20.8 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Finalitza la vaga dels treballadors de Pilkington després de ratificar l’acord per evitar acomiadaments

 

L’assemblea de treballadors de Pilkington NSG a Sagunt (València) ha ratificat l’acord aconseguit entre els sindicats i la direcció de la companyia per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge i han donat per finalitzada la vaga que mantenien des de fa diverses setmanes.

Un fet que marca, de moment, el final a una vaga que es va iniciar després dels anuncis d’ajustos de la multinacional i que ha passat per fases tenses, estenent-se a més per sectors i treballadors d’empreses afins que han mostrat la seua solidaritat però també el temor que la fi del conflicte laboral marque precedents que es puguen repetir en altres sucursals de components vinculats a multinacionals.

Siga com siga, aquest diumenge, les treballadores i treballadors de Pilkington han convocat una assemblea per explicar les clarificacions fetes en el preacord en vista de les peticions rebudes a les seccions sindicals segons han informat en un comunicat.

Un cop conclosa l’assemblea de la vesprada s’ha procedit al recompte de vots, que ha donat com a resultat un percentatge majoritari a favor del preacord. La direcció de Pilkington NSG i els sindicats –CCOO, UGT i CGT– van assolir un acord per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge.

El preacord es va assolir aquest dimecres a la nit i preveu que no hi haja acomiadaments traumàtics. A més, entre altres punts, garanteix la continuïtat de la línia de laminatge.

Ara, enrere queda la multitudinària concentració de dimarts passat convocada pels sindicats contra els prop de 116 acomiadaments a la fàbrica a causa d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) amb què l’empresa pretenia tancar la línia de laminatges.

Un moment en què la plantilla es trobava en vaga indefinida fins a almenys el 3 de desembre, i on la mobilització social va posar en evidència el que pot representar una situació d’acomiadaments massius que es repeteix i que afecta directament una economia, potser, massa dependent de decisions externes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.