Setmana de la mobilitat a València: consulta les activitats gratuïtes

La Setmana de la Mobilitat 2023 torna a València del 16 al 22 de setembre amb una sèrie d’activitats gratuïtes en diferents llocs emblemàtics de la ciutat. A continuació, us oferim els detalls de la Setmana Europea de la Mobilitat de València 2023.

Els Jardins de Vivers seran l’escenari d’activitats d’educació viària i jocs relacionats amb la mobilitat, com circuits de patinet i tricicle, el BiciOca i el Pasapalabra de la mobilitat. Estes activitats es realitzaran els dies 16 i 17 de setembre, d’11.00 a 14.00 i de 16.00 a 20.00 hores, i continuarà del 18 al 22 de setembre, de 16.00 a 20.00 hores. També hi haurà espectacles com teatre musical, titelles, conta contes, música i balls, a més de sortejos i altres sorpreses.

La plaça de l’Ajuntament també acollirà esdeveniments el 16 i 17 de setembre. Aquí, els visitants podran veure una exposició de vehicles antics de la Policia Local de València i gaudir de tallers, teatre musical, conta contes i sortejos.

El Centre de Gestió de Trànsit de València, ubicat al carrer Amadeu de Savoia, oferirà visites guiades per mostrar als ciutadans com funciona el sistema de regulació de trànsit. Estes visites, que requerixen reserva prèvia trucant al 962 08 30 71, es realitzaran els dies 16 i 17 de setembre a les 11.00, 12.00, 18.00 i 19.00 hores, i del 18 al 22 de setembre a les 19.00 hores.

Finalment, el 22 de setembre, València celebrarà el Dia Sense Cotxes 2023. Durant este dia, l’EMT València oferirà servei gratuït, una iniciativa que rep una gran resposta positiva de la ciutadania cada any, i que sol comptar amb la participació d’altres mitjans de transport com Metrovalencia.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.