Els aliments amb major nivell d’òxid nítric, un cancerigen present diàriament en moltes dietes

L’òxid nítric és un gas incolor i soluble en aigua, però és necessari aconseguir els nivells mínims d’aquest gas per a poder estar sans.

Para que serveix l’òxid nítric

• La regulació de la pressió arterial
• Enfortir el sistema immunològic
• Redueix la quantitat de colesterol en el nostre organisme
• Prevé l’aparició de malalties cardiovasculars
• Lluita contra les cèl·lules canceroses
• Conté propietats antiinflamatòries, ja que impedeix que els leucòcits es peguen a les artèries i ataquen aquests teixits

Quins usos té?

L’àcid nítric s’utilitza molt en l’àmbit esportiu, ja que com més gran siga la quantitat d’òxid nítric, major flux de sang s’activa, es desenvolupa una major càrrega muscular i el rendiment esportiu incrementa en els atletes. No obstant això, l’eficàcia d’aquest àcid no s’ha comprovat en prendre’l en forma de pastilles.

La seua eficàcia si està confirmada a través de prendre uns certs aliments, de fet, es recomana obtindre àcid nítric a través d’ingerir aliments com el suc de remolatxa, pernil i xoriço.

Precisament, els suplements que augmenten l’òxid nítric poden ajudar en el tractament de la diabetis i la prevenció d’altres malalties.

L’àcid nítric també influeix sobre el sistema immunològic. Regula el creixement i l’activitat de cèl·lules, com els macròfags, limfòcits T, mastòcits i les cèl·lules, necessàries per a fabricar anticossos.

Consells per a augmentar els nivells d’àcid nítric (NO) en el nostre organisme

Menjar verdures que tinguen uns nivells alts de nitrats com per exemple les fulles verdes dels espinacs, la remolatxa i els raves
• Prendre aliments rics en vitamina C, normalment es troben en fruites i verdures
• Es poden prendre suplements de L-citrul·lina o la L-arginina
• Reduir el nombre de col·lutoris, perquè són les encarregades de convertir els nitrats presents en els aliments en òxid nítric i amb els col·lutoris eliminem la presència de bacteris, obstaculitzant la producció d’òxid nítric
• Realitzar exercici

Part negativa de l’excés dels nivells corporals d’òxid nítric?

La hipòtesi que els hàbits alimentosos poden precedir i fins i tot agreujar el desenvolupament del càncer s’ha plantejat des de fa molt temps. Una recent investigació ha vingut ara a demostrar un vincle directe entre la quantitat de greix inclòs en la dieta i els nivells corporals d’òxid nítric, una molècula que està relacionada amb la inflamació i el desenvolupament del càncer.

L’estudi, dut a terme per l’Institut Beckman de Ciència i Tecnologia Avançades (els EUA), buscava una relació entre l’augment dels nivells d’òxid nítric amb la inflamació i la inflamació amb el càncer.

«La inflamació pot exercir un paper important en aquest entorn. Una certa resposta inflamatòria prové d’aliments altament processats, que són rics en calories i greixos. Volíem comprendre els vincles entre els aliments, la inflamació i els tumors a nivell molecular, per la qual cosa vam haver de desenvolupar sondes avançades per a poder visualitzar aquests canvis«, ha explicat en un comunicat Anuj Yadav, investigador associat i coautor principal de l’estudi.

«El càncer és una malaltia molt complicada«, indica Yadav, que assegura que no es tracta només d’unes poques cèl·lules tumorals, sinó de tot el microambient, o ecosistema, del tumor que sustenta a les cèl·lules.

En concret, els investigadors van utilitzar aquesta sonda per a dissenyar un estudi de dieta en ratolins, en el qual van comparar la tumorigenicidad dels ratolins portadors de càncer de mama amb una dieta alta en greixos (60% de les calories procedents del greix) amb ratolins amb una dieta baixa en greixos (10% de calories provinents del greix) mesurant els nivells d’òxid nítric en tots dos grups.

Segons explica Michael Lee, coautor de l’estudi, «com a resultat de la dieta rica en greixos, vam veure un augment en l’òxid nítric en el microambient del tumor«.

Aquesta troballa obri la porta a noves implicacions per al diagnòstic i el tractament del càncer. «Sense aquesta tecnologia, no veuries aquesta baula molecular que manca», comenta Chan, que llança a l’aire la següent pregunta: «Ara que sabem el que està passant, com ho prevenim i com millorem aquesta situació?«.

Els investigadors conclouen que «el microambient del tumor és un sistema molt complex, i realment necessitem entendre-ho per a comprendre com funciona la progressió del càncer«. En això poden influir «molts factors«, indiquen, «des de la dieta fins a l’exercici, factors externs que realment no tenim en compte i que deuríem quan considerem els tractaments contra el càncer«, resolen.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.