Sanitat actualitza les mesures de protecció enfront del Covid-19 en centres educatius

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha actualitzat el protocol de protecció i prevenció enfront de la transmissió i contagi del SARS-CoV-2 en centres educatius que impartisquen ensenyaments no universitaris amb les últimes recomanacions del Ministeri de Sanitat i altres novetats normatives.

 

L’adaptació del protocol destaca i detalla com ventilar de manera correcta els espais educatius, i també explica de manera detallada com procedir amb l’alumnat i professorat que té patologies cròniques, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

A més, s’explicita que, en el cas que un menor no puga usar mascareta per alguna de les exempcions previstes, s’intensificaran la resta de les mesures de prevenció «sense que esta situació puga interferir en el seu dret a una educació presencial».

 

L’activitat esportiva i física

El document abunda en l’ús correcte de les mascaretes a partir dels 6 anys i les recomana entre 3 i 6 anys. També s’inclou com a novetat l’ús de màscares quirúrgiques o FFP2 en el professorat quan atenga alumnat que no use mascaretes (0-3 anys) o amb necessitats especials, també quan acompanye a alumnat amb símptomes sospitosos.

 

En relació amb l’activitat física i esportiva fora de la jornada escolar, el nou protocol s’adequa a la resolució de 25 de febrer de 2021, que permet participar en activitats esportives grupals i en entrenaments esportius, amb un màxim de quatre persones, en grups estables i evitant els contactes amb altres grups d’activitat o d’entrenament, sempre a l’aire lliure o en instal·lacions obertes.

 

També possibilita «fer únicament dinàmiques esportives individuals i sense contacte físic, que preserven la distància de seguretat entre els esportistes participants». S’incidix en què les activitats esportives grupals i els entrenaments esportius es faran, en tot cas, sense públic.

 

D’un altre costat, es recomana la paralització de les activitats presencials que es fan en els centres escolars relacionats amb activitats de planificació d’activitats de promoció de salut i prevenció de malaltia que es fan en el marc de la cartera d’educació per a la salut que comprenen l’etapa escolar, excepte les que es fan per videoconferència o directament pel professorat.

Últimes notícies

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.

Elx i Getafe es juguen la salvació i el bitllet a Europa en el Martínez Valero

Elx i Getafe s'enfronten en un partit clau en el Martínez Valero: els il·licitans necessiten guanyar per a continuar depenent de si mateixos i els azulones busquen assegurar la seua plaça europea.