Sanitat redueix la demora per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat Valenciana

 

La llista d’espera per a sotmetre’s a una operació quirúrgica continua disminuint en la Comunitat Valenciana.

El mes de maig, els dies de demora s’han reduït respecte a abril, i són més les persones que ha eixit de la llista d’espera quirúrgica perquè ja han sigut intervingudes.

La demora estructural es va situar a tancament del mes de maig en 106 dies; el mes anterior eren 127, després s’ha reduït en 21 dies (-16,5%). 

Esta disminució, de maig respecte a abril, s’adverteix en totes les especialitats i en pràcticament tots els departaments de salut.

La millora s’associa a la disminució de la càrrega assistencial provocada pels efectes de la COVID 19, que ha permés “reprendre l’activitat quirúrgica i retornar la llista d’espera als nivells previs a la pandèmia”, com explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

A més, s’ha incrementat la quantitat de persones que ha eixit de la llista d’espera, tant per sotmetre’s a una intervenció programada en el sistema públic (representen el 47% de les eixides), com per derivació al Pla de Xoc (17%).

En termes absoluts, esta variable ha millorat 27,5 punts percentuals perquè 14.845 pacients que esperaven per a ser operats ja han passat per quiròfan.

D’altra banda, maig es va tancar amb 59.824 persones en llista d’espera (enfront de les 61.387 d’abril).

D’eixes 59.824 persones, més de la meitat estava pendent d’una operació per patologia menor. Per especialitats, Oftalmologia i Traumatologia representaven el 51% de totes les sol·licituds actives (principalment, operacions de cataractes o hèrnies).

De fet, una de les patologies més importants en la llista d’espera quirúrgica són les cataractes i la demora al maig era de 54 dies, enfront dels 71 del mes anterior i els 128 de maig de 2020.

Per part seua, les intervencions de Hallus Valgus i pròtesis de genoll van reduir la demora en 23 i 36 dies respectivament.

A més, al maig es va reduir significativament el nombre de persones que estaven en els trams de major espera.

La secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària considera que estes dades “posen de manifest que el pla de recuperació que s’està duent a terme, amb gran esforç per part de tots els departaments de salut, està permetent la reducció tant de la demora com del nombre de pacients”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.