Sanitat administra 189.417 dosis de vacuna contra la grip la primera setmana de campanya, un 25% més

La Conselleria de Sanitat ha administrat un total de 189.417 dosis de vacuna contra la grip a la primera setmana de vacunació, fet que suposa un 25% més que en la campanya anterior, quan van ser unes 140.000.

Així, ho ha destacat este dilluns el conseller de Sanitat, Marciano Gomez, que ha destacat que està «molt orgullós» d’estes xifres després de ser preguntat per un balanç dels primers dies de campanya, que va començar dilluns passat de manera esglaonada per als grups de reg. Posteriorment, a partir del 3 de novembre, s’estendrà a la població en general.

En concret, en estos cinc dies s’han declarat 189.417 vacunats, dels quals 29.877 en persones de 0 a 14 anys un 15,77%, 124.220 en persones de 65 i més anys (65,58%) – del total i 35.320 en persones de 15 a 64 anys (18,65%). «El que volem és que esta campanya de vacunació siga un èxit, perquè el que volem és previndre, perquè la millor manera d’evitar els pics assistencials és amb la prevenció, amb les vacunes», ha recalcat.

A més, ha ressaltat que fins ara, uns 16.000 escolars de la Comunitat Valenciana han estat immunitzats als seus centres educatius gràcies al desplaçament dels equips d’Atenció Primària i a la col·laboració de la Conselleria d’Educació i prop de 14.000 xiquets immunitzats del virus respiratori sincicial (VRS).

En este sentit, ha recordat que quan va accedir a la Conselleria de Sanitat al primer consell de direcció la directora general de Salut Pública «va plantejar la compra de la immunització de la VRS per als nens, perquè l’equip de Botànic havia dit que no» i gràcies a una dotació pressupostària extra de 9 milions d’euros «es va aconseguir que el 80% dels nens no hagueren d’anar a les portes d’urgències». «Prevenir, prevenir i prevenir», ha recalcat.

MASCARETES

D’altra banda, s’obri l’ús de les macaretes ha insistit que la Comunitat Valenciana la seua regularització s’adoptarà «sempre» amb «un criteri tècnic, no polític». «La Comunitat Valenciana ho va fer l’any passat i ho farà este, en això som inamovibles«, ha recalcat.

En este sentit, ha assenyalat que la Comunitat compta amb «uns excel·lents professionals de medicina preventiva i salut pública» que serà els qui amb «criteris tècnics, amb rigor i amb criteris basats en l’evidència diguen» com s’ha d’implantar la mascareta.

Gómez, ha apuntat que seria «desitjable» un acord de totes les comunitats autònomes, però ha insistit que a la Comunitat Valenciana «la mascareta s’imposarà per criteris tècnics dels professionals de medicina preventiva». D’esta manera, «es pot donar el cas que se’n va decretar l’ús en algun centre i en un altre no en funció de la situació epidemiològica».

Últimes notícies

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.

Cullera recupera el búnquer del Faro de la Guerra Civil i l’obrirà a visites

Cullera ha restaurat el búnquer del Faro, construït en 1938 durant la Guerra Civil, i prepara ara la seua musealització per a obrir-lo a les visites públiques.

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.

Cinc detinguts a l’Alacantí per explotar repartidors en una empresa de paqueteria

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que explotava repartidors estrangers en situació irregular a Elda, Petrer, Monòver i Sax, amb jornades abusives i sous precaris.

Més de 9.000 docents ja coneixen la seua comissió de servici per al curs 2026-27

Educació ha avançat un mes la resolució provisional de les comissions de servici per al curs 2026-2027, amb 9.042 destinacions assignades, la majoria a la província de València.

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.