Satse reclama a de Sanitat una solució davant ‘del retard injustificat’ en la resolució de les OPE

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Satse ha denunciat “el flagrant incompliment” dels terminis màxims d’execució dels processos selectius d’estabilització convocat per la Conselleria de Sanitat i ha exigit una solució davant d'”aquest retard injustificat”, segons reclama el sindicat d’infermeria en un comunicat.

Sobre este tema, ha recordat que la Llei estatal 20/2021, establida per a acabar amb la interinitat en el sector públic, fixava que tots processos selectius haurien d’haver-se resolt abans del 31 de desembre del 2024.

No obstant això, Satse ha informat que en estos moments, la Conselleria manté sense finalitzar, en la major part de les categories, els següents processos selectius: OPE 17-18-Estabilització 2019, OPE 2022 d’Estabilització (concurs de mèrits), Concurs de trasllats, OPE d’Estabilització 2023 (concurs de mèrits).

Sobre este tema, ha advertit que si la Conselleria “no pren cartes per a accelerar estos processos, podrem en marxa totes les accions que estiguen al nostre abast”. “La Conselleria no només incomplix amb la Llei, sinó també amb el compromís donat a les infermeres que porten molt temps esperant tenir la seua plaça fixa amb el que això a nivell d’estabilitat professional, social i econòmica suposa”, ha lamentat.

En este sentit, ha assenyalat que “durant anys” ja va advertir als responsables de Sanitat que tots els processos selectius s’estaven desenvolupant amb “massa lentitud” i, per això, ha exigit una explicació de “per què no s’ha complit el termini i si han valorat que la Comunitat Valenciana pot enfrontar-se a alguna sanció per part de l’Estat per este retard en la resolució dels processos·.

De fet, ha recalcat que el termini del 31 de desembre establit “no és una arbitrari, ja que deriva de les obligacions que el Govern espanyol ha assumit amb la Unió Europea, obligacions del compliment de les quals està en joc l’alliberament de fons de la Comissió Europea per valor de milions d’euros”.

Igualment, ha recordat a la Conselleria que hauria de donar una explicació “convincent” sobre este retard als milers de professionals que esperen la resolució dels diferents processos selectius ja que ha avisat que estes persones afectades “podrien interposar múltiples reclamacions per la inacció de la Conselleria i per incompliment de terminis, exigint responsabilitats patrimonials i indemnitzacions”.

“NI L’EXAMEN REALITZAT EN ALGUNS PROCESSOS”

A més, ha assenyalat que en alguns processos selectius, com en les categories d’infermera d’empresa/treball, infermera especialista en salut mental i infermer de gestió sanitària i salut pública (A2-S03-01) de l’OPE 2022 d’Estabilització, “ni tan sols s’ha fixat la data d’examen ni existixen llistats definitius d’admesos i exclosos, malgrat tractar-se de categories poc nombroses i amb poques places convocades”.

També està pendent la resolució del Concurs de trasllats d’Infermeria, així com la resolució de l’OPE 17-18 i Estabilització 2019 -que, com el seu nom indica, hauria d’haver-se resolt el 2019 o 2020 però que es va convocar el 2021-.

Satse ha recalcat que “este retard no es pot atribuir als inconvenients derivats de la dana, ja que la poca celeritat d’alguns processos, fins i tot el seu abandó, ve de molt abans” i tampoc accepta que “el retard de les categories d’infermera es dega al fet que som una de les categories més nombroses quant a professionals” perquè “era de sobres conegut per la Conselleria, per la qual cosa, des del principi, hauria d’haver posat major nombre d’efectius en els nostres processos”.

“Esta clarament demostrat que esta Conselleria de Sanitat no té paraula ni compromís, ni tan sols amb les seues declaracions públiques. Va mentir amb l’aplicació de la jornada de 35 hores a partir de l’1 de gener del 2025, va mentir amb la creació de les 300 places d’infermeres escolars i torna a mentir amb els terminis dels processos selectius. Quan els professionals no podem confiar en l’Administració que és la nostra empresa contractant, tenim un greu problema”, ha recalcat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.