S’aplicarà un increment del 2,5% sobre les seues retribucions fixes reconegudes en el seu anterior conveni col·lectiu
ALACANT, 20 (EUROPA PRESS)
El conseller de Sanitat, Marcià Gómez, ha signat esta divendres l’acord de la Comissió Negociadora de l’I Conveni Col·lectiu del personal laboral a extingir del Departament de Salut de Dénia, que contempla un increment del 2,5% sobre les seues retribucions fixes reconegudes en el seu anterior document
Este acord regirà les condicions de treball del personal laboral a extingir del Departament de Salut de Dénia, subrogat per efecte del Decret 14/2024, del Consell, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
Sobre este tema, ha destacat que es tracta d'»un primer pas» per a aconseguir l’objectiu de la Conselleria de Sanitat que els professionals dels departaments de salut que han passat a gestió directa i que han sigut subrogats, com és el cas de Dénia, compten «progressivament amb el mateix règim jurídic que la resta de personal de la sanitat pública».
Així, ha assenyalat que es tracta de treballar en un marc normatiu «per a homogeneïtzar el règim jurídic dels treballadors, racionalitzar i equiparar les seues condicions en tots els àmbits de la sanitat pública i, per tant, també per al personal que entra a formar part del sistema públic sanitari després del canvi de model de gestió».
Amb esta signatura s’ha formalitzat, d’una banda, un acord per a incrementar les retribucions des de la data de subrogació del personal, això és, l’1 de febrer del 2024 i per un altre, un preacord en matèria d’actualització retributiva i altres condicions de treball que entrarà en vigor a partir de la data en què la Direcció general de Pressupostos emeta l’informe previ i preceptiu relatiu a les mesures que hagen de desplegar els seus efectes en l’exercici 2025.
Així, la Conselleria de Sanitat aplicarà, amb efectes des de la data de subrogació del personal laboral a extingir del Departament de Dénia, 1 de febrer del 2024, un increment del 2,5% sobre les seues retribucions fixes reconegudes en el seu anterior conveni col·lectiu, que es consolidarà per a exercicis futurs.
ACTUALITZACIÓ RETRIBUTIVA I ALTRES CONDICIONS DE TREBALL
Pel que fa a les mesures supeditades a l’emissió de l’informe previ i favorable de la Direcció general de Pressupostos, s’establix, entre elles, la durada de les jornades de treball, els dies de lliure disposició, mesures en matèria d’igualtat i de formació, així com millora de les prestacions socials i l’actualització de les retribucions.
En este sentit, s’establix una jornada anual de treball d’1.676 hores per als sistemes de torn diürn i torn rodat nocturn. Manté la seua vigència la durada i regulació de la jornada anual del sistema de treball del torn amb atenció continuada (TAC) establida en 1.847 hores anuals i el personal amb sistema de treball de torn d’atenció continuada (TDAC) prestarà una jornada anual d’1.676 hores, segons les mismasfuentes.
A més, sobre els dies de lliure disposició, les persones treballadores podran gaudir de 6 dies retribuïts de lliure disposició per cada any natural de treball efectiu, cada un dels quals equivaldrà a 7 hores de temps de treball.
Quant a formació, l’acord arreplega que les persones treballadores amb almenys un any d’antiguitat reconeguda tenen dret a un permís retribuït de 28 hores anuals de formació professional per a l’ocupació vinculada a l’activitat de l’empresa, acumulables per períodes de fins a cinc anys, que s’aplicaran en els mateixos termes que en l’actualitat.
L’acord també establix el compromís de la Conselleria de Sanitat durant l’exercici 2025 a continuar les negociacions de l’I Conveni Col·lectiu del personal laboral a extingir del Departament de Salut de Dénia.








