Un estudi demostra els beneficis per a la vista de la xufa

La xufa, matèria primera bàsica de l’orxata | Actitud Saludable

 

Un estudi demostra el benefici d’ingerir diàriament una xicoteta quantitat de xufa per a millorar la funció visual de persones que patisquen d’ull sec, ja que aporta proteïnes vegetals, vitamines antioxidants, àcids grassos poliinsaturats i carotenoides que afavorixen la salut en general i, específicament, els símptomes associats a esta síndrome.

 

En el projecte ‘Efecte del consum de xufa en la salut ocular. Estudi pilot d’intervenció en dones amb símptoma d’ull sec’, presentat este dijous, han participat la unitat d’investigació oftalmològica ‘Santiago Grisolía’ / Fundació per a la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Generalitat Valenciana (FISABIO), el centre d’especialitats Montolivet, l’Hospital de Manises (l’Horta) i el centre d’estudis oftalmològics CEOVA, amb el suport de la Generalitat Valenciana i de fons europeus FEDER.

 

Van incorporar a la dieta 30g de xufa diaris durant un mes | Cristóbal Castro

 

Per a demostrar les propietats beneficioses del consum de xufa per a la salut visual, l‘estudi es va realitzar sobre una mostra de 20 dones de 45 a 70 anys que passen com a mínim sis hores al dia davant de pantalles de visualització de dades. La seua dieta va incorporar un suplement diari de 30 grams de xufa durant un mes, detalla en un comunicat la Denominació d’Origen Xufa de València.

 

A l’inici es van practicar dos test clínics: el primer per a determinar la quantitat de llàgrima produïda per l’ull i el segon per a tindre constància de la qualitat d’eixa llàgrima. A les participants també se’ls va aplicar una prova per a establir la gravetat i classificació de l’ull sec segons la seua simptomatologia. Estes analítiques es van tornar a fer al final de l’estudi per a comparar els resultats.

 

Un mes després, després de la ingesta diària de xufa, tant la quantitat com la qualitat de la llàgrima van millorar de forma significativa, igual com la gravetat i classificació de la síndrome d’ull sec, com han explicat els investigadors responsables del projecte, M. Dolores Pinazo i Vicente Zanon.

 

El president de la D.O. Xufa de València, Antonio Gimeno, ha avançat que la denominació mantindrà el suport a estudis i investigacions que posen en valor este tubercle i demostren científicament les seues propietats saludables.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.