20.1 C
València
Dissabte, 25 octubre, 2025

Un estudi demostra els beneficis per a la vista de la xufa

La xufa, matèria primera bàsica de l’orxata | Actitud Saludable

 

Un estudi demostra el benefici d’ingerir diàriament una xicoteta quantitat de xufa per a millorar la funció visual de persones que patisquen d’ull sec, ja que aporta proteïnes vegetals, vitamines antioxidants, àcids grassos poliinsaturats i carotenoides que afavorixen la salut en general i, específicament, els símptomes associats a esta síndrome.

 

En el projecte ‘Efecte del consum de xufa en la salut ocular. Estudi pilot d’intervenció en dones amb símptoma d’ull sec’, presentat este dijous, han participat la unitat d’investigació oftalmològica ‘Santiago Grisolía’ / Fundació per a la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Generalitat Valenciana (FISABIO), el centre d’especialitats Montolivet, l’Hospital de Manises (l’Horta) i el centre d’estudis oftalmològics CEOVA, amb el suport de la Generalitat Valenciana i de fons europeus FEDER.

 

Van incorporar a la dieta 30g de xufa diaris durant un mes | Cristóbal Castro

 

Per a demostrar les propietats beneficioses del consum de xufa per a la salut visual, l‘estudi es va realitzar sobre una mostra de 20 dones de 45 a 70 anys que passen com a mínim sis hores al dia davant de pantalles de visualització de dades. La seua dieta va incorporar un suplement diari de 30 grams de xufa durant un mes, detalla en un comunicat la Denominació d’Origen Xufa de València.

 

A l’inici es van practicar dos test clínics: el primer per a determinar la quantitat de llàgrima produïda per l’ull i el segon per a tindre constància de la qualitat d’eixa llàgrima. A les participants també se’ls va aplicar una prova per a establir la gravetat i classificació de l’ull sec segons la seua simptomatologia. Estes analítiques es van tornar a fer al final de l’estudi per a comparar els resultats.

 

Un mes després, després de la ingesta diària de xufa, tant la quantitat com la qualitat de la llàgrima van millorar de forma significativa, igual com la gravetat i classificació de la síndrome d’ull sec, com han explicat els investigadors responsables del projecte, M. Dolores Pinazo i Vicente Zanon.

 

El president de la D.O. Xufa de València, Antonio Gimeno, ha avançat que la denominació mantindrà el suport a estudis i investigacions que posen en valor este tubercle i demostren científicament les seues propietats saludables.

Últimes notícies

Espanyol i Elx mesuren la seua condició d’equips revelació en el RCDE Stadium

Espanyol, sext, i Elx, sèptim, s'enfronten en el RCDE Stadium en plena lluita per Europa després del seu retorn a Primera. Dol de ratxes, baixes i retorns a les 16.15.

Dol autonòmic a Mestalla amb urgències per a València i Vila-real

València i Vila-real arriben amb ratxes negatives i necessitat de victòria. Els locals miren al descens; els grocs volen sostindre's en la part alta.

Antonio Tejero rep l’alta hospitalària

Antonio Tejero, de 93 anys, ha rebut l'alta hospitalària i es troba en situació d'estabilitat clínica. La seua família afirma que seguirà 'la seua recuperació en l'entorn familiar'.

València inicia la neteja del barranc del Palmaret i critica la inacció de la CHJ

L'Ajuntament ha començat a netejar el barranc del Palmaret en Carpesa i Massarrojos i retrau a la CHJ no assumir la seua competència. Els treballs podrien acabar la primera setmana de novembre.

La Fiscalia rebutja la petició de sobreseïment de la exconsellera Salomé Pradas

La Fiscalia de València ha informat en contra del recurs de la exconsellera i la causa s'eleva a l'Audiència Provincial. El procediment continua obert.

Detenen al lladre de Benimaclet la cara del qual va acabar en samarretes i xapes

La Policia Nacional ha detingut al presumpte autor de 19 robatoris en comerços i locals de restauració de Benimaclet. El seu rostre dibuixat es va estampar en samarretes i xapes que es van esgotar en hores.

Generalitat, patronal i sindicats destaquen el dinamisme de l’ocupació en la Comunitat Valenciana en el tercer trimestre

La Comunitat Valenciana ha sumat 37.400 ocupats en el tercer trimestre, fins a 2.451.000, mentres l'atur ha repuntat en 11.500 persones, fins a 325.600 i una taxa del 11,73%. Indústria i jóvens van liderar l'avanç, segons Generalitat, CEV i sindicats, que reclamen millorar la qualitat de l'ocupació.

Sanitat estudiarà vies jurídiques per a obligar comunitats del PP a publicar les dades dels seus cribratges

Mónica García ha avisat que activarà totes les vies legals per a forçar a les autonomies del PP a entregar les dades de cribratges. El plançó dels consellers populars ha impedit aprovar 2 milions per a vigilància del càncer i altres mesures.