baixes laborals.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.