Mastodon
24.9 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Javi Martín, expresentador de ‘CQC’, confessa que es va intentar suïcidar en 2011

El passat 10 de setembre es va celebrar el Dia Mundial del Suïcidi i per este motiu, Javi Martín, que va ser el presentador de ‘Caiga quien caiga’, en Telecinco amb ‘El Gran Wyoming’, va acudir el divendres passat, 11 de setembre, a una entrevista a ‘La hora de la 1’ per explicar el drama que ell va viure en relació amb esta situació.

 

Durant l’entrevista, Martín va obrir-se públicament per explicar que en 2011 va caure en una forta depressió i els metges li van diagnosticar un trastorn bipolar. «Un dia estava en ma casa i una veu interior em va dir: ‘Tirat per la finestra’. Em vaig començar a donar colps al cap. Però no se’n va anar. Vaig viure constantment durant mesos amb este pensament al cap, fins que un dia em vaig recolzar a la barana de la meua terrassa inclinat per a tirar-me».

 

Martín defensa que cal parlar del suïcidi

«Volia explicar-li a la gent que es pot eixir d’esta situació», ha manifestat al programa de Televisió Espanyola, encara que per a ell ha sigut molt dur compartir la seua història públicament.

 

«Quan em va passar, estava tan afonat i tenia tal sofriment, por i depressió, que jo no creia que poguera eixir, per això, cal demanar ajuda i posar-se en mans de professionals», ha dit. «És un tema tabú perquè realment l’entorn de la persona que s’ha suïcidat o ho ha intentat sent que ha fracassat, és un fracàs de la societat i, sobretot, dels polítics», ha explicat.

 

En eixe sentit, el expresentador de Mediaset ha demanat que hi haja més intervenció per ajudar a estes persones, ja que Martin ha al·legat que «són 3.600 persones les que es suïciden a Espanya a l’any, 10 suïcidis al dia, es necessita que els mitjans s’impliquin».

 

A pesar de la popular creença que existix en els mitjans de que ells no haurien de parlar sobre este tema, perquè es podria provocar l’efecte invers, Javi Martín ha defensat que això no és així i que es necessari que es tracten estos temes: «Quan es parla del problema es parla de la solució» i cal «normalitzar-ho».

 

El Govern no oferix ajuda per a estes persones, segons Martín

«Cal invertir en salut mental», ha assenyalat en el programa. «A la seguretat social em van donar cita per a dos mesos vista, temps en el qual podria haver recorregut al suïcidi» ha explicat en referència a la seua dura experiència.

 

El presentador ha revelat que va acudir a tractaments privats per prevenir-ho. També ha volgut compartir que hi ha un telèfon d’ajuda contra el suïcidi, el 911 385 385, però no ha estat creat per una entitat pública, sinó per l‘Associació La Barandilla.

 

Finalment, Javi Martín ha volgut advertir que és imprescindible estar atent a «certs senyals, frases que, si se senten, poden detectar problemes de depressió» a les persones.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.