10.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Inés Madrigal, la dona que va portar el primer cas de xiquets furtats a juí, ha trobat la seua família

Inés Madrigal

Després de deu anys de busca, ha trobat a la seua família biològica | Twitter (@elpuntavui)

 

Inés Madrigal, la dona que va portar a juí el primer cas de xiquets furtats en Espanya, ha anunciat que ha trobat a la seua família biològica. Nou anys després de l’inici del juí, Madrigal no ha parat de buscar els seus orígens, fins que hui dijous ha anunciat en una roda de premsa en Madrid que, finalment, ha arribat al seu objectiu: la família que li va donar vida.

 

Tot i això, no tot són bones notícies per a Inés: «Ma mare biològica no està viva. Es deia Pilar i va morir l’any 2013». Amb tot, ha pogut conéixer als seus quatre germans, que ha descrit com a «persones meravelloses que m’han fet sentir que sóc part de la família».

 

«Per primera volta tinc el puzle de la meua vida complet»

La que també és presidenta de ‘SOS Bebés Robados Murcia’ ha relatat que la trobada ha sigut possible gràcies a un banc d’ADN dels Estats Units, i que la seua família també l’estava buscant. Per a ser més exactes, va donar positiu amb l’ADN d’un dels germans que havia donat una mostra al banc. Ha volgut afegir que ara mateix «per primera volta tinc el puzle de la meua vida complet».

 

Tot i la gran felicitat que mostrava Madrigal, també ha declarat que la família es vol mantindre en l’anonimat, i ella els vol guardar «discreció i lleialtat». Això sí, ha volgut compartir que els seus orígens són bascs i madrilenys i que, a més, té huit nebots.

 

Primera ‘xiqueta furtada’ en portar a Vela a judici

Madrigal es va fer coneguda per ser la primera persona a portar a juí al doctor Eduardo Vela, a qui la justícia va absoldre per considerar prescrits els delictes de detenció il·legal, suposició en el part i falsedat documental.

 

Inés va nàixer l’any 1969 en la Clínica San Ramón de Madrid, coneguda pels numerosos casos de xiquets furtats. Quan va ser major d’edat, els seus pares li van explicar que era adoptada però, finalment, la seua mare adoptiva li va explicar el 2010 tota la veritat darrere el seu naixement: havia sigut un regal que el doctor Vela va fer a la mare adoptiva de Madrigal.

 

Després de conéixer l’absolució del doctor, l’advocat va anunciar que anirien al Tribunal Suprem. Madrigal té com a objectiu que el seu cas i, en concret, la seua sentència siga un «trampolí» per a que l’Alt Tribunal es pronuncie sobre la prescripció dels casos dels xiquets furtats, i cree jurisprudència davant de la qüestió sobre la que hi ha unes quantes resolucions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.