9 consells per a no malgastar aliments en casa

 

Estudis recents asseguren que a la Unió Europea es malgasten cada any prop d’unes 88 milions de tones d’aliments.

Esta dada resulta escandalosa, ja que confirmaria que en l’actualitat el malbaratament de menjar és un problema comú i en el qual tots podríem contribuir cuinant i comprant sol el que realment es vaja a consumir.

Si vols deixar de malgastar en la llista de la compra i de tirar aliments, a continuació tens nou consells que pots seguir:

1. Elaborar una llista amb els menjars de tota la setmana per a, posteriorment, revisar quins són els ingredients que un té en la seua cuina i quins no, i anar després al supermercat a comprar únicament aquells que facen falta.

2. Amb la fruita que estiga una miqueta passada es poden fer exquisits sucs i batuts, compotes i melmelades; amb les verdures, sopes i caldos.

3. Donat el cas que sobre molt de menjar preparat, es pot congelar o fer escabetxos perquè no es pose dolenta.

4. Un altre truc per a no malgastar menjar és servir la quantitat justa en els plats, sense que siguen a vessar, tenint en compte que si per a un comensal resultara poc, este podria repetir.

5. Existeixen aliments com el pollastre que es poden reutilitzar per a fer guisats o sopes.

6. Si sobra algun pit de pollastre o una mica de carn es pot aprofitar per a fer croquetes.

7. Quan es cuine arròs, el millor és refrigerar-ho just després de cuinar-ho, ja que si es deixen les sobres massa temps a temperatura “ambiente”, els bacteris es multiplicaran i, per por que sent malament, s’acabarà tirant al fem.

8. La carn en la nevera una vegada oberta sol aguantar uns 2- 3 dies, cal procurar comprar només la que es vaja a consumir eixe mateix dia o, com a molt, al llarg de l’endemà.

9. El xocolate i els iogurts poden durar molt de temps. No hi ha perquè tirar-los si la data de caducitat està passada uns dies.

Últimes notícies

Així és la nova cria d’antílop blesbok que ha nascut al Bioparc València

El Bioparc València ha anunciat el naixement d’un mascle de blesbok, un antílop africà que va estar al límit de l’extinció al segle XIX, en un part natural i sense incidències.

Les màximes cauen amb força a l’interior de València i només lleugerament en la costa

Dimarts s’espera un descens notable de les temperatures màximes a l’interior de la província de València i més lleu en el litoral, amb cel poc nuvolat i vent fluix variable que girarà a este i nord-est.

Busquen si el cos trobat en una platja de Torrevieja ve d’una patera

La Guàrdia Civil investiga si el cos sense vida localitzat en la platja de la Sal, a Torrevieja, pot ser d’una persona migrant d’una patera naufragada.

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.