Rescatats de matinada els quatre espeleòlegs atrapats en una cova de Vallada

València, 20 abr (EFE).- Els quatre espeleòlegs que s’havien quedat atrapats en la cova del túnel dels Sumidors, al terme municipal de Vallada (València), van ser rescatats en bon estat a les 01.09 hores de la matinada d’este diumenge, segons ha informat Emergències de la Generalitat.

Els equips de rescat es van activar al voltant de les 21.00 hores del dissabte. Tant el Consorci Provincial de Bombers de València com la Guàrdia Civil van desplegar efectius per a rescatar estos quatre hòmens, que tenien dificultats per a eixir de la cavitat.

Un dispositiu especialitzat va accedir a la cavitat

Fins al lloc es van desplaçar membres del Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) del Consorci de Bombers, així com especialistes del Grup de Rescat d’Intervenció en Muntanya (GREIM) de la Guàrdia Civil. També hi van acudir dos dotacions de bombers del parc de Xàtiva, bombers voluntaris de Vallada i una unitat de comandament d’este últim parc.

Segons informa l’Ajuntament de Vallada en el seu web oficial, el túnel dels Sumidors és la cavitat més important del món en desnivells càrstics desenvolupats en guixos. Presenta un desnivell provisional de 205 metres i un recorregut d’uns 1.300 metres. Això la converteix en la cova més profunda del món formada en este tipus de roca.

L’entrada al túnel es troba en una petita depressió situada a la capçalera del barranc del Penyó, just al costat del llit del barranc.

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU