Finalitza la vaga dels treballadors de Pilkington després de ratificar l’acord per evitar acomiadaments

 

L’assemblea de treballadors de Pilkington NSG a Sagunt (València) ha ratificat l’acord aconseguit entre els sindicats i la direcció de la companyia per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge i han donat per finalitzada la vaga que mantenien des de fa diverses setmanes.

Un fet que marca, de moment, el final a una vaga que es va iniciar després dels anuncis d’ajustos de la multinacional i que ha passat per fases tenses, estenent-se a més per sectors i treballadors d’empreses afins que han mostrat la seua solidaritat però també el temor que la fi del conflicte laboral marque precedents que es puguen repetir en altres sucursals de components vinculats a multinacionals.

Siga com siga, aquest diumenge, les treballadores i treballadors de Pilkington han convocat una assemblea per explicar les clarificacions fetes en el preacord en vista de les peticions rebudes a les seccions sindicals segons han informat en un comunicat.

Un cop conclosa l’assemblea de la vesprada s’ha procedit al recompte de vots, que ha donat com a resultat un percentatge majoritari a favor del preacord. La direcció de Pilkington NSG i els sindicats –CCOO, UGT i CGT– van assolir un acord per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge.

El preacord es va assolir aquest dimecres a la nit i preveu que no hi haja acomiadaments traumàtics. A més, entre altres punts, garanteix la continuïtat de la línia de laminatge.

Ara, enrere queda la multitudinària concentració de dimarts passat convocada pels sindicats contra els prop de 116 acomiadaments a la fàbrica a causa d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) amb què l’empresa pretenia tancar la línia de laminatges.

Un moment en què la plantilla es trobava en vaga indefinida fins a almenys el 3 de desembre, i on la mobilització social va posar en evidència el que pot representar una situació d’acomiadaments massius que es repeteix i que afecta directament una economia, potser, massa dependent de decisions externes.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.