9 consells per a no malgastar aliments en casa

 

Estudis recents asseguren que a la Unió Europea es malgasten cada any prop d’unes 88 milions de tones d’aliments.

Esta dada resulta escandalosa, ja que confirmaria que en l’actualitat el malbaratament de menjar és un problema comú i en el qual tots podríem contribuir cuinant i comprant sol el que realment es vaja a consumir.

Si vols deixar de malgastar en la llista de la compra i de tirar aliments, a continuació tens nou consells que pots seguir:

1. Elaborar una llista amb els menjars de tota la setmana per a, posteriorment, revisar quins són els ingredients que un té en la seua cuina i quins no, i anar després al supermercat a comprar únicament aquells que facen falta.

2. Amb la fruita que estiga una miqueta passada es poden fer exquisits sucs i batuts, compotes i melmelades; amb les verdures, sopes i caldos.

3. Donat el cas que sobre molt de menjar preparat, es pot congelar o fer escabetxos perquè no es pose dolenta.

4. Un altre truc per a no malgastar menjar és servir la quantitat justa en els plats, sense que siguen a vessar, tenint en compte que si per a un comensal resultara poc, este podria repetir.

5. Existeixen aliments com el pollastre que es poden reutilitzar per a fer guisats o sopes.

6. Si sobra algun pit de pollastre o una mica de carn es pot aprofitar per a fer croquetes.

7. Quan es cuine arròs, el millor és refrigerar-ho just després de cuinar-ho, ja que si es deixen les sobres massa temps a temperatura “ambiente”, els bacteris es multiplicaran i, per por que sent malament, s’acabarà tirant al fem.

8. La carn en la nevera una vegada oberta sol aguantar uns 2- 3 dies, cal procurar comprar només la que es vaja a consumir eixe mateix dia o, com a molt, al llarg de l’endemà.

9. El xocolate i els iogurts poden durar molt de temps. No hi ha perquè tirar-los si la data de caducitat està passada uns dies.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.