El riu Vaca arriba a un nivell crític a Tavernes amb eixides d’aigua en diversos punts

Ejemplo de shortcode con estilo
El riu Vaca es troba en un nivell crític al seu pas per Tavernes de la Valldigna per les intenses pluges, amb eixides puntuals d’aigua i nombrosos camins tallats al trànsit.

El riu Vaca es troba en un nivell crític al seu pas per Tavernes de la Valldigna este dissabte 19 d’octubre, a conseqüència de les intenses pluges associades a la dana Adam, i ha registrat eixides puntuals d’aigua en diverses zones urbanes del municipi.

Així ho ha comunicat l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna a través de les seues xarxes socials, després que el Cecopal municipal s’haja reunit per a analitzar la situació i coordinar tots els efectius d’emergència. El consistori assegura que, malgrat el nivell crític del riu, la situació continua sent estable i sota control.

Segons ha detallat l’Ajuntament, el riu Vaca es troba en un nivell crític i s’ha produït una eixida puntual d’aigua a les zones de República de Malta i l’avinguda de les Corts Valencianes. Estes àrees estan perimetrades i compten amb vigilància permanent per a evitar riscos per a la població.

Camins i accessos tallats

El consistori ha informat que continuen tallats al trànsit el pas de l’Assut, el camí del Pont del Riu, el camí del Clot, Ombria Alta i Ombria Baixa, el camí Albello, l’Hort d’Herera, el camí de Gandia, el camí de la Dula, el camí Travesser, el camí del Teularet, l’avinguda de les Corts Valencianes, República de Malta i Na Violant d’Hongría.

Estos talls afecten tant vies rurals com accessos utilitzats de manera habitual per veïns i llauradors. L’Ajuntament recomana buscar rutes alternatives segures i evitar acostar-se a zones pròximes al llit del riu o a punts inundats.

Després de l’avís Es-Alert emés per Protecció Civil, el consistori ha tornat a apel·lar a la responsabilitat ciutadana. Demana la màxima prudència, evitar qualsevol desplaçament que no siga imprescindible i no intentar travessar zones inundades ni carrers tallats per seguretat.

Atenció sanitària i dispositiu d’emergències

L’Ajuntament ha assenyalat també que el Centre de Salut de Tavernes només atendrà urgències mentres dure este episodi advers. La mesura pretén garantir una millor gestió dels recursos sanitaris i reduir desplaçaments innecessaris en plena situació de risc per pluges.

Segons el consistori, la Policia Local, la Guardia Civil, Protecció Civil, la brigada municipal i la resta d’efectius continuen coordinats i mantenen un seguiment permanent de l’evolució del temporal. L’objectiu és reaccionar prompte davant qualsevol canvi en el cabal del riu Vaca o en les condicions dels accessos i camins del terme municipal.

L’Ajuntament insistix que la col·laboració ciutadana és clau per a garantir la seguretat, seguir les indicacions oficials i facilitar la faena dels servicis d’emergència mentres persistixen les pluges intenses sobre Tavernes de la Valldigna i la comarca de la Safor.

Últimes notícies

Les altres grans danas que han arrasat el litoral mediterrani

La dana Adam se suma a una llarga llista de pluges torrencials que han colpejat el litoral mediterrani, amb especial incidència a la Comunitat Valenciana. La major tragèdia recent va ser la dana de València de 2024, amb 233 morts i greus inundacions.

Recomanen fotografiar tots els danys de la DANA per a tramitar assegurances i ajudes

El subdelegat del Govern a Alacant insta els afectats per la DANA a documentar amb fotos tots els danys materials per a agilitzar assegurances i futures ajudes públiques. La situació continua sent de preocupació en municipis com Pego, El Verger i Els Poblets.

Anfield posa a prova el Villarreal davant un Liverpool que no pot fallar

El Villarreal visita hui Anfield en una de les eixides més exigents de la Champions, davant un Liverpool obligat a fer valer la seua fortalesa a casa. Els de Íñigo Pérez arriben reforçats pel triomf europeu davant el Nàpols però amb dubtes en Lliga.

Localitzen el cadàver d’una dona al baix de sa casa a Oliva després de la dana Adam

Els serveis d’emergència han trobat el cos sense vida d’una dona al baix de la seua vivenda a Oliva, on també han rescatat amb vida la seua neboda, després de les greus inundacions provocades per la dana Adam al sud de València.

Rescats concentrats a Pego, Els Poblets i El Verger per la dana Adam

Els bombers dAlacant han centrat els rescats per la dana Adam en Pego, Els Poblets i El Verger, amb operatius terrestres i aeris. Les autoritats demanen molta prudència perquè la situació d’emergència encara continua.

El porter valencià Álex Primo torna als entrenaments del Levante després d’una greu lesió d’espatla

El porter valencià Álex Primo s’ha reincorporat als entrenaments del Levante després d’una llarga lesió en l’espatla dreta i una operació el 14 de maig. El meta admet que el procés ha sigut dur tant físicament com mentalment, però torna amb molt bones sensacions.

Les fortes pluges paralitzen l’activitat judicial a Gandia i Dénia

El nivell roig per pluges ha obligat a tancar el Palau de Justícia de Gandia i a suspendre l’activitat judicial ordinària també a Dénia. El TSJCV permet mantindre solo els servicis essencials i insta a complir els terminis de manera telemàtica.

Gandia es recupera de la gota freda però tardarà dies a tornar a la normalitat

Gandia ha vist millorar la situació després de l’episodi de fortes pluges i ja no plou des de fa unes dues hores, però l’alcalde José Manuel Prieto adverteix que faran falta diversos dies per tornar a la plena normalitat, sobretot en la via pública i les zones de platja.