9 consells per a no malgastar aliments en casa

 

Estudis recents asseguren que a la Unió Europea es malgasten cada any prop d’unes 88 milions de tones d’aliments.

Esta dada resulta escandalosa, ja que confirmaria que en l’actualitat el malbaratament de menjar és un problema comú i en el qual tots podríem contribuir cuinant i comprant sol el que realment es vaja a consumir.

Si vols deixar de malgastar en la llista de la compra i de tirar aliments, a continuació tens nou consells que pots seguir:

1. Elaborar una llista amb els menjars de tota la setmana per a, posteriorment, revisar quins són els ingredients que un té en la seua cuina i quins no, i anar després al supermercat a comprar únicament aquells que facen falta.

2. Amb la fruita que estiga una miqueta passada es poden fer exquisits sucs i batuts, compotes i melmelades; amb les verdures, sopes i caldos.

3. Donat el cas que sobre molt de menjar preparat, es pot congelar o fer escabetxos perquè no es pose dolenta.

4. Un altre truc per a no malgastar menjar és servir la quantitat justa en els plats, sense que siguen a vessar, tenint en compte que si per a un comensal resultara poc, este podria repetir.

5. Existeixen aliments com el pollastre que es poden reutilitzar per a fer guisats o sopes.

6. Si sobra algun pit de pollastre o una mica de carn es pot aprofitar per a fer croquetes.

7. Quan es cuine arròs, el millor és refrigerar-ho just després de cuinar-ho, ja que si es deixen les sobres massa temps a temperatura “ambiente”, els bacteris es multiplicaran i, per por que sent malament, s’acabarà tirant al fem.

8. La carn en la nevera una vegada oberta sol aguantar uns 2- 3 dies, cal procurar comprar només la que es vaja a consumir eixe mateix dia o, com a molt, al llarg de l’endemà.

9. El xocolate i els iogurts poden durar molt de temps. No hi ha perquè tirar-los si la data de caducitat està passada uns dies.

Últimes notícies

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.

La Generalitat planteja 35 vivendes industrialitzades i de lloguer assequible a Chiva

La Generalitat ha proposat a l'Ajuntament de Chiva construir 35 vivendes industrialitzades de protecció pública per a lloguer assequible dins del Pla Viu Dana, que preveu 250 pisos en sis municipis afectats per la DANA.

Paiporta tanca l’últim punt d’apilament d’enderrocs de la dana després de retirar 58.400 tones

El tancament de l'últim punt d'apilament a Paiporta posa fi a la segona fase del dispositiu extraordinari de retirada de residus de la dana, amb un fort esforç inversor de la Generalitat.

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.