L’espectacular i misteriosa bodega privada que s’amaga en la Zarzuela

La família reial tindria un celler amb més de 10.000 referències diferents de vins

La família reial tindria un celler amb més de 10.000 referències diferents de vins | Gtres

 

Ix a la llum l’impressionant celler de la Casa Reial. El cosí de la reina Letícia, David Rocasolano, explica en el llibre ‘Adiós, Princesa’, que Felip i la seua dona tenen una bodega privada amb prop de 10.000 referències. Només se sap que els vins en qüestió són els millors de l’estat i l’estranger, ja que este espai pertany a un àmbit estrictament privat, segons Transparència de la Casa Reial.

 

Rocasolano, explica que els reis fan portar arena d’una platja de l’Índic per a cobrir el terra de la bodega, ja que la seua composició és la més adequada per a ajudar a regular la humitat en eixe espai. «Una vinoteca particular immensa», segons el cosí de la reina, qui assegura que «vam passejar per un laberint d’estants, xafant arena de platja i contemplant l’espectacle del vi».

 

Pareix que esta col·lecció la va començar el rei emèrit i inclús s’haurien plantejat subhastar-la després que la popularitat de Joan Carles patira una baixada com a conseqüència de la cacera de Botswana. Per això, segons declara la revista ‘Vanitatis’, s’hauria catalogat tota la vinoteca i un dels responsables de fer-ho hauria sigut Quim Vila, propietari i director de la botiga especialitzada en vins ‘Vilaviniteca’.

 

Finalment no es va subhastar res de l’interior de la bodega i els 10.000 vins que es van catalogar seguixen sent part de la família reial, perquè els puguen disfrutar ells a soles o juntament amb convidats de les seues festes privades.

 

Tot i ser abstèmia sembla que la reina és molt meticulosa amb el vi

Tot i ser abstèmia, pareix que la reina és molt meticulosa amb el vi | Cedida

 

L’abstèmia de la reina Letícia

Un apunt curiós és que sempre s’ha dit que la reina Letícia és abstèmia i se l’ha pogut vore en moltes ocasions banyant-se els llavis amb l’alcohol després d’un brindis, però sense beure ni una gota de vi o xampany. Ara bé, pareix que això no impedix que la reina siga molt meticulosa a l’hora de triar el vi per als seus convidats. Segons ‘Vanitatis’, en la reunió del passat dissabte amb 30 amics que es va celebrar en la Zarzuela, la reina va canviar de vi fins en tres ocasions per a trobar l’adequat per a la festa. L’elegit va ser un vi amb denominació d’origen d’Ourense, amb un preu d’uns 60 euros la botella.

 

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.