Sanitat administra 189.417 dosis de vacuna contra la grip la primera setmana de campanya, un 25% més

La Conselleria de Sanitat ha administrat un total de 189.417 dosis de vacuna contra la grip a la primera setmana de vacunació, fet que suposa un 25% més que en la campanya anterior, quan van ser unes 140.000.

Així, ho ha destacat este dilluns el conseller de Sanitat, Marciano Gomez, que ha destacat que està «molt orgullós» d’estes xifres després de ser preguntat per un balanç dels primers dies de campanya, que va començar dilluns passat de manera esglaonada per als grups de reg. Posteriorment, a partir del 3 de novembre, s’estendrà a la població en general.

En concret, en estos cinc dies s’han declarat 189.417 vacunats, dels quals 29.877 en persones de 0 a 14 anys un 15,77%, 124.220 en persones de 65 i més anys (65,58%) – del total i 35.320 en persones de 15 a 64 anys (18,65%). «El que volem és que esta campanya de vacunació siga un èxit, perquè el que volem és previndre, perquè la millor manera d’evitar els pics assistencials és amb la prevenció, amb les vacunes», ha recalcat.

A més, ha ressaltat que fins ara, uns 16.000 escolars de la Comunitat Valenciana han estat immunitzats als seus centres educatius gràcies al desplaçament dels equips d’Atenció Primària i a la col·laboració de la Conselleria d’Educació i prop de 14.000 xiquets immunitzats del virus respiratori sincicial (VRS).

En este sentit, ha recordat que quan va accedir a la Conselleria de Sanitat al primer consell de direcció la directora general de Salut Pública «va plantejar la compra de la immunització de la VRS per als nens, perquè l’equip de Botànic havia dit que no» i gràcies a una dotació pressupostària extra de 9 milions d’euros «es va aconseguir que el 80% dels nens no hagueren d’anar a les portes d’urgències». «Prevenir, prevenir i prevenir», ha recalcat.

MASCARETES

D’altra banda, s’obri l’ús de les macaretes ha insistit que la Comunitat Valenciana la seua regularització s’adoptarà «sempre» amb «un criteri tècnic, no polític». «La Comunitat Valenciana ho va fer l’any passat i ho farà este, en això som inamovibles«, ha recalcat.

En este sentit, ha assenyalat que la Comunitat compta amb «uns excel·lents professionals de medicina preventiva i salut pública» que serà els qui amb «criteris tècnics, amb rigor i amb criteris basats en l’evidència diguen» com s’ha d’implantar la mascareta.

Gómez, ha apuntat que seria «desitjable» un acord de totes les comunitats autònomes, però ha insistit que a la Comunitat Valenciana «la mascareta s’imposarà per criteris tècnics dels professionals de medicina preventiva». D’esta manera, «es pot donar el cas que se’n va decretar l’ús en algun centre i en un altre no en funció de la situació epidemiològica».

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU