La Generalitat incorpora 180 efectius al Servei de Bombers Forestals per a la campanya d’incendis forestals

La Generalitat Valenciana ha activat aquest diumenge les 16 unitats de reforç del Servei de Bombers i Bomberes Forestals amb l’objectiu d’ampliar en 180 persones el nombre d’efectius disponibles per a fer front els possibles incendis forestals que es declaren durant la campanya d’estiu. Aquestes 16 unitats, que se sumen a les 40 que treballen durant tot l’any, estaran operatives fins al 31 d’octubre per a donar resposta també a possibles episodis de pluges torrencials característics de principis de tardor.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat l'»aposta del Botànic per reforçar la capacitat dels serveis d’extinció per a fer front als incendis forestals«. «Veient les necessitats cada vegada majors per a afrontar les diferents casuístiques de l’emergència, en els últims sis anys hem apostat per duplicar la duració dels contractes de les unitats de reforç fins als sis mesos per a garantir una adequada resposta a la ciutadania», ha assenyalat Bravo.

Per províncies, s’han incorporat 11 unitats de reforç a València (Pedralba, Gilet, Alzira, Zarra, Ròtova, La Font de la Figuera, Villargordo del Cabriel, Els Isidros, Calles, Buñol i Enguera; tres a Castelló (Onda, Llucena i Altura); i dos a Alacant (Relleu i Guardamar del Segura).

La titular d’Interior ha reconegut la «gran importància d’aquestes unitats per a reforçar el dispositiu anual d’extinció d’incendis forestals durant els mesos de major risc amb la finalitat de protegir el patrimoni natural de la Comunitat Valenciana». Bravo ha recordat que en 2021 el telèfon 1·1·2 va rebre un total de 8.012 crides relacionades amb incendis forestals o de vegetació «i gràcies a la promptitud i eficàcia amb què van ser ateses, aquests focs no van tindre majors conseqüències». Els Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat van haver d’intervindre en 1.861 incidents d’aquest tipus durant 2021.

Últimes notícies

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.

Sangare i Affengruber tornaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF

Buba Sangare i David Affengruber s’incorporaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF, amb proves físiques prèvies, després de les seues cites internacionals.

València Basket s’enfrontarà al Barça en les semifinals de la Supercopa Endesa de Badalona

València Basket s’enfrontarà al Barça i el Kosner Baskonia jugarà contra l’Asisa Joventut en les semifinals de la Supercopa Endesa, que se celebraran el 19 i 20 de setembre al Palau Olímpic de Badalona.

El Valencia afronta contra l Eldense el segon amistós de la pretemporada a Paterna

El Valencia disputa este dimecres a les 20.00 hores, a l Estadi Antonio Puchades de Paterna, el segon amistós de la pretemporada contra l Eldense, nou equip de Segona Divisió.

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.