8 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Renfe prohibeix l’accés de patinets elèctrics a tots els seus trens de viatgers

El Consell d’Administració de Renfe ha decidit a la reunió de hui la prohibició d’accés de patinets elèctrics a tots els trens de Renfe Viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància (AVE, Avlo, Alvia, Avant, Euromed i Intercity).

La prohibició de patinets elèctrics als trens de Renfe, que entrarà en vigor el pròxim 12 de desembre, ve fonamentada per la situació de perill generada davant d’incendis de bateries que s’han registrat en alguns transports públics (per manipulació de la bateria, desperfectes per cops, pas del temps, utilització de carregadors diferents, etc.).

Esta prohibició no només es refereix als patinets elèctrics, sinó també als patinets elèctrics, monocicles o qualsevol altre dispositiu de mobilitat personal elèctrics o dotat de bateries, a excepció dels vehicles de persones amb mobilitat reduïda i les bicicletes elèctriques.

La mesura, que serà ratificada demà al consell d’Administració de Renfe Viajeros, s’ha adoptat basant-se en criteris de salut pública i de seguretat dels viatgers i és similar a altres produïdes a diferents ciutats d’Espanya i Europa. Sevilla va ser la primera ciutat, el 2021, a impedir que els viatgers entraren al Metro amb els seus patinets elèctrics a l’hora punta els dies laborals.

El mes de febrer passat, Catalunya va prohibir tant l’accés als vehicles com a les mateixes infraestructures (estacions, andanes…) de transport públic després de l’explosió d’un patinet al servei de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el novembre de 2022.

Així mateix, des del 4 de novembre passat està prohibit l’accés de patinets elèctrics a les instal·lacions i vehicles del transport públic de la Comunitat de Madrid la gestió de la qual siga competència del Consorci Regional de Transports.

En altres països, alguns operadors ferroviaris del Regne Unit i Irlanda, i el Metro de Londres o Hamburg, també han prohibit l’accés de patinets elèctrics als trens.

Quan entre en vigor la mesura, Renfe podrà obligar un viatger a abandonar el tren si porta un objecte, equipatge o vehicle que represente un risc per a la seguretat i el bon funcionament de lexplotació del transport, o per a la seguretat dels altres viatgers.

En les estacions de Rodalies gestionades per Renfe s’informarà de la prohibició si es detecta un viatger amb patinet elèctric, i igualment es podran fer inspeccions aleatòries amb interventors i agents de seguretat.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.