La Generalitat incorpora 180 efectius al Servei de Bombers Forestals per a la campanya d’incendis forestals

La Generalitat Valenciana ha activat aquest diumenge les 16 unitats de reforç del Servei de Bombers i Bomberes Forestals amb l’objectiu d’ampliar en 180 persones el nombre d’efectius disponibles per a fer front els possibles incendis forestals que es declaren durant la campanya d’estiu. Aquestes 16 unitats, que se sumen a les 40 que treballen durant tot l’any, estaran operatives fins al 31 d’octubre per a donar resposta també a possibles episodis de pluges torrencials característics de principis de tardor.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat l'”aposta del Botànic per reforçar la capacitat dels serveis d’extinció per a fer front als incendis forestals“. “Veient les necessitats cada vegada majors per a afrontar les diferents casuístiques de l’emergència, en els últims sis anys hem apostat per duplicar la duració dels contractes de les unitats de reforç fins als sis mesos per a garantir una adequada resposta a la ciutadania”, ha assenyalat Bravo.

Per províncies, s’han incorporat 11 unitats de reforç a València (Pedralba, Gilet, Alzira, Zarra, Ròtova, La Font de la Figuera, Villargordo del Cabriel, Els Isidros, Calles, Buñol i Enguera; tres a Castelló (Onda, Llucena i Altura); i dos a Alacant (Relleu i Guardamar del Segura).

La titular d’Interior ha reconegut la “gran importància d’aquestes unitats per a reforçar el dispositiu anual d’extinció d’incendis forestals durant els mesos de major risc amb la finalitat de protegir el patrimoni natural de la Comunitat Valenciana”. Bravo ha recordat que en 2021 el telèfon 1·1·2 va rebre un total de 8.012 crides relacionades amb incendis forestals o de vegetació “i gràcies a la promptitud i eficàcia amb què van ser ateses, aquests focs no van tindre majors conseqüències”. Els Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat van haver d’intervindre en 1.861 incidents d’aquest tipus durant 2021.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.