El CJV aconsegueix els suports per a la creació d’un alberg públic juvenil

El Consell de la Joventut de València (CJV) ha aconseguit aquest dijous els suports suficients a la seua proposta de crear un alberg públic juvenil a la zona urbana de la ciutat, en la plataforma de pressupostos participatius DecidimVLC de l’Ajuntament de València i la qual passa ara a una fase d’estudi de viabilitat.

La proposta, una reclamació històrica del teixit associatiu juvenil de la capital, planteja la creació d’unes instal·lacions públiques en les quals les persones joves puguen pernoctar, realitzar activitats, reunions i, sobretot, tinguen preferència les associacions juvenils que no disposen de local o recursos econòmics per a permetre’s organitzar convivències o accions en grup.

Actualment, l’únic alberg públic que gestiona el consistori es troba a la pedania del Saler, allunyat de la zona urbana i en un espai protegit i inaccessible mitjançant transport públic, la qual cosa desincentiva a un gran nombre de col·lectius juvenils poder fer-ne ús.

Des de la plataforma juvenil celebren amb entusiasme aquesta notícia i esperen que la iniciativa supere la fase de viabilitat per part de l’equip tècnic de l’Ajuntament, la qual es durà a terme les pròximes setmanes amb el conjunt de propostes que han superat el llindar de suports i que, finalment, s’hi sotmetran a votació popular.

En aquest sentit, el CJV anima a les persones joves residents a la ciutat de València al fet que s’inscriguen en la plataforma DecidimVLC i que consulten les iniciatives ciutadanes que siguen del seu interés, contribuint d’aquesta manera a fer de València una ciutat més participativa i que la veu de la joventut siga escoltada.

Últimes notícies

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres d’un tinent coronel a la Comunitat Valenciana

Un informe del Servei d’Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala que un tinent coronel hauria adjudicat obres amb forts sobrecostos en casernes de la Comunitat Valenciana per a enriquir-se. També investiga un empresari que hauria facturat fins a un milió d’euros entre 2008 i 2022.

Morant reclama que Mazón siga expulsat del partit per la gestió de la dana amb 230 morts

La dirigent del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha demanat al president Juafran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del partit i deixe de protegir-lo, perquè el considera responsable de les 230 morts durant la dana.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 en el terme de Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous migdia a la carretera CV-649, al terme municipal de Vallada, malgrat la ràpida actuació dels servicis sanitaris.

Els taxistes es concentraran el 17 de juny en Les Corts contra el nou decret de mobilitat

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana han convocat per al 17 de juny una protesta en Les Corts contra el nou decret llei de mobilitat, que consideren una liberalització encoberta del servici i una porta d’entrada per a més de 2.000 VTC.

Els equips directius demanen a Educació una reunió pública i retransmesa en directe

Els equips directius que han presentat la dimissió durant la vaga indefinida han demanat a la Conselleria d’Educació una reunió institucional retransmesa en directe per streaming per a garantir la transparència i explicar els motius de la seua decisió.

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 a Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous al migdia a la carretera CV-649, al terme de Vallada (València), malgrat la ràpida intervenció dels servicis sanitaris.

Quasi tot l’alumnat valencià supera la PAU de 2026 amb un 95,23 % d’aprovats

Un total de 25.503 estudiants s’han presentat a la convocatòria ordinària de la PAU 2026 a la Comunitat Valenciana i el 95,23 % l’ha superada, amb una nota mitjana de 6,35 en la fase obligatòria.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2 milions de passatgers en maig i s’acosta als 8 milions en 2025

L’aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández ha superat en maig els 2 milions de passatgers, un 12 % més que en 2025, i ha fregat els 8 milions de viatgers en els cinc primers mesos de l’any.