12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Felip i Letícia, molt tocats per la mort d’Álex Lequio, parent seu

El rei Felip i la reina Letícia al funeral de la infanta Pilar a l’Escorial de Madrid (29-01-2020)

El xic era rebesnet dels reis Alfons XIII i Victòria Eugènia | GTRES

 

Álex Lequio, mort este dimecres als 27 anys per culpa d’un càncer, descendix d’una família de reis, els Borbons. Tant el rei Felip com la reina Letícia, parents del xic, han quedat molt tocats amb la pèrdua del fill d’Ana Obregón i Alessandro Lequio. Álex era rebesnet d’Alfons XIII i Victòria Eugènia, abuelos del rei emèrit.

 

El xic pertanyia a la branca dels Torlonia. La infanta Beatriu, filla major d’Alfons XIII, va tindre una gran família al costat d’Alessandro Torlonia, V príncep de Civitella-Cesi.

 

Descendent dels Borbons

Com que Alessandro no pertanyia a una Casa Reial regnant, Beatriz va renunciar als seus drets successoris, tot i que la infanta va arribar a ser la segona en la línia per darrere del seu germà Joan, després de les altres renúncies dels seus germans hòmens.

 

Beatriz i Alessandro Torlonia van tindre quatre fills. La major d’elles és Alessandra, o Sandra, abuela d’Álex, que va morir el 2015, cinc anys abans que el seu nét. Alessandra es va casar amb el comte italià Clemente Lequio, amb el que va tindre dos fills: Alessandro Lequio, i Desideria, qui està casada amb l’italià Oddone Tournon i té dos fills, Giovanni, de 28 anys, i Giorgio, de 25.

 

Els germans d’Álex Lequio

Alessandro Lequio és pare de tres fills de tres relacions diferents: el més gran és Clemente, fill també d’Antonia Dell’Atte i DJ; el segon, Álex, nascut de la seua relació amb Ana Obregón, i la tercera, Ginevra, del seu matrimoni amb María Palacios. Álex tenia dos germans: Clemente, amb el que no es va relacionar durant anys donada la mala relació de les seues mares, i Ginevra, la xiqueta dels seus ulls.

 

Geneològicament, Álex pertanyia a la mateixa generació que Elionor, Sofia, Froilà, Victòria Frederica i els germans Urdangarin, ja que tots són rebesnéts d’Alfons XIII i Victòria Eugènia, pel que són cosins, això sí, llunyans.

Últimes notícies

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.