14.7 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Un estudi demostra els beneficis per a la vista de la xufa

La xufa, matèria primera bàsica de l’orxata | Actitud Saludable

 

Un estudi demostra el benefici d’ingerir diàriament una xicoteta quantitat de xufa per a millorar la funció visual de persones que patisquen d’ull sec, ja que aporta proteïnes vegetals, vitamines antioxidants, àcids grassos poliinsaturats i carotenoides que afavorixen la salut en general i, específicament, els símptomes associats a esta síndrome.

 

En el projecte ‘Efecte del consum de xufa en la salut ocular. Estudi pilot d’intervenció en dones amb símptoma d’ull sec’, presentat este dijous, han participat la unitat d’investigació oftalmològica ‘Santiago Grisolía’ / Fundació per a la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Generalitat Valenciana (FISABIO), el centre d’especialitats Montolivet, l’Hospital de Manises (l’Horta) i el centre d’estudis oftalmològics CEOVA, amb el suport de la Generalitat Valenciana i de fons europeus FEDER.

 

Van incorporar a la dieta 30g de xufa diaris durant un mes | Cristóbal Castro

 

Per a demostrar les propietats beneficioses del consum de xufa per a la salut visual, l‘estudi es va realitzar sobre una mostra de 20 dones de 45 a 70 anys que passen com a mínim sis hores al dia davant de pantalles de visualització de dades. La seua dieta va incorporar un suplement diari de 30 grams de xufa durant un mes, detalla en un comunicat la Denominació d’Origen Xufa de València.

 

A l’inici es van practicar dos test clínics: el primer per a determinar la quantitat de llàgrima produïda per l’ull i el segon per a tindre constància de la qualitat d’eixa llàgrima. A les participants també se’ls va aplicar una prova per a establir la gravetat i classificació de l’ull sec segons la seua simptomatologia. Estes analítiques es van tornar a fer al final de l’estudi per a comparar els resultats.

 

Un mes després, després de la ingesta diària de xufa, tant la quantitat com la qualitat de la llàgrima van millorar de forma significativa, igual com la gravetat i classificació de la síndrome d’ull sec, com han explicat els investigadors responsables del projecte, M. Dolores Pinazo i Vicente Zanon.

 

El president de la D.O. Xufa de València, Antonio Gimeno, ha avançat que la denominació mantindrà el suport a estudis i investigacions que posen en valor este tubercle i demostren científicament les seues propietats saludables.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.