El CJV aconsegueix els suports per a la creació d’un alberg públic juvenil

El Consell de la Joventut de València (CJV) ha aconseguit aquest dijous els suports suficients a la seua proposta de crear un alberg públic juvenil a la zona urbana de la ciutat, en la plataforma de pressupostos participatius DecidimVLC de l’Ajuntament de València i la qual passa ara a una fase d’estudi de viabilitat.

La proposta, una reclamació històrica del teixit associatiu juvenil de la capital, planteja la creació d’unes instal·lacions públiques en les quals les persones joves puguen pernoctar, realitzar activitats, reunions i, sobretot, tinguen preferència les associacions juvenils que no disposen de local o recursos econòmics per a permetre’s organitzar convivències o accions en grup.

Actualment, l’únic alberg públic que gestiona el consistori es troba a la pedania del Saler, allunyat de la zona urbana i en un espai protegit i inaccessible mitjançant transport públic, la qual cosa desincentiva a un gran nombre de col·lectius juvenils poder fer-ne ús.

Des de la plataforma juvenil celebren amb entusiasme aquesta notícia i esperen que la iniciativa supere la fase de viabilitat per part de l’equip tècnic de l’Ajuntament, la qual es durà a terme les pròximes setmanes amb el conjunt de propostes que han superat el llindar de suports i que, finalment, s’hi sotmetran a votació popular.

En aquest sentit, el CJV anima a les persones joves residents a la ciutat de València al fet que s’inscriguen en la plataforma DecidimVLC i que consulten les iniciatives ciutadanes que siguen del seu interés, contribuint d’aquesta manera a fer de València una ciutat més participativa i que la veu de la joventut siga escoltada.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.