Els experts qüestionen l’estratègia de la tercera dosi amb els contagiats

Diferents experts han expressat els seus dubtes davant l’estratègia de vacunació amb la dosi de reforç plantejada pel Govern espanyol. Els científics al·leguen contra la utilitat d’inocular una altra injecció quatre setmanes després a aquelles persones que han passat la malaltia en aquesta sisena onada.

“Després de la vacunació, una infecció per òmicron és com una nova dosi, però més completa, perquè no sols ens exposem a una part del virus, com amb la injecció, sinó a tots els seus antígens. Setmanes després l’organisme té anticossos efectius. No per donar una i una altra dosi fins a l’infinit sense espaiament de temps aconseguirem una millor protecció”, ha afirmat a El País el catedràtic de bioestadística i epidemiologia de la Universitat de Harvard, Miguel Hernán.

Tant ell com altres col·legues critiquen que aquesta vegada el Govern no ha comptat amb l’opinió de la Ponència de Vacunes i no han esperat que hi haguera evidència científica dels beneficis d’aquesta tercera dosi en aquelles persones que s’han contagiat en els darrers mesos.

Tot i això, indiquen que potser es tracte d’una decisió logística i per homogeneïtzar les mesures que s’estan prenent en altres països, ja que en molts d’ells, la infecció no es considera part de la pauta de vacunació i, per tant, exigeixen una tercera dosi per accedir-hi.

D’altra banda, altres experts com l’assessor de vacunes de l’Organització Mundial de Salut, Federico Martinón, argumenten que alguna arbitrarietat s’havia d’establir per administrar la tercera dosi i el problema el situen en què davant situacions tant noves, com les variants sorgides els darrers mesos, no es disposa de temps per saber amb certesa la prevalença dels anticossos en els nous infectats per òmicron.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.