Javi Martín, expresentador de ‘CQC’, confessa que es va intentar suïcidar en 2011

El passat 10 de setembre es va celebrar el Dia Mundial del Suïcidi i per este motiu, Javi Martín, que va ser el presentador de ‘Caiga quien caiga’, en Telecinco amb ‘El Gran Wyoming’, va acudir el divendres passat, 11 de setembre, a una entrevista a ‘La hora de la 1’ per explicar el drama que ell va viure en relació amb esta situació.

 

Durant l’entrevista, Martín va obrir-se públicament per explicar que en 2011 va caure en una forta depressió i els metges li van diagnosticar un trastorn bipolar. «Un dia estava en ma casa i una veu interior em va dir: ‘Tirat per la finestra’. Em vaig començar a donar colps al cap. Però no se’n va anar. Vaig viure constantment durant mesos amb este pensament al cap, fins que un dia em vaig recolzar a la barana de la meua terrassa inclinat per a tirar-me».

 

Martín defensa que cal parlar del suïcidi

«Volia explicar-li a la gent que es pot eixir d’esta situació», ha manifestat al programa de Televisió Espanyola, encara que per a ell ha sigut molt dur compartir la seua història públicament.

 

«Quan em va passar, estava tan afonat i tenia tal sofriment, por i depressió, que jo no creia que poguera eixir, per això, cal demanar ajuda i posar-se en mans de professionals», ha dit. «És un tema tabú perquè realment l’entorn de la persona que s’ha suïcidat o ho ha intentat sent que ha fracassat, és un fracàs de la societat i, sobretot, dels polítics», ha explicat.

 

En eixe sentit, el expresentador de Mediaset ha demanat que hi haja més intervenció per ajudar a estes persones, ja que Martin ha al·legat que «són 3.600 persones les que es suïciden a Espanya a l’any, 10 suïcidis al dia, es necessita que els mitjans s’impliquin».

 

A pesar de la popular creença que existix en els mitjans de que ells no haurien de parlar sobre este tema, perquè es podria provocar l’efecte invers, Javi Martín ha defensat que això no és així i que es necessari que es tracten estos temes: «Quan es parla del problema es parla de la solució» i cal «normalitzar-ho».

 

El Govern no oferix ajuda per a estes persones, segons Martín

«Cal invertir en salut mental», ha assenyalat en el programa. «A la seguretat social em van donar cita per a dos mesos vista, temps en el qual podria haver recorregut al suïcidi» ha explicat en referència a la seua dura experiència.

 

El presentador ha revelat que va acudir a tractaments privats per prevenir-ho. També ha volgut compartir que hi ha un telèfon d’ajuda contra el suïcidi, el 911 385 385, però no ha estat creat per una entitat pública, sinó per l‘Associació La Barandilla.

 

Finalment, Javi Martín ha volgut advertir que és imprescindible estar atent a «certs senyals, frases que, si se senten, poden detectar problemes de depressió» a les persones.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.