Sanitaris es concentren contra les ‘retallades’ que ‘ja es noten en les llistes d’espera’

CCOO, UGT i Intersindical Salut protesten parodiant la lletra de ‘Zorra’ de Nebulossa i preparen noves accions de pressió

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Personal de la sanitat valenciana s’ha concentrat convocat per CCOO, UGT i Intersindical Salut davant del Palau de la Generalitat per a tornar a mostrar el seu rebuig a «les retallades» aplicades per la Conselleria de Sanitat en les seues condicions laborals i en la qualitat assistencial i que, asseguren, «ja estan tenint efectes sobre les llistes d’espera».

Es tracta del quart dimarts consecutiu de protestes, aquesta vegada al ritme d’una paròdia de la lletra de ‘Zorra’ de Nebulossa, i han anunciat que preparen noves accions de pressió que desenvoluparan en els pròxims mesos fins que el Consell «es comprometa amb la gestió sanitària, reforce el sistema sanitari públic valencià, no permeta que es menyscaben els drets laborals i es reprenguen les negociacions pendents».

En aquest sentit, els sindicats convocants adverteixen que la implantació del nou sistema de mòduls de reforç «contribueix a l’increment» de les llistes d’espera «a causa de la disminució del pressupost i a una reducció del temps d’assistència a la ciutadania».

A més, assenyalen que el decret que regula les macroàrees «també perjudicarà la ciutadania» perquè «suposa la mobilitat forçosa dels professionals, sense garantir la cobertura de l’atenció al centre d’origen, ni la continuïtat de l’atenció i les cures a les zones de difícil cobertura».

De la mateixa manera, veuen «un greuge» per a la plantilla el decret que regula la borsa per als grups A1 i A2, que «obri la porta a l’arbitrarietat i la contractació a dit», així com «la tramposa» negociació sobre les 35 hores, que la Conselleria de Sanitat «pretén implementar a canvi d’incrementar la jornada real».

«Aquestes mesures retallen drets i condicions laborals, afavoreixen la fuita dels i les professionals, augmenten llistes d’espera i provoquen una major deterioració en la sanitat valenciana», assenyalen.

No obstant açò, la secretària general de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO, Rosa Atíenzar, ha lamentat que aquestes protestes –una prèvia davant de la Conselleria de Sanitat i dos als centres de treball– «de moment» no han tingut «cap resposta» del conseller, Marciano Gómez.

Últimes notícies

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.

Jean Montero, l’MVP que ha revolucionat el València Basket de Pedro Martínez

El dominicà Jean Montero ha sigut escollit MVP de la final de la Lliga Endesa conquistada pel València Basket davant el Barça, després de consolidar-se com a referent ofensiu i defensiu en el projecte de Pedro Martínez. El base, vinculat al club fins a 2028 però amb mitja Europa al darrere, ha trobat en València el salt definitiu a una carrera sense sostre aparent.

El Valencia Basket celebra la segona Lliga Endesa just abans dels 40 anys del club

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa este 24 de juny, el seu segon títol ACB que arriba a les portes del 40 aniversari del club i també el segon en quatre temporades amb Pedro Martínez en la banqueta.