14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Renfe prohibeix l’accés de patinets elèctrics a tots els seus trens de viatgers

El Consell d’Administració de Renfe ha decidit a la reunió de hui la prohibició d’accés de patinets elèctrics a tots els trens de Renfe Viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància (AVE, Avlo, Alvia, Avant, Euromed i Intercity).

La prohibició de patinets elèctrics als trens de Renfe, que entrarà en vigor el pròxim 12 de desembre, ve fonamentada per la situació de perill generada davant d’incendis de bateries que s’han registrat en alguns transports públics (per manipulació de la bateria, desperfectes per cops, pas del temps, utilització de carregadors diferents, etc.).

Esta prohibició no només es refereix als patinets elèctrics, sinó també als patinets elèctrics, monocicles o qualsevol altre dispositiu de mobilitat personal elèctrics o dotat de bateries, a excepció dels vehicles de persones amb mobilitat reduïda i les bicicletes elèctriques.

La mesura, que serà ratificada demà al consell d’Administració de Renfe Viajeros, s’ha adoptat basant-se en criteris de salut pública i de seguretat dels viatgers i és similar a altres produïdes a diferents ciutats d’Espanya i Europa. Sevilla va ser la primera ciutat, el 2021, a impedir que els viatgers entraren al Metro amb els seus patinets elèctrics a l’hora punta els dies laborals.

El mes de febrer passat, Catalunya va prohibir tant l’accés als vehicles com a les mateixes infraestructures (estacions, andanes…) de transport públic després de l’explosió d’un patinet al servei de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el novembre de 2022.

Així mateix, des del 4 de novembre passat està prohibit l’accés de patinets elèctrics a les instal·lacions i vehicles del transport públic de la Comunitat de Madrid la gestió de la qual siga competència del Consorci Regional de Transports.

En altres països, alguns operadors ferroviaris del Regne Unit i Irlanda, i el Metro de Londres o Hamburg, també han prohibit l’accés de patinets elèctrics als trens.

Quan entre en vigor la mesura, Renfe podrà obligar un viatger a abandonar el tren si porta un objecte, equipatge o vehicle que represente un risc per a la seguretat i el bon funcionament de lexplotació del transport, o per a la seguretat dels altres viatgers.

En les estacions de Rodalies gestionades per Renfe s’informarà de la prohibició si es detecta un viatger amb patinet elèctric, i igualment es podran fer inspeccions aleatòries amb interventors i agents de seguretat.

Últimes notícies

Compromís i PSPV exigixen a Catalá el cessament immediat de Cecilia Herrero després de l’informe de la Fiscalia

Compromís i PSPV han reclamat a María José Catalá el cessament i l'expulsió de l'edil de Vox després de conéixer-se que la Fiscalia sol·licita tres anys de presó per missatges racistes i homòfobs. L'oposició ha responsabilitzat a l'alcaldessa de mantindre-la en el govern i ha redoblat la pressió política.

Detingut a València després d’una persecució un jove buscat per maltractaments habituals

La Policia Nacional ha detingut a València a un jove de 21 anys després de fugir a la carrera, travessar l'autovia i quedar suspés d'un pont. Tenia una requisitòria per maltractaments habituals i va ser arrestat per resistència i desobediència; el patinet que portava va ser confiscat en presentar el número de sèrie esquinçat.

Les Falles de Gandia generen 40,38 milions d’impacte econòmic i 377 ocupacions

Un estudi de la Universitat de València calcula un impacte total de 40,38 milions, 14,85 milions de PIB i 377 ocupacions equivalents a jornada completa. L'informe confirma a les Falles com a motor econòmic local, a més del seu valor cultural.

Com triar correctament recanvis d’automòbil: la precisió de recanvis cotxe per matricula i la selecció per VIN

Substituir peces del cotxe és fàcil amb el codi VIN. Aprèn a cercar recanvis amb exactitud i evitar errors comuns.

Els bombers mobilitzen llevaneus per la nevada a l’interior nord de Castelló

El Consorci Provincial ha mobilitzat una dotació i dos unitats forestals amb equips llevaneu-saler per a actuar entre Torremiró i Fredes davant la nevada. Aemet manté avisos per neu a l'interior i temporal marítim en la costa.

Set detinguts per robatori de coure en polígons de la Vall d’Albaida valorat en 231.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a set persones per una sèrie de robatoris de cablejat a Montaverner, L'Olleria i Ontinyent, amb un perjuí de 231.000 euros. Se'ls atribuïxen cinc delictes de robatori amb força i un de pertinença a organització criminal.

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.