12.6 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Rescatats de matinada els quatre espeleòlegs atrapats en una cova de Vallada

València, 20 abr (EFE).- Els quatre espeleòlegs que s’havien quedat atrapats en la cova del túnel dels Sumidors, al terme municipal de Vallada (València), van ser rescatats en bon estat a les 01.09 hores de la matinada d’este diumenge, segons ha informat Emergències de la Generalitat.

Els equips de rescat es van activar al voltant de les 21.00 hores del dissabte. Tant el Consorci Provincial de Bombers de València com la Guàrdia Civil van desplegar efectius per a rescatar estos quatre hòmens, que tenien dificultats per a eixir de la cavitat.

Un dispositiu especialitzat va accedir a la cavitat

Fins al lloc es van desplaçar membres del Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) del Consorci de Bombers, així com especialistes del Grup de Rescat d’Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil. També hi van acudir dos dotacions de bombers del parc de Xàtiva, bombers voluntaris de Vallada i una unitat de comandament d’este últim parc.

Segons informa l’Ajuntament de Vallada en el seu web oficial, el túnel dels Sumidors és la cavitat més important del món en desnivells càrstics desenvolupats en guixos. Presenta un desnivell provisional de 205 metres i un recorregut d’uns 1.300 metres. Això la converteix en la cova més profunda del món formada en este tipus de roca.

L’entrada al túnel es troba en una petita depressió situada a la capçalera del barranc del Penyó, just al costat del llit del barranc.

Últimes notícies

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra el suposat colp d’estat a Veneçuela

Quasi un centenar s'ha concentrat enfront del consolat dels Estats Units a València per a denunciar el que consideren ingerència i un suposat colp d'estat a Veneçuela.

Els bombers han rescatat a un home ferit en la rocalla de la cala de Finestrat (Alacant)

Un home ha sigut rescatat després de quedar atrapat en la rocalla de la cala de Finestrat. L'operatiu ha durat quasi tres hores i ha culminat amb evacuació per mar.

1-3: el Vila-real recupera la pegada i acaba amb l’invicte de l’Elx com a local

El Vila-real es va imposar 1-3 en el Martínez Valero i va tallar la ratxa de l'Elx a casa. Un inici fulminant i la sentència de Pedraza van decidir el derbi

1-3: El Vila-real acaba amb la ratxa invicta de l’Elx en el seu estadi

El Vila-real ha trencat l'invicte de l'Elx com a local amb un 1-3 consolidat en dos colps inicials de Moleiro i Mikautadze i una sentència final de Pedraza. Martin Neto va acostar al conjunt il·licità abans del descans, però després de la represa a penes va generar perill clar.

Cavalcada de Reis a València bat rècord amb 1.300 participants i repartiment de llum, caramels i peluixos

València prepara una Cavalcada de Reis històrica amb 1.300 participants i un fort reforç artístic. Hi haurà repartiment de pals de llum, corones, caramels sense glútens i 3.000 peluixos.

El Vila-real colpeja prompte i s’avança davant l’Elx al descans (1-2)

Dos gols en tretze minuts permeten al Vila-real anar-se amb avantatge davant l'Elx; Martim Net retalla i el quadre local acaba fregant l'empat abans del descans.