Inés Madrigal, la dona que va portar el primer cas de xiquets furtats a juí, ha trobat la seua família

Inés Madrigal

Després de deu anys de busca, ha trobat a la seua família biològica | Twitter (@elpuntavui)

 

Inés Madrigal, la dona que va portar a juí el primer cas de xiquets furtats en Espanya, ha anunciat que ha trobat a la seua família biològica. Nou anys després de l’inici del juí, Madrigal no ha parat de buscar els seus orígens, fins que hui dijous ha anunciat en una roda de premsa en Madrid que, finalment, ha arribat al seu objectiu: la família que li va donar vida.

 

Tot i això, no tot són bones notícies per a Inés: «Ma mare biològica no està viva. Es deia Pilar i va morir l’any 2013». Amb tot, ha pogut conéixer als seus quatre germans, que ha descrit com a «persones meravelloses que m’han fet sentir que sóc part de la família».

 

«Per primera volta tinc el puzle de la meua vida complet»

La que també és presidenta de ‘SOS Bebés Robados Murcia’ ha relatat que la trobada ha sigut possible gràcies a un banc d’ADN dels Estats Units, i que la seua família també l’estava buscant. Per a ser més exactes, va donar positiu amb l’ADN d’un dels germans que havia donat una mostra al banc. Ha volgut afegir que ara mateix «per primera volta tinc el puzle de la meua vida complet».

 

Tot i la gran felicitat que mostrava Madrigal, també ha declarat que la família es vol mantindre en l’anonimat, i ella els vol guardar «discreció i lleialtat». Això sí, ha volgut compartir que els seus orígens són bascs i madrilenys i que, a més, té huit nebots.

 

Primera ‘xiqueta furtada’ en portar a Vela a judici

Madrigal es va fer coneguda per ser la primera persona a portar a juí al doctor Eduardo Vela, a qui la justícia va absoldre per considerar prescrits els delictes de detenció il·legal, suposició en el part i falsedat documental.

 

Inés va nàixer l’any 1969 en la Clínica San Ramón de Madrid, coneguda pels numerosos casos de xiquets furtats. Quan va ser major d’edat, els seus pares li van explicar que era adoptada però, finalment, la seua mare adoptiva li va explicar el 2010 tota la veritat darrere el seu naixement: havia sigut un regal que el doctor Vela va fer a la mare adoptiva de Madrigal.

 

Després de conéixer l’absolució del doctor, l’advocat va anunciar que anirien al Tribunal Suprem. Madrigal té com a objectiu que el seu cas i, en concret, la seua sentència siga un «trampolí» per a que l’Alt Tribunal es pronuncie sobre la prescripció dels casos dels xiquets furtats, i cree jurisprudència davant de la qüestió sobre la que hi ha unes quantes resolucions.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.