9 consells per a no malgastar aliments en casa

 

Estudis recents asseguren que a la Unió Europea es malgasten cada any prop d’unes 88 milions de tones d’aliments.

Esta dada resulta escandalosa, ja que confirmaria que en l’actualitat el malbaratament de menjar és un problema comú i en el qual tots podríem contribuir cuinant i comprant sol el que realment es vaja a consumir.

Si vols deixar de malgastar en la llista de la compra i de tirar aliments, a continuació tens nou consells que pots seguir:

1. Elaborar una llista amb els menjars de tota la setmana per a, posteriorment, revisar quins són els ingredients que un té en la seua cuina i quins no, i anar després al supermercat a comprar únicament aquells que facen falta.

2. Amb la fruita que estiga una miqueta passada es poden fer exquisits sucs i batuts, compotes i melmelades; amb les verdures, sopes i caldos.

3. Donat el cas que sobre molt de menjar preparat, es pot congelar o fer escabetxos perquè no es pose dolenta.

4. Un altre truc per a no malgastar menjar és servir la quantitat justa en els plats, sense que siguen a vessar, tenint en compte que si per a un comensal resultara poc, este podria repetir.

5. Existeixen aliments com el pollastre que es poden reutilitzar per a fer guisats o sopes.

6. Si sobra algun pit de pollastre o una mica de carn es pot aprofitar per a fer croquetes.

7. Quan es cuine arròs, el millor és refrigerar-ho just després de cuinar-ho, ja que si es deixen les sobres massa temps a temperatura “ambiente”, els bacteris es multiplicaran i, per por que sent malament, s’acabarà tirant al fem.

8. La carn en la nevera una vegada oberta sol aguantar uns 2- 3 dies, cal procurar comprar només la que es vaja a consumir eixe mateix dia o, com a molt, al llarg de l’endemà.

9. El xocolate i els iogurts poden durar molt de temps. No hi ha perquè tirar-los si la data de caducitat està passada uns dies.

Últimes notícies

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.

L’Agència Valenciana Antifrau bat rècord amb 845 denúncies en 2025, un 50% més que en 2024

L'Agència Valenciana Antifrau tanca 2025 amb 845 denúncies, un 50% més que l'any anterior i una de cada quatre de totes les rebudes en els seus huit anys d'activitat, impulsada per la nova llei de protecció de l'informant.

Catalá es desmarca del retorn d’Oltra i reivindica el seu projecte per a València

L'alcaldessa María José Catalá resta importància a l'anunci de Mónica Oltra i subratlla que la seua prioritat és consolidar un govern estable i una segona legislatura a València.

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb temps estable, més calor i vent molt fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia la setmana entre març i abril amb ambient estable, pujada de les temperatures màximes i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València.

Mazón demana entrar en la causa judicial que investiga la gestió de la DANA

El expresident Carlos Mazón sol·licita personar-se en la causa sobre la gestió de la DANA per a accedir a les diligències que l'afecten després del rebuig del TSJCV a investigar-li.

València reforça la Devesa del Saler amb tres nous canons antiincendis SIDEINFO

L'Ajuntament de València incorpora tres nous canons SIDEINFO al sistema de protecció de la Devesa del Saler, que suma ja onze equips i es reforça davant el risc d'incendis per Setmana Santa i Pasqua.