14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Javi Martín, expresentador de ‘CQC’, confessa que es va intentar suïcidar en 2011

El passat 10 de setembre es va celebrar el Dia Mundial del Suïcidi i per este motiu, Javi Martín, que va ser el presentador de ‘Caiga quien caiga’, en Telecinco amb ‘El Gran Wyoming’, va acudir el divendres passat, 11 de setembre, a una entrevista a ‘La hora de la 1’ per explicar el drama que ell va viure en relació amb esta situació.

 

Durant l’entrevista, Martín va obrir-se públicament per explicar que en 2011 va caure en una forta depressió i els metges li van diagnosticar un trastorn bipolar. «Un dia estava en ma casa i una veu interior em va dir: ‘Tirat per la finestra’. Em vaig començar a donar colps al cap. Però no se’n va anar. Vaig viure constantment durant mesos amb este pensament al cap, fins que un dia em vaig recolzar a la barana de la meua terrassa inclinat per a tirar-me».

 

Martín defensa que cal parlar del suïcidi

«Volia explicar-li a la gent que es pot eixir d’esta situació», ha manifestat al programa de Televisió Espanyola, encara que per a ell ha sigut molt dur compartir la seua història públicament.

 

«Quan em va passar, estava tan afonat i tenia tal sofriment, por i depressió, que jo no creia que poguera eixir, per això, cal demanar ajuda i posar-se en mans de professionals», ha dit. «És un tema tabú perquè realment l’entorn de la persona que s’ha suïcidat o ho ha intentat sent que ha fracassat, és un fracàs de la societat i, sobretot, dels polítics», ha explicat.

 

En eixe sentit, el expresentador de Mediaset ha demanat que hi haja més intervenció per ajudar a estes persones, ja que Martin ha al·legat que «són 3.600 persones les que es suïciden a Espanya a l’any, 10 suïcidis al dia, es necessita que els mitjans s’impliquin».

 

A pesar de la popular creença que existix en els mitjans de que ells no haurien de parlar sobre este tema, perquè es podria provocar l’efecte invers, Javi Martín ha defensat que això no és així i que es necessari que es tracten estos temes: «Quan es parla del problema es parla de la solució» i cal «normalitzar-ho».

 

El Govern no oferix ajuda per a estes persones, segons Martín

«Cal invertir en salut mental», ha assenyalat en el programa. «A la seguretat social em van donar cita per a dos mesos vista, temps en el qual podria haver recorregut al suïcidi» ha explicat en referència a la seua dura experiència.

 

El presentador ha revelat que va acudir a tractaments privats per prevenir-ho. També ha volgut compartir que hi ha un telèfon d’ajuda contra el suïcidi, el 911 385 385, però no ha estat creat per una entitat pública, sinó per l‘Associació La Barandilla.

 

Finalment, Javi Martín ha volgut advertir que és imprescindible estar atent a «certs senyals, frases que, si se senten, poden detectar problemes de depressió» a les persones.

Últimes notícies

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.