Setmana de la mobilitat a València: consulta les activitats gratuïtes

La Setmana de la Mobilitat 2023 torna a València del 16 al 22 de setembre amb una sèrie d’activitats gratuïtes en diferents llocs emblemàtics de la ciutat. A continuació, us oferim els detalls de la Setmana Europea de la Mobilitat de València 2023.

Els Jardins de Vivers seran l’escenari d’activitats d’educació viària i jocs relacionats amb la mobilitat, com circuits de patinet i tricicle, el BiciOca i el Pasapalabra de la mobilitat. Estes activitats es realitzaran els dies 16 i 17 de setembre, d’11.00 a 14.00 i de 16.00 a 20.00 hores, i continuarà del 18 al 22 de setembre, de 16.00 a 20.00 hores. També hi haurà espectacles com teatre musical, titelles, conta contes, música i balls, a més de sortejos i altres sorpreses.

La plaça de l’Ajuntament també acollirà esdeveniments el 16 i 17 de setembre. Aquí, els visitants podran veure una exposició de vehicles antics de la Policia Local de València i gaudir de tallers, teatre musical, conta contes i sortejos.

El Centre de Gestió de Trànsit de València, ubicat al carrer Amadeu de Savoia, oferirà visites guiades per mostrar als ciutadans com funciona el sistema de regulació de trànsit. Estes visites, que requerixen reserva prèvia trucant al 962 08 30 71, es realitzaran els dies 16 i 17 de setembre a les 11.00, 12.00, 18.00 i 19.00 hores, i del 18 al 22 de setembre a les 19.00 hores.

Finalment, el 22 de setembre, València celebrarà el Dia Sense Cotxes 2023. Durant este dia, l’EMT València oferirà servei gratuït, una iniciativa que rep una gran resposta positiva de la ciutadania cada any, i que sol comptar amb la participació d’altres mitjans de transport com Metrovalencia.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.