Les dones amb regles doloroses podran demanar la baixa a partir de hui

Les dones amb menstruació incapacitant tenen dret a baixa laboral temporal a partir de hui 1 de juny, data en què entra en vigor, ja que estan incloses a la reforma de la llei de l’avortament aprovada el mes de febrer.

A més, es recullen els drets a permís laboral per la interrupció voluntària o involuntària de l’embaràs, la baixa a partir de la setmana 39 de gestació i la baixa per menstruació incapacitant.

Estos drets van ser inclosos al marc de la Llei Orgànica 1/2023, de 28 de febrer, de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l’embaràs, en la qual es modifica la llei general de la seguretat social per reconéixer com a situacions especials d’incapacitat temporal per contingències comunes les baixes laborals en cas de menstruació incapacitant secundària, així com la situació posterior a la interrupció de l’embaràs i l’embaràs des del primer dia de la setmana 39.

La norma no estableix els requisits per sol·licitar les baixes, encara que caldrà la constatació de la situació pel metge, com en qualsevol malaltia comuna. Tampoc no especifica la norma la quantia de prestació econòmica.

En el cas les menstruacions incapacitants i la interrupció de l’embaràs, el subsidi s’ha d’abonar mentre el beneficiari estiga en situació d’incapacitat temporal. La norma no estableix un nombre de dies concret per a estes baixes laborals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.