15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Sanitat administra 189.417 dosis de vacuna contra la grip la primera setmana de campanya, un 25% més

La Conselleria de Sanitat ha administrat un total de 189.417 dosis de vacuna contra la grip a la primera setmana de vacunació, fet que suposa un 25% més que en la campanya anterior, quan van ser unes 140.000.

Així, ho ha destacat este dilluns el conseller de Sanitat, Marciano Gomez, que ha destacat que està «molt orgullós» d’estes xifres després de ser preguntat per un balanç dels primers dies de campanya, que va començar dilluns passat de manera esglaonada per als grups de reg. Posteriorment, a partir del 3 de novembre, s’estendrà a la població en general.

En concret, en estos cinc dies s’han declarat 189.417 vacunats, dels quals 29.877 en persones de 0 a 14 anys un 15,77%, 124.220 en persones de 65 i més anys (65,58%) – del total i 35.320 en persones de 15 a 64 anys (18,65%). “El que volem és que esta campanya de vacunació siga un èxit, perquè el que volem és previndre, perquè la millor manera d’evitar els pics assistencials és amb la prevenció, amb les vacunes”, ha recalcat.

A més, ha ressaltat que fins ara, uns 16.000 escolars de la Comunitat Valenciana han estat immunitzats als seus centres educatius gràcies al desplaçament dels equips d’Atenció Primària i a la col·laboració de la Conselleria d’Educació i prop de 14.000 xiquets immunitzats del virus respiratori sincicial (VRS).

En este sentit, ha recordat que quan va accedir a la Conselleria de Sanitat al primer consell de direcció la directora general de Salut Pública “va plantejar la compra de la immunització de la VRS per als nens, perquè l’equip de Botànic havia dit que no” i gràcies a una dotació pressupostària extra de 9 milions d’euros “es va aconseguir que el 80% dels nens no hagueren d’anar a les portes d’urgències”. “Prevenir, prevenir i prevenir”, ha recalcat.

MASCARETES

D’altra banda, s’obri l’ús de les macaretes ha insistit que la Comunitat Valenciana la seua regularització s’adoptarà “sempre” amb “un criteri tècnic, no polític”. “La Comunitat Valenciana ho va fer l’any passat i ho farà este, en això som inamovibles“, ha recalcat.

En este sentit, ha assenyalat que la Comunitat compta amb “uns excel·lents professionals de medicina preventiva i salut pública” que serà els qui amb “criteris tècnics, amb rigor i amb criteris basats en l’evidència diguen” com s’ha d’implantar la mascareta.

Gómez, ha apuntat que seria “desitjable” un acord de totes les comunitats autònomes, però ha insistit que a la Comunitat Valenciana “la mascareta s’imposarà per criteris tècnics dels professionals de medicina preventiva”. D’esta manera, “es pot donar el cas que se’n va decretar l’ús en algun centre i en un altre no en funció de la situació epidemiològica”.

Últimes notícies

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.

Abascal qualifica de ‘estafa’ que el PP accepte les seues propostes a València i Guardiola les rebutge a Extremadura

Abascal ha avançat que Vox defendrà a Extremadura la mateixa agenda que en altres regions i ha titllat de 'estafa' que el PP l'accepte a València i la negue allí. També ha retret a Feijóo que no presente una moció de censura i preferisca convocar manifestacions.

El PP designa a Mazón com a portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts i cobrarà 634 euros més al mes

El PP ha designat a Carlos Mazón portaveu de la Comissió de Reglament de Les Corts, un càrrec amb un plus de 634,27 euros mensuals, prop de 8.879,78 a l'any. L'oposició ha criticat el nomenament i recorda que la comissió no aborda temes legislatius i no s'ha reunit en dos anys i mig.

La criminalitat puja un 2,3% en el tercer trimestre en la Comunitat Valenciana

La criminalitat ha pujat un 2,3% en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre respecte al mateix període de l'any anterior. Baixen diversos robatoris i homicidis consumats, però la cibercriminalidad creix amb força.

PP i Vox rebutgen la proposta de Zona de Baixes Emissions de l’oposició a València

El ple extraordinari ha rebutjat la moció de Compromís i PSPV per a implantar la ZBE en considerar-la inviable. L'oposició alerta de pèrdua d'ajudes i riscos per a la salut pública.

La causa de la dana incorporarà dos vídeos de l’entrada de Mazón al Centre d’Emergències

El jutjat de Catarroja afegirà a la causa penal dos gravacions que registren l'arribada de Carlos Mazón al CCE el 29 d'octubre. La diligència també comunica les transcripcions de dos testimonis i la personació de la defensa de Salomé Pradas.

Agricultura extrema la vigilància per la pesta porcina africana i el sector demana controlar el senglar

La Comunitat Valenciana intensifica la prevenció després del brot a Catalunya, sense casos detectats en el seu territori. El sector reclama més control del senglar.