Satse reclama a de Sanitat una solució davant ‘del retard injustificat’ en la resolució de les OPE

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Satse ha denunciat “el flagrant incompliment” dels terminis màxims d’execució dels processos selectius d’estabilització convocat per la Conselleria de Sanitat i ha exigit una solució davant d'”aquest retard injustificat”, segons reclama el sindicat d’infermeria en un comunicat.

Sobre este tema, ha recordat que la Llei estatal 20/2021, establida per a acabar amb la interinitat en el sector públic, fixava que tots processos selectius haurien d’haver-se resolt abans del 31 de desembre del 2024.

No obstant això, Satse ha informat que en estos moments, la Conselleria manté sense finalitzar, en la major part de les categories, els següents processos selectius: OPE 17-18-Estabilització 2019, OPE 2022 d’Estabilització (concurs de mèrits), Concurs de trasllats, OPE d’Estabilització 2023 (concurs de mèrits).

Sobre este tema, ha advertit que si la Conselleria “no pren cartes per a accelerar estos processos, podrem en marxa totes les accions que estiguen al nostre abast”. “La Conselleria no només incomplix amb la Llei, sinó també amb el compromís donat a les infermeres que porten molt temps esperant tenir la seua plaça fixa amb el que això a nivell d’estabilitat professional, social i econòmica suposa”, ha lamentat.

En este sentit, ha assenyalat que “durant anys” ja va advertir als responsables de Sanitat que tots els processos selectius s’estaven desenvolupant amb “massa lentitud” i, per això, ha exigit una explicació de “per què no s’ha complit el termini i si han valorat que la Comunitat Valenciana pot enfrontar-se a alguna sanció per part de l’Estat per este retard en la resolució dels processos·.

De fet, ha recalcat que el termini del 31 de desembre establit “no és una arbitrari, ja que deriva de les obligacions que el Govern espanyol ha assumit amb la Unió Europea, obligacions del compliment de les quals està en joc l’alliberament de fons de la Comissió Europea per valor de milions d’euros”.

Igualment, ha recordat a la Conselleria que hauria de donar una explicació “convincent” sobre este retard als milers de professionals que esperen la resolució dels diferents processos selectius ja que ha avisat que estes persones afectades “podrien interposar múltiples reclamacions per la inacció de la Conselleria i per incompliment de terminis, exigint responsabilitats patrimonials i indemnitzacions”.

“NI L’EXAMEN REALITZAT EN ALGUNS PROCESSOS”

A més, ha assenyalat que en alguns processos selectius, com en les categories d’infermera d’empresa/treball, infermera especialista en salut mental i infermer de gestió sanitària i salut pública (A2-S03-01) de l’OPE 2022 d’Estabilització, “ni tan sols s’ha fixat la data d’examen ni existixen llistats definitius d’admesos i exclosos, malgrat tractar-se de categories poc nombroses i amb poques places convocades”.

També està pendent la resolució del Concurs de trasllats d’Infermeria, així com la resolució de l’OPE 17-18 i Estabilització 2019 -que, com el seu nom indica, hauria d’haver-se resolt el 2019 o 2020 però que es va convocar el 2021-.

Satse ha recalcat que “este retard no es pot atribuir als inconvenients derivats de la dana, ja que la poca celeritat d’alguns processos, fins i tot el seu abandó, ve de molt abans” i tampoc accepta que “el retard de les categories d’infermera es dega al fet que som una de les categories més nombroses quant a professionals” perquè “era de sobres conegut per la Conselleria, per la qual cosa, des del principi, hauria d’haver posat major nombre d’efectius en els nostres processos”.

“Esta clarament demostrat que esta Conselleria de Sanitat no té paraula ni compromís, ni tan sols amb les seues declaracions públiques. Va mentir amb l’aplicació de la jornada de 35 hores a partir de l’1 de gener del 2025, va mentir amb la creació de les 300 places d’infermeres escolars i torna a mentir amb els terminis dels processos selectius. Quan els professionals no podem confiar en l’Administració que és la nostra empresa contractant, tenim un greu problema”, ha recalcat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.