Inés Madrigal, la dona que va portar el primer cas de xiquets furtats a juí, ha trobat la seua família

Inés Madrigal

Després de deu anys de busca, ha trobat a la seua família biològica | Twitter (@elpuntavui)

 

Inés Madrigal, la dona que va portar a juí el primer cas de xiquets furtats en Espanya, ha anunciat que ha trobat a la seua família biològica. Nou anys després de l’inici del juí, Madrigal no ha parat de buscar els seus orígens, fins que hui dijous ha anunciat en una roda de premsa en Madrid que, finalment, ha arribat al seu objectiu: la família que li va donar vida.

 

Tot i això, no tot són bones notícies per a Inés: «Ma mare biològica no està viva. Es deia Pilar i va morir l’any 2013». Amb tot, ha pogut conéixer als seus quatre germans, que ha descrit com a «persones meravelloses que m’han fet sentir que sóc part de la família».

 

«Per primera volta tinc el puzle de la meua vida complet»

La que també és presidenta de ‘SOS Bebés Robados Murcia’ ha relatat que la trobada ha sigut possible gràcies a un banc d’ADN dels Estats Units, i que la seua família també l’estava buscant. Per a ser més exactes, va donar positiu amb l’ADN d’un dels germans que havia donat una mostra al banc. Ha volgut afegir que ara mateix «per primera volta tinc el puzle de la meua vida complet».

 

Tot i la gran felicitat que mostrava Madrigal, també ha declarat que la família es vol mantindre en l’anonimat, i ella els vol guardar «discreció i lleialtat». Això sí, ha volgut compartir que els seus orígens són bascs i madrilenys i que, a més, té huit nebots.

 

Primera ‘xiqueta furtada’ en portar a Vela a judici

Madrigal es va fer coneguda per ser la primera persona a portar a juí al doctor Eduardo Vela, a qui la justícia va absoldre per considerar prescrits els delictes de detenció il·legal, suposició en el part i falsedat documental.

 

Inés va nàixer l’any 1969 en la Clínica San Ramón de Madrid, coneguda pels numerosos casos de xiquets furtats. Quan va ser major d’edat, els seus pares li van explicar que era adoptada però, finalment, la seua mare adoptiva li va explicar el 2010 tota la veritat darrere el seu naixement: havia sigut un regal que el doctor Vela va fer a la mare adoptiva de Madrigal.

 

Després de conéixer l’absolució del doctor, l’advocat va anunciar que anirien al Tribunal Suprem. Madrigal té com a objectiu que el seu cas i, en concret, la seua sentència siga un «trampolí» per a que l’Alt Tribunal es pronuncie sobre la prescripció dels casos dels xiquets furtats, i cree jurisprudència davant de la qüestió sobre la que hi ha unes quantes resolucions.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.