16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Finalitza la vaga dels treballadors de Pilkington després de ratificar l’acord per evitar acomiadaments

 

L’assemblea de treballadors de Pilkington NSG a Sagunt (València) ha ratificat l’acord aconseguit entre els sindicats i la direcció de la companyia per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge i han donat per finalitzada la vaga que mantenien des de fa diverses setmanes.

Un fet que marca, de moment, el final a una vaga que es va iniciar després dels anuncis d’ajustos de la multinacional i que ha passat per fases tenses, estenent-se a més per sectors i treballadors d’empreses afins que han mostrat la seua solidaritat però també el temor que la fi del conflicte laboral marque precedents que es puguen repetir en altres sucursals de components vinculats a multinacionals.

Siga com siga, aquest diumenge, les treballadores i treballadors de Pilkington han convocat una assemblea per explicar les clarificacions fetes en el preacord en vista de les peticions rebudes a les seccions sindicals segons han informat en un comunicat.

Un cop conclosa l’assemblea de la vesprada s’ha procedit al recompte de vots, que ha donat com a resultat un percentatge majoritari a favor del preacord. La direcció de Pilkington NSG i els sindicats –CCOO, UGT i CGT– van assolir un acord per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge.

El preacord es va assolir aquest dimecres a la nit i preveu que no hi haja acomiadaments traumàtics. A més, entre altres punts, garanteix la continuïtat de la línia de laminatge.

Ara, enrere queda la multitudinària concentració de dimarts passat convocada pels sindicats contra els prop de 116 acomiadaments a la fàbrica a causa d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) amb què l’empresa pretenia tancar la línia de laminatges.

Un moment en què la plantilla es trobava en vaga indefinida fins a almenys el 3 de desembre, i on la mobilització social va posar en evidència el que pot representar una situació d’acomiadaments massius que es repeteix i que afecta directament una economia, potser, massa dependent de decisions externes.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.