Les dones amb regles doloroses podran demanar la baixa a partir de hui

Les dones amb menstruació incapacitant tenen dret a baixa laboral temporal a partir de hui 1 de juny, data en què entra en vigor, ja que estan incloses a la reforma de la llei de l’avortament aprovada el mes de febrer.

A més, es recullen els drets a permís laboral per la interrupció voluntària o involuntària de l’embaràs, la baixa a partir de la setmana 39 de gestació i la baixa per menstruació incapacitant.

Estos drets van ser inclosos al marc de la Llei Orgànica 1/2023, de 28 de febrer, de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l’embaràs, en la qual es modifica la llei general de la seguretat social per reconéixer com a situacions especials d’incapacitat temporal per contingències comunes les baixes laborals en cas de menstruació incapacitant secundària, així com la situació posterior a la interrupció de l’embaràs i l’embaràs des del primer dia de la setmana 39.

La norma no estableix els requisits per sol·licitar les baixes, encara que caldrà la constatació de la situació pel metge, com en qualsevol malaltia comuna. Tampoc no especifica la norma la quantia de prestació econòmica.

En el cas les menstruacions incapacitants i la interrupció de l’embaràs, el subsidi s’ha d’abonar mentre el beneficiari estiga en situació d’incapacitat temporal. La norma no estableix un nombre de dies concret per a estes baixes laborals.

Últimes notícies

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.