11 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Rescatats de matinada els quatre espeleòlegs atrapats en una cova de Vallada

València, 20 abr (EFE).- Els quatre espeleòlegs que s’havien quedat atrapats en la cova del túnel dels Sumidors, al terme municipal de Vallada (València), van ser rescatats en bon estat a les 01.09 hores de la matinada d’este diumenge, segons ha informat Emergències de la Generalitat.

Els equips de rescat es van activar al voltant de les 21.00 hores del dissabte. Tant el Consorci Provincial de Bombers de València com la Guàrdia Civil van desplegar efectius per a rescatar estos quatre hòmens, que tenien dificultats per a eixir de la cavitat.

Un dispositiu especialitzat va accedir a la cavitat

Fins al lloc es van desplaçar membres del Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) del Consorci de Bombers, així com especialistes del Grup de Rescat d’Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil. També hi van acudir dos dotacions de bombers del parc de Xàtiva, bombers voluntaris de Vallada i una unitat de comandament d’este últim parc.

Segons informa l’Ajuntament de Vallada en el seu web oficial, el túnel dels Sumidors és la cavitat més important del món en desnivells càrstics desenvolupats en guixos. Presenta un desnivell provisional de 205 metres i un recorregut d’uns 1.300 metres. Això la converteix en la cova més profunda del món formada en este tipus de roca.

L’entrada al túnel es troba en una petita depressió situada a la capçalera del barranc del Penyó, just al costat del llit del barranc.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.