9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Satse reclama a de Sanitat una solució davant ‘del retard injustificat’ en la resolució de les OPE

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Satse ha denunciat “el flagrant incompliment” dels terminis màxims d’execució dels processos selectius d’estabilització convocat per la Conselleria de Sanitat i ha exigit una solució davant d'”aquest retard injustificat”, segons reclama el sindicat d’infermeria en un comunicat.

Sobre este tema, ha recordat que la Llei estatal 20/2021, establida per a acabar amb la interinitat en el sector públic, fixava que tots processos selectius haurien d’haver-se resolt abans del 31 de desembre del 2024.

No obstant això, Satse ha informat que en estos moments, la Conselleria manté sense finalitzar, en la major part de les categories, els següents processos selectius: OPE 17-18-Estabilització 2019, OPE 2022 d’Estabilització (concurs de mèrits), Concurs de trasllats, OPE d’Estabilització 2023 (concurs de mèrits).

Sobre este tema, ha advertit que si la Conselleria “no pren cartes per a accelerar estos processos, podrem en marxa totes les accions que estiguen al nostre abast”. “La Conselleria no només incomplix amb la Llei, sinó també amb el compromís donat a les infermeres que porten molt temps esperant tenir la seua plaça fixa amb el que això a nivell d’estabilitat professional, social i econòmica suposa”, ha lamentat.

En este sentit, ha assenyalat que “durant anys” ja va advertir als responsables de Sanitat que tots els processos selectius s’estaven desenvolupant amb “massa lentitud” i, per això, ha exigit una explicació de “per què no s’ha complit el termini i si han valorat que la Comunitat Valenciana pot enfrontar-se a alguna sanció per part de l’Estat per este retard en la resolució dels processos·.

De fet, ha recalcat que el termini del 31 de desembre establit “no és una arbitrari, ja que deriva de les obligacions que el Govern espanyol ha assumit amb la Unió Europea, obligacions del compliment de les quals està en joc l’alliberament de fons de la Comissió Europea per valor de milions d’euros”.

Igualment, ha recordat a la Conselleria que hauria de donar una explicació “convincent” sobre este retard als milers de professionals que esperen la resolució dels diferents processos selectius ja que ha avisat que estes persones afectades “podrien interposar múltiples reclamacions per la inacció de la Conselleria i per incompliment de terminis, exigint responsabilitats patrimonials i indemnitzacions”.

“NI L’EXAMEN REALITZAT EN ALGUNS PROCESSOS”

A més, ha assenyalat que en alguns processos selectius, com en les categories d’infermera d’empresa/treball, infermera especialista en salut mental i infermer de gestió sanitària i salut pública (A2-S03-01) de l’OPE 2022 d’Estabilització, “ni tan sols s’ha fixat la data d’examen ni existixen llistats definitius d’admesos i exclosos, malgrat tractar-se de categories poc nombroses i amb poques places convocades”.

També està pendent la resolució del Concurs de trasllats d’Infermeria, així com la resolució de l’OPE 17-18 i Estabilització 2019 -que, com el seu nom indica, hauria d’haver-se resolt el 2019 o 2020 però que es va convocar el 2021-.

Satse ha recalcat que “este retard no es pot atribuir als inconvenients derivats de la dana, ja que la poca celeritat d’alguns processos, fins i tot el seu abandó, ve de molt abans” i tampoc accepta que “el retard de les categories d’infermera es dega al fet que som una de les categories més nombroses quant a professionals” perquè “era de sobres conegut per la Conselleria, per la qual cosa, des del principi, hauria d’haver posat major nombre d’efectius en els nostres processos”.

“Esta clarament demostrat que esta Conselleria de Sanitat no té paraula ni compromís, ni tan sols amb les seues declaracions públiques. Va mentir amb l’aplicació de la jornada de 35 hores a partir de l’1 de gener del 2025, va mentir amb la creació de les 300 places d’infermeres escolars i torna a mentir amb els terminis dels processos selectius. Quan els professionals no podem confiar en l’Administració que és la nostra empresa contractant, tenim un greu problema”, ha recalcat.

Últimes notícies

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.