Renfe prohibeix l’accés de patinets elèctrics a tots els seus trens de viatgers

El Consell d’Administració de Renfe ha decidit a la reunió de hui la prohibició d’accés de patinets elèctrics a tots els trens de Renfe Viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància (AVE, Avlo, Alvia, Avant, Euromed i Intercity).

La prohibició de patinets elèctrics als trens de Renfe, que entrarà en vigor el pròxim 12 de desembre, ve fonamentada per la situació de perill generada davant d’incendis de bateries que s’han registrat en alguns transports públics (per manipulació de la bateria, desperfectes per cops, pas del temps, utilització de carregadors diferents, etc.).

Esta prohibició no només es refereix als patinets elèctrics, sinó també als patinets elèctrics, monocicles o qualsevol altre dispositiu de mobilitat personal elèctrics o dotat de bateries, a excepció dels vehicles de persones amb mobilitat reduïda i les bicicletes elèctriques.

La mesura, que serà ratificada demà al consell d’Administració de Renfe Viajeros, s’ha adoptat basant-se en criteris de salut pública i de seguretat dels viatgers i és similar a altres produïdes a diferents ciutats d’Espanya i Europa. Sevilla va ser la primera ciutat, el 2021, a impedir que els viatgers entraren al Metro amb els seus patinets elèctrics a l’hora punta els dies laborals.

El mes de febrer passat, Catalunya va prohibir tant l’accés als vehicles com a les mateixes infraestructures (estacions, andanes…) de transport públic després de l’explosió d’un patinet al servei de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el novembre de 2022.

Així mateix, des del 4 de novembre passat està prohibit l’accés de patinets elèctrics a les instal·lacions i vehicles del transport públic de la Comunitat de Madrid la gestió de la qual siga competència del Consorci Regional de Transports.

En altres països, alguns operadors ferroviaris del Regne Unit i Irlanda, i el Metro de Londres o Hamburg, també han prohibit l’accés de patinets elèctrics als trens.

Quan entre en vigor la mesura, Renfe podrà obligar un viatger a abandonar el tren si porta un objecte, equipatge o vehicle que represente un risc per a la seguretat i el bon funcionament de lexplotació del transport, o per a la seguretat dels altres viatgers.

En les estacions de Rodalies gestionades per Renfe s’informarà de la prohibició si es detecta un viatger amb patinet elèctric, i igualment es podran fer inspeccions aleatòries amb interventors i agents de seguretat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.