17.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Renfe prohibeix l’accés de patinets elèctrics a tots els seus trens de viatgers

El Consell d’Administració de Renfe ha decidit a la reunió de hui la prohibició d’accés de patinets elèctrics a tots els trens de Renfe Viatgers, tant de Rodalies i Regionals com d’Alta Velocitat i Llarga Distància (AVE, Avlo, Alvia, Avant, Euromed i Intercity).

La prohibició de patinets elèctrics als trens de Renfe, que entrarà en vigor el pròxim 12 de desembre, ve fonamentada per la situació de perill generada davant d’incendis de bateries que s’han registrat en alguns transports públics (per manipulació de la bateria, desperfectes per cops, pas del temps, utilització de carregadors diferents, etc.).

Esta prohibició no només es refereix als patinets elèctrics, sinó també als patinets elèctrics, monocicles o qualsevol altre dispositiu de mobilitat personal elèctrics o dotat de bateries, a excepció dels vehicles de persones amb mobilitat reduïda i les bicicletes elèctriques.

La mesura, que serà ratificada demà al consell d’Administració de Renfe Viajeros, s’ha adoptat basant-se en criteris de salut pública i de seguretat dels viatgers i és similar a altres produïdes a diferents ciutats d’Espanya i Europa. Sevilla va ser la primera ciutat, el 2021, a impedir que els viatgers entraren al Metro amb els seus patinets elèctrics a l’hora punta els dies laborals.

El mes de febrer passat, Catalunya va prohibir tant l’accés als vehicles com a les mateixes infraestructures (estacions, andanes…) de transport públic després de l’explosió d’un patinet al servei de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) el novembre de 2022.

Així mateix, des del 4 de novembre passat està prohibit l’accés de patinets elèctrics a les instal·lacions i vehicles del transport públic de la Comunitat de Madrid la gestió de la qual siga competència del Consorci Regional de Transports.

En altres països, alguns operadors ferroviaris del Regne Unit i Irlanda, i el Metro de Londres o Hamburg, també han prohibit l’accés de patinets elèctrics als trens.

Quan entre en vigor la mesura, Renfe podrà obligar un viatger a abandonar el tren si porta un objecte, equipatge o vehicle que represente un risc per a la seguretat i el bon funcionament de lexplotació del transport, o per a la seguretat dels altres viatgers.

En les estacions de Rodalies gestionades per Renfe s’informarà de la prohibició si es detecta un viatger amb patinet elèctric, i igualment es podran fer inspeccions aleatòries amb interventors i agents de seguretat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.