11.7 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

El CJV aconsegueix els suports per a la creació d’un alberg públic juvenil

El Consell de la Joventut de València (CJV) ha aconseguit aquest dijous els suports suficients a la seua proposta de crear un alberg públic juvenil a la zona urbana de la ciutat, en la plataforma de pressupostos participatius DecidimVLC de l’Ajuntament de València i la qual passa ara a una fase d’estudi de viabilitat.

La proposta, una reclamació històrica del teixit associatiu juvenil de la capital, planteja la creació d’unes instal·lacions públiques en les quals les persones joves puguen pernoctar, realitzar activitats, reunions i, sobretot, tinguen preferència les associacions juvenils que no disposen de local o recursos econòmics per a permetre’s organitzar convivències o accions en grup.

Actualment, l’únic alberg públic que gestiona el consistori es troba a la pedania del Saler, allunyat de la zona urbana i en un espai protegit i inaccessible mitjançant transport públic, la qual cosa desincentiva a un gran nombre de col·lectius juvenils poder fer-ne ús.

Des de la plataforma juvenil celebren amb entusiasme aquesta notícia i esperen que la iniciativa supere la fase de viabilitat per part de l’equip tècnic de l’Ajuntament, la qual es durà a terme les pròximes setmanes amb el conjunt de propostes que han superat el llindar de suports i que, finalment, s’hi sotmetran a votació popular.

En aquest sentit, el CJV anima a les persones joves residents a la ciutat de València al fet que s’inscriguen en la plataforma DecidimVLC i que consulten les iniciatives ciutadanes que siguen del seu interés, contribuint d’aquesta manera a fer de València una ciutat més participativa i que la veu de la joventut siga escoltada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Urbanisme de València defén que la permuta de VPP en Patraix ha sigut impecable

Giner rebutja les acusacions del PSPV per la permuta amb Domio i sosté que el procés va comptar amb informes favorables. L'operació incorpora 39 VPP en Patraix.

Les víctimes de la dana lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Representants d'associacions han lamentat en Les Corts que els avisos tardans i la descoordinació van agreujar la dana del 29-O. Demanen mesures i responsabilitats.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil al Senat

Virgínia Barcones ha sostingut davant la comissió del Senat que el PP pretén pervertir el sistema nacional de Protecció Civil en exigir una emergència d'interés nacional sense petició autonòmica. Ha defés el repartiment de competències i rebutjat crítiques pel seu viatge al Brasil durant la DANA de 2024.

Pérez Llorca ha admés retards en la DANA i ha assegurat que vol reconduir la gestió

El president ha reconegut que 'moltes coses han arribat tard' després de la DANA d'octubre de 2024 i ha defés que el seu objectiu és reconduir la resposta. Ha detallat perdó institucional, un comissionat específic, reforç de salut mental, la comissió mixta amb el Govern i ajudes a les famílies de les víctimes mortals.

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha assegurat davant la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024 que el protocol ferroviari es va aplicar de manera estricta. Ha negat retards en la suspensió del servici i situa el tall total de línies a les 19.45.

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.