Els experts qüestionen l’estratègia de la tercera dosi amb els contagiats

Diferents experts han expressat els seus dubtes davant l’estratègia de vacunació amb la dosi de reforç plantejada pel Govern espanyol. Els científics al·leguen contra la utilitat d’inocular una altra injecció quatre setmanes després a aquelles persones que han passat la malaltia en aquesta sisena onada.

«Després de la vacunació, una infecció per òmicron és com una nova dosi, però més completa, perquè no sols ens exposem a una part del virus, com amb la injecció, sinó a tots els seus antígens. Setmanes després l’organisme té anticossos efectius. No per donar una i una altra dosi fins a l’infinit sense espaiament de temps aconseguirem una millor protecció», ha afirmat a El País el catedràtic de bioestadística i epidemiologia de la Universitat de Harvard, Miguel Hernán.

Tant ell com altres col·legues critiquen que aquesta vegada el Govern no ha comptat amb l’opinió de la Ponència de Vacunes i no han esperat que hi haguera evidència científica dels beneficis d’aquesta tercera dosi en aquelles persones que s’han contagiat en els darrers mesos.

Tot i això, indiquen que potser es tracte d’una decisió logística i per homogeneïtzar les mesures que s’estan prenent en altres països, ja que en molts d’ells, la infecció no es considera part de la pauta de vacunació i, per tant, exigeixen una tercera dosi per accedir-hi.

D’altra banda, altres experts com l’assessor de vacunes de l’Organització Mundial de Salut, Federico Martinón, argumenten que alguna arbitrarietat s’havia d’establir per administrar la tercera dosi i el problema el situen en què davant situacions tant noves, com les variants sorgides els darrers mesos, no es disposa de temps per saber amb certesa la prevalença dels anticossos en els nous infectats per òmicron.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.