12 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El CJV aconsegueix els suports per a la creació d’un alberg públic juvenil

El Consell de la Joventut de València (CJV) ha aconseguit aquest dijous els suports suficients a la seua proposta de crear un alberg públic juvenil a la zona urbana de la ciutat, en la plataforma de pressupostos participatius DecidimVLC de l’Ajuntament de València i la qual passa ara a una fase d’estudi de viabilitat.

La proposta, una reclamació històrica del teixit associatiu juvenil de la capital, planteja la creació d’unes instal·lacions públiques en les quals les persones joves puguen pernoctar, realitzar activitats, reunions i, sobretot, tinguen preferència les associacions juvenils que no disposen de local o recursos econòmics per a permetre’s organitzar convivències o accions en grup.

Actualment, l’únic alberg públic que gestiona el consistori es troba a la pedania del Saler, allunyat de la zona urbana i en un espai protegit i inaccessible mitjançant transport públic, la qual cosa desincentiva a un gran nombre de col·lectius juvenils poder fer-ne ús.

Des de la plataforma juvenil celebren amb entusiasme aquesta notícia i esperen que la iniciativa supere la fase de viabilitat per part de l’equip tècnic de l’Ajuntament, la qual es durà a terme les pròximes setmanes amb el conjunt de propostes que han superat el llindar de suports i que, finalment, s’hi sotmetran a votació popular.

En aquest sentit, el CJV anima a les persones joves residents a la ciutat de València al fet que s’inscriguen en la plataforma DecidimVLC i que consulten les iniciatives ciutadanes que siguen del seu interés, contribuint d’aquesta manera a fer de València una ciutat més participativa i que la veu de la joventut siga escoltada.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.