Rescatats de matinada els quatre espeleòlegs atrapats en una cova de Vallada

València, 20 abr (EFE).- Els quatre espeleòlegs que s’havien quedat atrapats en la cova del túnel dels Sumidors, al terme municipal de Vallada (València), van ser rescatats en bon estat a les 01.09 hores de la matinada d’este diumenge, segons ha informat Emergències de la Generalitat.

Els equips de rescat es van activar al voltant de les 21.00 hores del dissabte. Tant el Consorci Provincial de Bombers de València com la Guàrdia Civil van desplegar efectius per a rescatar estos quatre hòmens, que tenien dificultats per a eixir de la cavitat.

Un dispositiu especialitzat va accedir a la cavitat

Fins al lloc es van desplaçar membres del Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) del Consorci de Bombers, així com especialistes del Grup de Rescat d’Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil. També hi van acudir dos dotacions de bombers del parc de Xàtiva, bombers voluntaris de Vallada i una unitat de comandament d’este últim parc.

Segons informa l’Ajuntament de Vallada en el seu web oficial, el túnel dels Sumidors és la cavitat més important del món en desnivells càrstics desenvolupats en guixos. Presenta un desnivell provisional de 205 metres i un recorregut d’uns 1.300 metres. Això la converteix en la cova més profunda del món formada en este tipus de roca.

L’entrada al túnel es troba en una petita depressió situada a la capçalera del barranc del Penyó, just al costat del llit del barranc.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.