Javi Martín, expresentador de ‘CQC’, confessa que es va intentar suïcidar en 2011

El passat 10 de setembre es va celebrar el Dia Mundial del Suïcidi i per este motiu, Javi Martín, que va ser el presentador de ‘Caiga quien caiga’, en Telecinco amb ‘El Gran Wyoming’, va acudir el divendres passat, 11 de setembre, a una entrevista a ‘La hora de la 1’ per explicar el drama que ell va viure en relació amb esta situació.

 

Durant l’entrevista, Martín va obrir-se públicament per explicar que en 2011 va caure en una forta depressió i els metges li van diagnosticar un trastorn bipolar. «Un dia estava en ma casa i una veu interior em va dir: ‘Tirat per la finestra’. Em vaig començar a donar colps al cap. Però no se’n va anar. Vaig viure constantment durant mesos amb este pensament al cap, fins que un dia em vaig recolzar a la barana de la meua terrassa inclinat per a tirar-me».

 

Martín defensa que cal parlar del suïcidi

«Volia explicar-li a la gent que es pot eixir d’esta situació», ha manifestat al programa de Televisió Espanyola, encara que per a ell ha sigut molt dur compartir la seua història públicament.

 

«Quan em va passar, estava tan afonat i tenia tal sofriment, por i depressió, que jo no creia que poguera eixir, per això, cal demanar ajuda i posar-se en mans de professionals», ha dit. «És un tema tabú perquè realment l’entorn de la persona que s’ha suïcidat o ho ha intentat sent que ha fracassat, és un fracàs de la societat i, sobretot, dels polítics», ha explicat.

 

En eixe sentit, el expresentador de Mediaset ha demanat que hi haja més intervenció per ajudar a estes persones, ja que Martin ha al·legat que «són 3.600 persones les que es suïciden a Espanya a l’any, 10 suïcidis al dia, es necessita que els mitjans s’impliquin».

 

A pesar de la popular creença que existix en els mitjans de que ells no haurien de parlar sobre este tema, perquè es podria provocar l’efecte invers, Javi Martín ha defensat que això no és així i que es necessari que es tracten estos temes: «Quan es parla del problema es parla de la solució» i cal «normalitzar-ho».

 

El Govern no oferix ajuda per a estes persones, segons Martín

«Cal invertir en salut mental», ha assenyalat en el programa. «A la seguretat social em van donar cita per a dos mesos vista, temps en el qual podria haver recorregut al suïcidi» ha explicat en referència a la seua dura experiència.

 

El presentador ha revelat que va acudir a tractaments privats per prevenir-ho. També ha volgut compartir que hi ha un telèfon d’ajuda contra el suïcidi, el 911 385 385, però no ha estat creat per una entitat pública, sinó per l‘Associació La Barandilla.

 

Finalment, Javi Martín ha volgut advertir que és imprescindible estar atent a «certs senyals, frases que, si se senten, poden detectar problemes de depressió» a les persones.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.