Els aliments amb major nivell d’òxid nítric, un cancerigen present diàriament en moltes dietes

L’òxid nítric és un gas incolor i soluble en aigua, però és necessari aconseguir els nivells mínims d’aquest gas per a poder estar sans.

Para que serveix l’òxid nítric

• La regulació de la pressió arterial
• Enfortir el sistema immunològic
• Redueix la quantitat de colesterol en el nostre organisme
• Prevé l’aparició de malalties cardiovasculars
• Lluita contra les cèl·lules canceroses
• Conté propietats antiinflamatòries, ja que impedeix que els leucòcits es peguen a les artèries i ataquen aquests teixits

Quins usos té?

L’àcid nítric s’utilitza molt en l’àmbit esportiu, ja que com més gran siga la quantitat d’òxid nítric, major flux de sang s’activa, es desenvolupa una major càrrega muscular i el rendiment esportiu incrementa en els atletes. No obstant això, l’eficàcia d’aquest àcid no s’ha comprovat en prendre’l en forma de pastilles.

La seua eficàcia si està confirmada a través de prendre uns certs aliments, de fet, es recomana obtindre àcid nítric a través d’ingerir aliments com el suc de remolatxa, pernil i xoriço.

Precisament, els suplements que augmenten l’òxid nítric poden ajudar en el tractament de la diabetis i la prevenció d’altres malalties.

L’àcid nítric també influeix sobre el sistema immunològic. Regula el creixement i l’activitat de cèl·lules, com els macròfags, limfòcits T, mastòcits i les cèl·lules, necessàries per a fabricar anticossos.

Consells per a augmentar els nivells d’àcid nítric (NO) en el nostre organisme

Menjar verdures que tinguen uns nivells alts de nitrats com per exemple les fulles verdes dels espinacs, la remolatxa i els raves
• Prendre aliments rics en vitamina C, normalment es troben en fruites i verdures
• Es poden prendre suplements de L-citrul·lina o la L-arginina
• Reduir el nombre de col·lutoris, perquè són les encarregades de convertir els nitrats presents en els aliments en òxid nítric i amb els col·lutoris eliminem la presència de bacteris, obstaculitzant la producció d’òxid nítric
• Realitzar exercici

Part negativa de l’excés dels nivells corporals d’òxid nítric?

La hipòtesi que els hàbits alimentosos poden precedir i fins i tot agreujar el desenvolupament del càncer s’ha plantejat des de fa molt temps. Una recent investigació ha vingut ara a demostrar un vincle directe entre la quantitat de greix inclòs en la dieta i els nivells corporals d’òxid nítric, una molècula que està relacionada amb la inflamació i el desenvolupament del càncer.

L’estudi, dut a terme per l’Institut Beckman de Ciència i Tecnologia Avançades (els EUA), buscava una relació entre l’augment dels nivells d’òxid nítric amb la inflamació i la inflamació amb el càncer.

«La inflamació pot exercir un paper important en aquest entorn. Una certa resposta inflamatòria prové d’aliments altament processats, que són rics en calories i greixos. Volíem comprendre els vincles entre els aliments, la inflamació i els tumors a nivell molecular, per la qual cosa vam haver de desenvolupar sondes avançades per a poder visualitzar aquests canvis«, ha explicat en un comunicat Anuj Yadav, investigador associat i coautor principal de l’estudi.

«El càncer és una malaltia molt complicada«, indica Yadav, que assegura que no es tracta només d’unes poques cèl·lules tumorals, sinó de tot el microambient, o ecosistema, del tumor que sustenta a les cèl·lules.

En concret, els investigadors van utilitzar aquesta sonda per a dissenyar un estudi de dieta en ratolins, en el qual van comparar la tumorigenicidad dels ratolins portadors de càncer de mama amb una dieta alta en greixos (60% de les calories procedents del greix) amb ratolins amb una dieta baixa en greixos (10% de calories provinents del greix) mesurant els nivells d’òxid nítric en tots dos grups.

Segons explica Michael Lee, coautor de l’estudi, «com a resultat de la dieta rica en greixos, vam veure un augment en l’òxid nítric en el microambient del tumor«.

Aquesta troballa obri la porta a noves implicacions per al diagnòstic i el tractament del càncer. «Sense aquesta tecnologia, no veuries aquesta baula molecular que manca», comenta Chan, que llança a l’aire la següent pregunta: «Ara que sabem el que està passant, com ho prevenim i com millorem aquesta situació?«.

Els investigadors conclouen que «el microambient del tumor és un sistema molt complex, i realment necessitem entendre-ho per a comprendre com funciona la progressió del càncer«. En això poden influir «molts factors«, indiquen, «des de la dieta fins a l’exercici, factors externs que realment no tenim en compte i que deuríem quan considerem els tractaments contra el càncer«, resolen.

Últimes notícies

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.