13.1 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

Els experts qüestionen l’estratègia de la tercera dosi amb els contagiats

Diferents experts han expressat els seus dubtes davant l’estratègia de vacunació amb la dosi de reforç plantejada pel Govern espanyol. Els científics al·leguen contra la utilitat d’inocular una altra injecció quatre setmanes després a aquelles persones que han passat la malaltia en aquesta sisena onada.

“Després de la vacunació, una infecció per òmicron és com una nova dosi, però més completa, perquè no sols ens exposem a una part del virus, com amb la injecció, sinó a tots els seus antígens. Setmanes després l’organisme té anticossos efectius. No per donar una i una altra dosi fins a l’infinit sense espaiament de temps aconseguirem una millor protecció”, ha afirmat a El País el catedràtic de bioestadística i epidemiologia de la Universitat de Harvard, Miguel Hernán.

Tant ell com altres col·legues critiquen que aquesta vegada el Govern no ha comptat amb l’opinió de la Ponència de Vacunes i no han esperat que hi haguera evidència científica dels beneficis d’aquesta tercera dosi en aquelles persones que s’han contagiat en els darrers mesos.

Tot i això, indiquen que potser es tracte d’una decisió logística i per homogeneïtzar les mesures que s’estan prenent en altres països, ja que en molts d’ells, la infecció no es considera part de la pauta de vacunació i, per tant, exigeixen una tercera dosi per accedir-hi.

D’altra banda, altres experts com l’assessor de vacunes de l’Organització Mundial de Salut, Federico Martinón, argumenten que alguna arbitrarietat s’havia d’establir per administrar la tercera dosi i el problema el situen en què davant situacions tant noves, com les variants sorgides els darrers mesos, no es disposa de temps per saber amb certesa la prevalença dels anticossos en els nous infectats per òmicron.

Últimes notícies

El Govern demana al PP donar suport al nou model de finançament perquè totes les comunitats guanyen

L'Executiu ha defés que la seua proposta de finançament autonòmic beneficia a tots els territoris i ha instat el PP a recolzar-la. ERC ha parlat de 4.700 milions addicionals per a Catalunya, xifra que Moncloa no ha confirmat a l'espera del pla que presentarà Hisenda.

El Govern defén que totes les comunitats guanyen amb el nou model de finançament autonòmic

Óscar López ha assegurat que el sistema reportarà més recursos a totes les autonomies i ha advertit que han d'arribar a la ciutadania, no a negocis privats.

2025 tanca amb 94 morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana, 16 menys que en 2024

La Comunitat Valenciana va registrar 94 morts en carretera en 2025, 16 menys que en 2024. El descens coincidix amb més desplaçaments i amb una taxa de sinistres més baixa.

Sadiq passa revisió per a fitxar pel València i diu estar ‘perfecte’ per a jugar

Umar Sadiq es va sotmetre a la revisió mèdica per a tancar el seu traspàs de la Reial Societat al València i va assegurar que està 'perfecte' per a jugar davant l'Elx si es confirma l'operació.

La Va unir ha sol·licitat una ajuda extra per a tots els viticultors per la baixada de producció

La Va unir ha sol·licitat a Agricultura una ajuda directa, extraordinària i immediata per a totes les explotacions de raïm de vinificació registrades en la Comunitat Valenciana. També ha demanat compatibilitat amb la PEPAC i activar la verema en verd amb una sol·licitud abans del 15 de gener per a la campanya 2026.

Felipe Orts i Lucía González busquen ampliar la seua llegenda a Tarancón

Tarancón acull del 9 a l'11 de gener el Campionat d'Espanya de ciclocrós amb més de 700 ciclistes. Felipe Orts i Lucía González partixen com a grans favorits en un circuit de 3.000 metres amb obstacles.

10K València busca els rècords femenins d’Espanya i Europa en la seua 18a edició

La 10K València afronta la seua dihuitena edició amb l'objectiu de batre els rècords femenins d'Europa i Espanya. Amb 16.000 dorsals esgotats, creix l'estirada internacional i s'introduïxen ajustos lleus en el circuit.

Una altra jornada sense resultats en la busca del xiquet valencià desaparegut a Indonèsia

El dia 14 de l'operatiu va acabar sense avanços pel mal temps. La busca es reprendrà a l'alba i seguirà fins al migdia del divendres.