Satse reclama a de Sanitat una solució davant ‘del retard injustificat’ en la resolució de les OPE

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Satse ha denunciat «el flagrant incompliment» dels terminis màxims d’execució dels processos selectius d’estabilització convocat per la Conselleria de Sanitat i ha exigit una solució davant d'»aquest retard injustificat», segons reclama el sindicat d’infermeria en un comunicat.

Sobre este tema, ha recordat que la Llei estatal 20/2021, establida per a acabar amb la interinitat en el sector públic, fixava que tots processos selectius haurien d’haver-se resolt abans del 31 de desembre del 2024.

No obstant això, Satse ha informat que en estos moments, la Conselleria manté sense finalitzar, en la major part de les categories, els següents processos selectius: OPE 17-18-Estabilització 2019, OPE 2022 d’Estabilització (concurs de mèrits), Concurs de trasllats, OPE d’Estabilització 2023 (concurs de mèrits).

Sobre este tema, ha advertit que si la Conselleria «no pren cartes per a accelerar estos processos, podrem en marxa totes les accions que estiguen al nostre abast». «La Conselleria no només incomplix amb la Llei, sinó també amb el compromís donat a les infermeres que porten molt temps esperant tenir la seua plaça fixa amb el que això a nivell d’estabilitat professional, social i econòmica suposa», ha lamentat.

En este sentit, ha assenyalat que «durant anys» ja va advertir als responsables de Sanitat que tots els processos selectius s’estaven desenvolupant amb «massa lentitud» i, per això, ha exigit una explicació de «per què no s’ha complit el termini i si han valorat que la Comunitat Valenciana pot enfrontar-se a alguna sanció per part de l’Estat per este retard en la resolució dels processos·.

De fet, ha recalcat que el termini del 31 de desembre establit «no és una arbitrari, ja que deriva de les obligacions que el Govern espanyol ha assumit amb la Unió Europea, obligacions del compliment de les quals està en joc l’alliberament de fons de la Comissió Europea per valor de milions d’euros».

Igualment, ha recordat a la Conselleria que hauria de donar una explicació «convincent» sobre este retard als milers de professionals que esperen la resolució dels diferents processos selectius ja que ha avisat que estes persones afectades «podrien interposar múltiples reclamacions per la inacció de la Conselleria i per incompliment de terminis, exigint responsabilitats patrimonials i indemnitzacions».

«NI L’EXAMEN REALITZAT EN ALGUNS PROCESSOS»

A més, ha assenyalat que en alguns processos selectius, com en les categories d’infermera d’empresa/treball, infermera especialista en salut mental i infermer de gestió sanitària i salut pública (A2-S03-01) de l’OPE 2022 d’Estabilització, «ni tan sols s’ha fixat la data d’examen ni existixen llistats definitius d’admesos i exclosos, malgrat tractar-se de categories poc nombroses i amb poques places convocades».

També està pendent la resolució del Concurs de trasllats d’Infermeria, així com la resolució de l’OPE 17-18 i Estabilització 2019 -que, com el seu nom indica, hauria d’haver-se resolt el 2019 o 2020 però que es va convocar el 2021-.

Satse ha recalcat que «este retard no es pot atribuir als inconvenients derivats de la dana, ja que la poca celeritat d’alguns processos, fins i tot el seu abandó, ve de molt abans» i tampoc accepta que «el retard de les categories d’infermera es dega al fet que som una de les categories més nombroses quant a professionals» perquè «era de sobres conegut per la Conselleria, per la qual cosa, des del principi, hauria d’haver posat major nombre d’efectius en els nostres processos».

«Esta clarament demostrat que esta Conselleria de Sanitat no té paraula ni compromís, ni tan sols amb les seues declaracions públiques. Va mentir amb l’aplicació de la jornada de 35 hores a partir de l’1 de gener del 2025, va mentir amb la creació de les 300 places d’infermeres escolars i torna a mentir amb els terminis dels processos selectius. Quan els professionals no podem confiar en l’Administració que és la nostra empresa contractant, tenim un greu problema», ha recalcat.

Últimes notícies

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.