Un estudi demostra els beneficis per a la vista de la xufa

La xufa, matèria primera bàsica de l’orxata | Actitud Saludable

 

Un estudi demostra el benefici d’ingerir diàriament una xicoteta quantitat de xufa per a millorar la funció visual de persones que patisquen d’ull sec, ja que aporta proteïnes vegetals, vitamines antioxidants, àcids grassos poliinsaturats i carotenoides que afavorixen la salut en general i, específicament, els símptomes associats a esta síndrome.

 

En el projecte ‘Efecte del consum de xufa en la salut ocular. Estudi pilot d’intervenció en dones amb símptoma d’ull sec’, presentat este dijous, han participat la unitat d’investigació oftalmològica ‘Santiago Grisolía’ / Fundació per a la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Generalitat Valenciana (FISABIO), el centre d’especialitats Montolivet, l’Hospital de Manises (l’Horta) i el centre d’estudis oftalmològics CEOVA, amb el suport de la Generalitat Valenciana i de fons europeus FEDER.

 

Van incorporar a la dieta 30g de xufa diaris durant un mes | Cristóbal Castro

 

Per a demostrar les propietats beneficioses del consum de xufa per a la salut visual, l‘estudi es va realitzar sobre una mostra de 20 dones de 45 a 70 anys que passen com a mínim sis hores al dia davant de pantalles de visualització de dades. La seua dieta va incorporar un suplement diari de 30 grams de xufa durant un mes, detalla en un comunicat la Denominació d’Origen Xufa de València.

 

A l’inici es van practicar dos test clínics: el primer per a determinar la quantitat de llàgrima produïda per l’ull i el segon per a tindre constància de la qualitat d’eixa llàgrima. A les participants també se’ls va aplicar una prova per a establir la gravetat i classificació de l’ull sec segons la seua simptomatologia. Estes analítiques es van tornar a fer al final de l’estudi per a comparar els resultats.

 

Un mes després, després de la ingesta diària de xufa, tant la quantitat com la qualitat de la llàgrima van millorar de forma significativa, igual com la gravetat i classificació de la síndrome d’ull sec, com han explicat els investigadors responsables del projecte, M. Dolores Pinazo i Vicente Zanon.

 

El president de la D.O. Xufa de València, Antonio Gimeno, ha avançat que la denominació mantindrà el suport a estudis i investigacions que posen en valor este tubercle i demostren científicament les seues propietats saludables.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.