Sanitat administra 189.417 dosis de vacuna contra la grip la primera setmana de campanya, un 25% més

La Conselleria de Sanitat ha administrat un total de 189.417 dosis de vacuna contra la grip a la primera setmana de vacunació, fet que suposa un 25% més que en la campanya anterior, quan van ser unes 140.000.

Així, ho ha destacat este dilluns el conseller de Sanitat, Marciano Gomez, que ha destacat que està «molt orgullós» d’estes xifres després de ser preguntat per un balanç dels primers dies de campanya, que va començar dilluns passat de manera esglaonada per als grups de reg. Posteriorment, a partir del 3 de novembre, s’estendrà a la població en general.

En concret, en estos cinc dies s’han declarat 189.417 vacunats, dels quals 29.877 en persones de 0 a 14 anys un 15,77%, 124.220 en persones de 65 i més anys (65,58%) – del total i 35.320 en persones de 15 a 64 anys (18,65%). «El que volem és que esta campanya de vacunació siga un èxit, perquè el que volem és previndre, perquè la millor manera d’evitar els pics assistencials és amb la prevenció, amb les vacunes», ha recalcat.

A més, ha ressaltat que fins ara, uns 16.000 escolars de la Comunitat Valenciana han estat immunitzats als seus centres educatius gràcies al desplaçament dels equips d’Atenció Primària i a la col·laboració de la Conselleria d’Educació i prop de 14.000 xiquets immunitzats del virus respiratori sincicial (VRS).

En este sentit, ha recordat que quan va accedir a la Conselleria de Sanitat al primer consell de direcció la directora general de Salut Pública «va plantejar la compra de la immunització de la VRS per als nens, perquè l’equip de Botànic havia dit que no» i gràcies a una dotació pressupostària extra de 9 milions d’euros «es va aconseguir que el 80% dels nens no hagueren d’anar a les portes d’urgències». «Prevenir, prevenir i prevenir», ha recalcat.

MASCARETES

D’altra banda, s’obri l’ús de les macaretes ha insistit que la Comunitat Valenciana la seua regularització s’adoptarà «sempre» amb «un criteri tècnic, no polític». «La Comunitat Valenciana ho va fer l’any passat i ho farà este, en això som inamovibles«, ha recalcat.

En este sentit, ha assenyalat que la Comunitat compta amb «uns excel·lents professionals de medicina preventiva i salut pública» que serà els qui amb «criteris tècnics, amb rigor i amb criteris basats en l’evidència diguen» com s’ha d’implantar la mascareta.

Gómez, ha apuntat que seria «desitjable» un acord de totes les comunitats autònomes, però ha insistit que a la Comunitat Valenciana «la mascareta s’imposarà per criteris tècnics dels professionals de medicina preventiva». D’esta manera, «es pot donar el cas que se’n va decretar l’ús en algun centre i en un altre no en funció de la situació epidemiològica».

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.