Macrooperació contra les samarretes falses del Mundial: 66.000 requisades i 95 detinguts

La Policia Nacional ha incautat més de 66.000 samarretes de futbol falsificades, amb un pes de 16 tones, que anaven a vendre’s durant el Mundial de futbol de 2026 a Mèxic, Canadà i Estats Units, en una macrooperació que ha deixat 95 detinguts en 15 punts d’Espanya.

Segons ha informat el cos policial, les intervencions han tingut lloc en diferents localitats de Madrid, Barcelona, Màlaga i en els municipis alacantins d’Elche i Dénia, on s’ha arrestat aquestes 95 persones per delictes contra la propietat industrial.

Operació coordinada a escala internacional

Esta operació s’ha desenvolupat en coordinació amb Europol, Interpol i l’Oficina de la Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (EUIPO), amb seu a Alacant, que ha col·laborat estretament amb les autoritats espanyoles.

La macrooperació s’emmarca en la Plataforma Multidisciplinar Europea contra les Amenaces Criminals (EMPACT). Este marc europeu té com a objectiu reforçar la lluita contra les grans xarxes criminals i actuar de manera conjunta davant del crim organitzat.

En este cas, l’acció s’ha centrat en la proliferació de falsificacions aprofitant grans esdeveniments esportius, com el Mundial de futbol de 2026, un aparador molt atractiu per a este tipus de delictes.

Les investigacions de la Policia Nacional es van iniciar el passat mes d’abril. Des d’eixe moment, els agents han detectat un flux important de samarretes falses amb destí final a Espanya.

El material intervingut inclou samarretes de seleccions nacionals i també de clubs on juguen algunes de les grans estreles del torneig, com Kylian Mbappé o Lamine Yamal, figures molt demandades pels aficionats.

Impacte econòmic de les falsificacions

La Policia calcula que, amb la venda d’estes samarretes falses, sobretot de la selecció espanyola, les organitzacions criminals podrien haver ingressat fins a 2 milions d’euros en el mercat clandestí.

A més, este negoci il·lícit hauria causat un perjudici estimat de fins a 7 milions d’euros als canals oficials de venda. Este dany afecta tant clubs com marques esportives i distribuïdors autoritzats.

Per a frenar este impacte, la Policia ha dut a terme una gran quantitat d’entrades i registres. Les actuacions s’han produït en naus industrials, domicilis, magatzems i mercats ambulants, tenint en compte l’important desplegament logístic que requereix esta activitat en territori espanyol.

Este tipus d’operacions pretén també llançar un missatge als consumidors. L’adquisició de productes falsificats alimenta xarxes criminals i genera un greuge econòmic per a les marques oficials i per al comerç legal.

Compromís contra la venda de productes falsos

La Policia Nacional ha insistit que l’operació continua oberta i que es mantenen les investigacions per a desmantellar completament la xarxa. El cos vol reforçar així el seu compromís en la lluita contra la venda de falsificacions.

Segons va assenyalar recentment en un comunicat l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea, la comercialització de productes falsos provoca pèrdues de fins a 1.200 milions d’euros anuals en sectors clau.

Este negoci il·legal afecta la recaptació fiscal, posa en risc llocs de faena i danya la competitivitat de les empreses que operen dins de la legalitat.

Encara que la investigació s’ha centrat ara en el Mundial de 2026, la Policia recorda que les xarxes de falsificació actuen també en altres grans cites esportives i comercials, aprofitant l’augment de la demanda de productes oficials entre aficionats i turistes.

Últimes notícies

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.

Almoradí espera el resultat de la investigació abans de declarar dol per la mort d’una veïna

L’Ajuntament d’Almoradí ha decidit esperar el resultat de la investigació de la Guàrdia Civil sobre la mort d’una veïna de 56 anys abans de decretar dies de dol o altres actes institucionals. El marit, de 61 anys i amb una denúncia prèvia per maltractament l’any 2008, ha sigut detingut mentre la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género estudia si es tracta d’un crim masclista.

Vox pressiona el PP per a retallar l’AVL però garantix els pressupostos a la ciutadania

Vox manté l’única esmena viva als pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb una retallada de quasi un milió a l’AVL, i pressiona el PP perquè la recolze, encara que garantix que no bloquejarà els comptes.

El Tribunal Superior manté els 28 anys de presó pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València

El TSJCV ha confirmat la pena de 28 anys de presó per al jove condemnat pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València, rebutjant tots els motius del recurs de la defensa. La resolució encara es pot recórrer en cassació davant el Tribunal Supremo.