10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Els experts qüestionen l’estratègia de la tercera dosi amb els contagiats

Diferents experts han expressat els seus dubtes davant l’estratègia de vacunació amb la dosi de reforç plantejada pel Govern espanyol. Els científics al·leguen contra la utilitat d’inocular una altra injecció quatre setmanes després a aquelles persones que han passat la malaltia en aquesta sisena onada.

“Després de la vacunació, una infecció per òmicron és com una nova dosi, però més completa, perquè no sols ens exposem a una part del virus, com amb la injecció, sinó a tots els seus antígens. Setmanes després l’organisme té anticossos efectius. No per donar una i una altra dosi fins a l’infinit sense espaiament de temps aconseguirem una millor protecció”, ha afirmat a El País el catedràtic de bioestadística i epidemiologia de la Universitat de Harvard, Miguel Hernán.

Tant ell com altres col·legues critiquen que aquesta vegada el Govern no ha comptat amb l’opinió de la Ponència de Vacunes i no han esperat que hi haguera evidència científica dels beneficis d’aquesta tercera dosi en aquelles persones que s’han contagiat en els darrers mesos.

Tot i això, indiquen que potser es tracte d’una decisió logística i per homogeneïtzar les mesures que s’estan prenent en altres països, ja que en molts d’ells, la infecció no es considera part de la pauta de vacunació i, per tant, exigeixen una tercera dosi per accedir-hi.

D’altra banda, altres experts com l’assessor de vacunes de l’Organització Mundial de Salut, Federico Martinón, argumenten que alguna arbitrarietat s’havia d’establir per administrar la tercera dosi i el problema el situen en què davant situacions tant noves, com les variants sorgides els darrers mesos, no es disposa de temps per saber amb certesa la prevalença dels anticossos en els nous infectats per òmicron.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.