Un estudi demostra els beneficis per a la vista de la xufa

La xufa, matèria primera bàsica de l’orxata | Actitud Saludable

 

Un estudi demostra el benefici d’ingerir diàriament una xicoteta quantitat de xufa per a millorar la funció visual de persones que patisquen d’ull sec, ja que aporta proteïnes vegetals, vitamines antioxidants, àcids grassos poliinsaturats i carotenoides que afavorixen la salut en general i, específicament, els símptomes associats a esta síndrome.

 

En el projecte ‘Efecte del consum de xufa en la salut ocular. Estudi pilot d’intervenció en dones amb símptoma d’ull sec’, presentat este dijous, han participat la unitat d’investigació oftalmològica ‘Santiago Grisolía’ / Fundació per a la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Generalitat Valenciana (FISABIO), el centre d’especialitats Montolivet, l’Hospital de Manises (l’Horta) i el centre d’estudis oftalmològics CEOVA, amb el suport de la Generalitat Valenciana i de fons europeus FEDER.

 

Van incorporar a la dieta 30g de xufa diaris durant un mes | Cristóbal Castro

 

Per a demostrar les propietats beneficioses del consum de xufa per a la salut visual, l‘estudi es va realitzar sobre una mostra de 20 dones de 45 a 70 anys que passen com a mínim sis hores al dia davant de pantalles de visualització de dades. La seua dieta va incorporar un suplement diari de 30 grams de xufa durant un mes, detalla en un comunicat la Denominació d’Origen Xufa de València.

 

A l’inici es van practicar dos test clínics: el primer per a determinar la quantitat de llàgrima produïda per l’ull i el segon per a tindre constància de la qualitat d’eixa llàgrima. A les participants també se’ls va aplicar una prova per a establir la gravetat i classificació de l’ull sec segons la seua simptomatologia. Estes analítiques es van tornar a fer al final de l’estudi per a comparar els resultats.

 

Un mes després, després de la ingesta diària de xufa, tant la quantitat com la qualitat de la llàgrima van millorar de forma significativa, igual com la gravetat i classificació de la síndrome d’ull sec, com han explicat els investigadors responsables del projecte, M. Dolores Pinazo i Vicente Zanon.

 

El president de la D.O. Xufa de València, Antonio Gimeno, ha avançat que la denominació mantindrà el suport a estudis i investigacions que posen en valor este tubercle i demostren científicament les seues propietats saludables.

Últimes notícies

Umaru rescata un Elx irregular amb un doblet contra el Còrdova

Dos gols dUmaru Konare en dos minuts han permés a lElx empatar un amistós a Oliva davant un Còrdova superior en la primera part.

Polèmica a Les Corts pel nomenament del xofer de l’oficina de l’expresident Ximo Puig

PP, Vox i Compromís han carregat contra el nomenament del xofer de l’oficina de l’expresident Ximo Puig, presumpte nebot de l’exconsellera Gabriela Bravo, mentre el PSPV n’ha defensat la legitimitat i el treball.

A presó quatre membres de bandes criminals per 17 robatoris en vivendes de València

Quatre membres de dues organitzacions criminals d’origen georgià i croat han ingressat a presó acusats d’almenys 17 robatoris en vivendes de València entre 2025 i 2026.

Desarticulat a Oliva un clan familiar amb gallos de pelea, armes i marihuana

La Guàrdia Civil ha detingut quatre membres d’un mateix clan familiar a Oliva per robatoris amb força, tràfic de marihuana i maltractament animal, després d’incautar dotze gallos de pelea, armes i diverses ferramentes delictives.

La nova llei d’acompanyament tira avant amb PP i Vox i el rebuig de l’esquerra

Les Corts han aprovat la llei d’acompanyament als pressupostos de 2026 amb els vots de PP i Vox, que defensen rebaixes fiscals i 350 milions per a vivenda, mentre PSPV-PSOE i Compromís critiquen que afavorix els rendes altes i un gir ideològic extremista.

El Valencia Basket ja té data per a la pretemporada i confirma tres amistosos

El Valencia Basket iniciarà la pretemporada el 17 d’agost amb revisions mèdiques a València i afrontarà tres amistosos abans de debutar en la Supercopa Endesa el 19 de setembre davant el Barça.

Sueca allarga dos hores el servici de socorrisme en les platges pel eclipsi solar del 12 d’agost

Sueca reforçarà el dispositiu de socorrisme en les seues platges el 12 d’agost, amb dues hores més de vigilància per l’eclipsi solar i la previsió d’una major afluència de banyistes i curiosos.

Puigdemont demana reservar-se la marca ‘Estat del Mon’ per a publicacions a la UE

Carles Puigdemont ha sol·licitat davant la EUIPO, amb seu a Alacant, reservar-se la marca 'Estat del Mon' per a servicis de publicació i periodisme en el mercat de la Unió Europea. La protecció, si s'aprova, abastaria una àmplia gamma d'activitats editorials i digitals durant 10 anys.
FILMOTECA D'ESTIU