9.9 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Rescatats de matinada els quatre espeleòlegs atrapats en una cova de Vallada

València, 20 abr (EFE).- Els quatre espeleòlegs que s’havien quedat atrapats en la cova del túnel dels Sumidors, al terme municipal de Vallada (València), van ser rescatats en bon estat a les 01.09 hores de la matinada d’este diumenge, segons ha informat Emergències de la Generalitat.

Els equips de rescat es van activar al voltant de les 21.00 hores del dissabte. Tant el Consorci Provincial de Bombers de València com la Guàrdia Civil van desplegar efectius per a rescatar estos quatre hòmens, que tenien dificultats per a eixir de la cavitat.

Un dispositiu especialitzat va accedir a la cavitat

Fins al lloc es van desplaçar membres del Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) del Consorci de Bombers, així com especialistes del Grup de Rescat d’Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil. També hi van acudir dos dotacions de bombers del parc de Xàtiva, bombers voluntaris de Vallada i una unitat de comandament d’este últim parc.

Segons informa l’Ajuntament de Vallada en el seu web oficial, el túnel dels Sumidors és la cavitat més important del món en desnivells càrstics desenvolupats en guixos. Presenta un desnivell provisional de 205 metres i un recorregut d’uns 1.300 metres. Això la converteix en la cova més profunda del món formada en este tipus de roca.

L’entrada al túnel es troba en una petita depressió situada a la capçalera del barranc del Penyó, just al costat del llit del barranc.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.