Anuncios

Finalitza la vaga dels treballadors de Pilkington després de ratificar l’acord per evitar acomiadaments

 

L’assemblea de treballadors de Pilkington NSG a Sagunt (València) ha ratificat l’acord aconseguit entre els sindicats i la direcció de la companyia per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge i han donat per finalitzada la vaga que mantenien des de fa diverses setmanes.

Un fet que marca, de moment, el final a una vaga que es va iniciar després dels anuncis d’ajustos de la multinacional i que ha passat per fases tenses, estenent-se a més per sectors i treballadors d’empreses afins que han mostrat la seua solidaritat però també el temor que la fi del conflicte laboral marque precedents que es puguen repetir en altres sucursals de components vinculats a multinacionals.

Siga com siga, aquest diumenge, les treballadores i treballadors de Pilkington han convocat una assemblea per explicar les clarificacions fetes en el preacord en vista de les peticions rebudes a les seccions sindicals segons han informat en un comunicat.

Un cop conclosa l’assemblea de la vesprada s’ha procedit al recompte de vots, que ha donat com a resultat un percentatge majoritari a favor del preacord. La direcció de Pilkington NSG i els sindicats –CCOO, UGT i CGT– van assolir un acord per evitar acomiadaments a la planta i mantenir la línia de laminatge.

El preacord es va assolir aquest dimecres a la nit i preveu que no hi haja acomiadaments traumàtics. A més, entre altres punts, garanteix la continuïtat de la línia de laminatge.

Ara, enrere queda la multitudinària concentració de dimarts passat convocada pels sindicats contra els prop de 116 acomiadaments a la fàbrica a causa d’un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) amb què l’empresa pretenia tancar la línia de laminatges.

Un moment en què la plantilla es trobava en vaga indefinida fins a almenys el 3 de desembre, i on la mobilització social va posar en evidència el que pot representar una situació d’acomiadaments massius que es repeteix i que afecta directament una economia, potser, massa dependent de decisions externes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Alacant mou fitxa per a mantindre l’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'Ajuntament d'Alacant ha iniciat les negociacions perquè The Ocean Race continue eixint des del seu port després de 2027, secundat per la Generalitat i la Diputació, i reforçant la seua aposta per la innovació i la sostenibilitat marina.

Morant acusa el Consell d’ocultar dades sobre derivacions sanitàries a la privada

Diana Morant critica la falta de transparència del Consell sobre els diners destinats a derivar pacients a la sanitat privada i sosté que eixos recursos millorarien la sanitat pública.

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.