Sanitat redueix la demora per a una intervenció quirúrgica en la Comunitat Valenciana

 

La llista d’espera per a sotmetre’s a una operació quirúrgica continua disminuint en la Comunitat Valenciana.

El mes de maig, els dies de demora s’han reduït respecte a abril, i són més les persones que ha eixit de la llista d’espera quirúrgica perquè ja han sigut intervingudes.

La demora estructural es va situar a tancament del mes de maig en 106 dies; el mes anterior eren 127, després s’ha reduït en 21 dies (-16,5%). 

Esta disminució, de maig respecte a abril, s’adverteix en totes les especialitats i en pràcticament tots els departaments de salut.

La millora s’associa a la disminució de la càrrega assistencial provocada pels efectes de la COVID 19, que ha permés “reprendre l’activitat quirúrgica i retornar la llista d’espera als nivells previs a la pandèmia”, com explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

A més, s’ha incrementat la quantitat de persones que ha eixit de la llista d’espera, tant per sotmetre’s a una intervenció programada en el sistema públic (representen el 47% de les eixides), com per derivació al Pla de Xoc (17%).

En termes absoluts, esta variable ha millorat 27,5 punts percentuals perquè 14.845 pacients que esperaven per a ser operats ja han passat per quiròfan.

D’altra banda, maig es va tancar amb 59.824 persones en llista d’espera (enfront de les 61.387 d’abril).

D’eixes 59.824 persones, més de la meitat estava pendent d’una operació per patologia menor. Per especialitats, Oftalmologia i Traumatologia representaven el 51% de totes les sol·licituds actives (principalment, operacions de cataractes o hèrnies).

De fet, una de les patologies més importants en la llista d’espera quirúrgica són les cataractes i la demora al maig era de 54 dies, enfront dels 71 del mes anterior i els 128 de maig de 2020.

Per part seua, les intervencions de Hallus Valgus i pròtesis de genoll van reduir la demora en 23 i 36 dies respectivament.

A més, al maig es va reduir significativament el nombre de persones que estaven en els trams de major espera.

La secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària considera que estes dades “posen de manifest que el pla de recuperació que s’està duent a terme, amb gran esforç per part de tots els departaments de salut, està permetent la reducció tant de la demora com del nombre de pacients”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.

València Basket i Jaime Pradilla amplien el seu contracte fins a 2028

L'ala-pivot i el club han estés un any el seu vincle, que ara finalitza en 2028. El rendiment de Pradilla en ACB i Eurolliga reforça el seu paper en el projecte.

Barcala reivindica el rècord turístic d’Alacant i demana créixer amb qualitat

Luis Barcala ha celebrat que Alacant ha encadenat rècords en 2025 i ha demanat consolidar un model sostenible. Ha avançat 113 escales i 84 milions en 2026.