9 consells per a no malgastar aliments en casa

 

Estudis recents asseguren que a la Unió Europea es malgasten cada any prop d’unes 88 milions de tones d’aliments.

Esta dada resulta escandalosa, ja que confirmaria que en l’actualitat el malbaratament de menjar és un problema comú i en el qual tots podríem contribuir cuinant i comprant sol el que realment es vaja a consumir.

Si vols deixar de malgastar en la llista de la compra i de tirar aliments, a continuació tens nou consells que pots seguir:

1. Elaborar una llista amb els menjars de tota la setmana per a, posteriorment, revisar quins són els ingredients que un té en la seua cuina i quins no, i anar després al supermercat a comprar únicament aquells que facen falta.

2. Amb la fruita que estiga una miqueta passada es poden fer exquisits sucs i batuts, compotes i melmelades; amb les verdures, sopes i caldos.

3. Donat el cas que sobre molt de menjar preparat, es pot congelar o fer escabetxos perquè no es pose dolenta.

4. Un altre truc per a no malgastar menjar és servir la quantitat justa en els plats, sense que siguen a vessar, tenint en compte que si per a un comensal resultara poc, este podria repetir.

5. Existeixen aliments com el pollastre que es poden reutilitzar per a fer guisats o sopes.

6. Si sobra algun pit de pollastre o una mica de carn es pot aprofitar per a fer croquetes.

7. Quan es cuine arròs, el millor és refrigerar-ho just després de cuinar-ho, ja que si es deixen les sobres massa temps a temperatura “ambiente”, els bacteris es multiplicaran i, per por que sent malament, s’acabarà tirant al fem.

8. La carn en la nevera una vegada oberta sol aguantar uns 2- 3 dies, cal procurar comprar només la que es vaja a consumir eixe mateix dia o, com a molt, al llarg de l’endemà.

9. El xocolate i els iogurts poden durar molt de temps. No hi ha perquè tirar-los si la data de caducitat està passada uns dies.

Últimes notícies

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.

Com viure l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana amb seguretat i sense col·lapses

La Comunitat Valenciana ha activat un ampli dispositiu de seguretat, trànsit, neteja i sanitat, amb nous punts oficials i recomanacions per observar l’eclipsi solar d’aquest dimecres sense riscos.

El Cervantes Saavedra estudiarà a Columbretes com reacciona la fauna marina a l’eclipsi solar

El Buque Escuela Cervantes Saavedra ha posat rumb a les Illes Columbretes per a observar l’eclipsi solar d’este dimecres i analitzar com canvia el comportament de les aus i la fauna marina al Mediterrani.

Elena Buenavida se suma a les Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament

L'exterior canària del Valencia Basket Elena Buenavida ha fitxat per les Minnesota Lynx, líders actuals de la WNBA, amb un contracte de desenvolupament que li permetrà disputar fins a dotze partits de lliga regular.

Avís groc este dimecres a l’interior nord de València per màximes de 36 graus

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor a l’interior nord de la província de València, amb màximes de 36 graus. Dijous l’alerta s’estendrà a tota la província i les temperatures podrien arribar als 38 graus a l’interior sud.

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.