Sanitat administra 189.417 dosis de vacuna contra la grip la primera setmana de campanya, un 25% més

La Conselleria de Sanitat ha administrat un total de 189.417 dosis de vacuna contra la grip a la primera setmana de vacunació, fet que suposa un 25% més que en la campanya anterior, quan van ser unes 140.000.

Així, ho ha destacat este dilluns el conseller de Sanitat, Marciano Gomez, que ha destacat que està «molt orgullós» d’estes xifres després de ser preguntat per un balanç dels primers dies de campanya, que va començar dilluns passat de manera esglaonada per als grups de reg. Posteriorment, a partir del 3 de novembre, s’estendrà a la població en general.

En concret, en estos cinc dies s’han declarat 189.417 vacunats, dels quals 29.877 en persones de 0 a 14 anys un 15,77%, 124.220 en persones de 65 i més anys (65,58%) – del total i 35.320 en persones de 15 a 64 anys (18,65%). «El que volem és que esta campanya de vacunació siga un èxit, perquè el que volem és previndre, perquè la millor manera d’evitar els pics assistencials és amb la prevenció, amb les vacunes», ha recalcat.

A més, ha ressaltat que fins ara, uns 16.000 escolars de la Comunitat Valenciana han estat immunitzats als seus centres educatius gràcies al desplaçament dels equips d’Atenció Primària i a la col·laboració de la Conselleria d’Educació i prop de 14.000 xiquets immunitzats del virus respiratori sincicial (VRS).

En este sentit, ha recordat que quan va accedir a la Conselleria de Sanitat al primer consell de direcció la directora general de Salut Pública «va plantejar la compra de la immunització de la VRS per als nens, perquè l’equip de Botànic havia dit que no» i gràcies a una dotació pressupostària extra de 9 milions d’euros «es va aconseguir que el 80% dels nens no hagueren d’anar a les portes d’urgències». «Prevenir, prevenir i prevenir», ha recalcat.

MASCARETES

D’altra banda, s’obri l’ús de les macaretes ha insistit que la Comunitat Valenciana la seua regularització s’adoptarà «sempre» amb «un criteri tècnic, no polític». «La Comunitat Valenciana ho va fer l’any passat i ho farà este, en això som inamovibles«, ha recalcat.

En este sentit, ha assenyalat que la Comunitat compta amb «uns excel·lents professionals de medicina preventiva i salut pública» que serà els qui amb «criteris tècnics, amb rigor i amb criteris basats en l’evidència diguen» com s’ha d’implantar la mascareta.

Gómez, ha apuntat que seria «desitjable» un acord de totes les comunitats autònomes, però ha insistit que a la Comunitat Valenciana «la mascareta s’imposarà per criteris tècnics dels professionals de medicina preventiva». D’esta manera, «es pot donar el cas que se’n va decretar l’ús en algun centre i en un altre no en funció de la situació epidemiològica».

Últimes notícies

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.