12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Els experts qüestionen l’estratègia de la tercera dosi amb els contagiats

Diferents experts han expressat els seus dubtes davant l’estratègia de vacunació amb la dosi de reforç plantejada pel Govern espanyol. Els científics al·leguen contra la utilitat d’inocular una altra injecció quatre setmanes després a aquelles persones que han passat la malaltia en aquesta sisena onada.

“Després de la vacunació, una infecció per òmicron és com una nova dosi, però més completa, perquè no sols ens exposem a una part del virus, com amb la injecció, sinó a tots els seus antígens. Setmanes després l’organisme té anticossos efectius. No per donar una i una altra dosi fins a l’infinit sense espaiament de temps aconseguirem una millor protecció”, ha afirmat a El País el catedràtic de bioestadística i epidemiologia de la Universitat de Harvard, Miguel Hernán.

Tant ell com altres col·legues critiquen que aquesta vegada el Govern no ha comptat amb l’opinió de la Ponència de Vacunes i no han esperat que hi haguera evidència científica dels beneficis d’aquesta tercera dosi en aquelles persones que s’han contagiat en els darrers mesos.

Tot i això, indiquen que potser es tracte d’una decisió logística i per homogeneïtzar les mesures que s’estan prenent en altres països, ja que en molts d’ells, la infecció no es considera part de la pauta de vacunació i, per tant, exigeixen una tercera dosi per accedir-hi.

D’altra banda, altres experts com l’assessor de vacunes de l’Organització Mundial de Salut, Federico Martinón, argumenten que alguna arbitrarietat s’havia d’establir per administrar la tercera dosi i el problema el situen en què davant situacions tant noves, com les variants sorgides els darrers mesos, no es disposa de temps per saber amb certesa la prevalença dels anticossos en els nous infectats per òmicron.

Últimes notícies

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.

El Llevant sondeja el mercat d’extrems a l’espera de l’anàlisi de Luís Castro

Cuer en l'aturada nadalenca, el Llevant explora reforços de banda per a gener i supedita les decisions al diagnòstic de Luís Castro.