Renfe prohibeix l’accés de patinets elèctrics a tots els seus trens de viatgers

El Consell d’Administració de Renfe ha decidit a la reunió de hui la prohibició d’accés de patinets elèctrics a tots els trens de Renfe Viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància (AVE, Avlo, Alvia, Avant, Euromed i Intercity).

La prohibició de patinets elèctrics als trens de Renfe, que entrarà en vigor el pròxim 12 de desembre, ve fonamentada per la situació de perill generada davant d’incendis de bateries que s’han registrat en alguns transports públics (per manipulació de la bateria, desperfectes per cops, pas del temps, utilització de carregadors diferents, etc.).

Esta prohibició no només es refereix als patinets elèctrics, sinó també als patinets elèctrics, monocicles o qualsevol altre dispositiu de mobilitat personal elèctrics o dotat de bateries, a excepció dels vehicles de persones amb mobilitat reduïda i les bicicletes elèctriques.

La mesura, que serà ratificada demà al consell d’Administració de Renfe Viajeros, s’ha adoptat basant-se en criteris de salut pública i de seguretat dels viatgers i és similar a altres produïdes a diferents ciutats d’Espanya i Europa. Sevilla va ser la primera ciutat, el 2021, a impedir que els viatgers entraren al Metro amb els seus patinets elèctrics a l’hora punta els dies laborals.

El mes de febrer passat, Catalunya va prohibir tant l’accés als vehicles com a les mateixes infraestructures (estacions, andanes…) de transport públic després de l’explosió d’un patinet al servei de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el novembre de 2022.

Així mateix, des del 4 de novembre passat està prohibit l’accés de patinets elèctrics a les instal·lacions i vehicles del transport públic de la Comunitat de Madrid la gestió de la qual siga competència del Consorci Regional de Transports.

En altres països, alguns operadors ferroviaris del Regne Unit i Irlanda, i el Metro de Londres o Hamburg, també han prohibit l’accés de patinets elèctrics als trens.

Quan entre en vigor la mesura, Renfe podrà obligar un viatger a abandonar el tren si porta un objecte, equipatge o vehicle que represente un risc per a la seguretat i el bon funcionament de lexplotació del transport, o per a la seguretat dels altres viatgers.

En les estacions de Rodalies gestionades per Renfe s’informarà de la prohibició si es detecta un viatger amb patinet elèctric, i igualment es podran fer inspeccions aleatòries amb interventors i agents de seguretat.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.