11 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Finalitza la vaga dels treballadors de Pilkington després de ratificar l’acord per evitar acomiadaments

 

L’assemblea de treballadors de Pilkington NSG a Sagunt (València) ha ratificat l’acord aconseguit entre els sindicats i la direcció de la companyia per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge i han donat per finalitzada la vaga que mantenien des de fa diverses setmanes.

Un fet que marca, de moment, el final a una vaga que es va iniciar després dels anuncis d’ajustos de la multinacional i que ha passat per fases tenses, estenent-se a més per sectors i treballadors d’empreses afins que han mostrat la seua solidaritat però també el temor que la fi del conflicte laboral marque precedents que es puguen repetir en altres sucursals de components vinculats a multinacionals.

Siga com siga, aquest diumenge, les treballadores i treballadors de Pilkington han convocat una assemblea per explicar les clarificacions fetes en el preacord en vista de les peticions rebudes a les seccions sindicals segons han informat en un comunicat.

Un cop conclosa l’assemblea de la vesprada s’ha procedit al recompte de vots, que ha donat com a resultat un percentatge majoritari a favor del preacord. La direcció de Pilkington NSG i els sindicats –CCOO, UGT i CGT– van assolir un acord per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge.

El preacord es va assolir aquest dimecres a la nit i preveu que no hi haja acomiadaments traumàtics. A més, entre altres punts, garanteix la continuïtat de la línia de laminatge.

Ara, enrere queda la multitudinària concentració de dimarts passat convocada pels sindicats contra els prop de 116 acomiadaments a la fàbrica a causa d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) amb què l’empresa pretenia tancar la línia de laminatges.

Un moment en què la plantilla es trobava en vaga indefinida fins a almenys el 3 de desembre, i on la mobilització social va posar en evidència el que pot representar una situació d’acomiadaments massius que es repeteix i que afecta directament una economia, potser, massa dependent de decisions externes.

Últimes notícies

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.