9.4 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Javi Martín, expresentador de ‘CQC’, confessa que es va intentar suïcidar en 2011

El passat 10 de setembre es va celebrar el Dia Mundial del Suïcidi i per este motiu, Javi Martín, que va ser el presentador de ‘Caiga quien caiga’, en Telecinco amb ‘El Gran Wyoming’, va acudir el divendres passat, 11 de setembre, a una entrevista a ‘La hora de la 1’ per explicar el drama que ell va viure en relació amb esta situació.

 

Durant l’entrevista, Martín va obrir-se públicament per explicar que en 2011 va caure en una forta depressió i els metges li van diagnosticar un trastorn bipolar. «Un dia estava en ma casa i una veu interior em va dir: ‘Tirat per la finestra’. Em vaig començar a donar colps al cap. Però no se’n va anar. Vaig viure constantment durant mesos amb este pensament al cap, fins que un dia em vaig recolzar a la barana de la meua terrassa inclinat per a tirar-me».

 

Martín defensa que cal parlar del suïcidi

«Volia explicar-li a la gent que es pot eixir d’esta situació», ha manifestat al programa de Televisió Espanyola, encara que per a ell ha sigut molt dur compartir la seua història públicament.

 

«Quan em va passar, estava tan afonat i tenia tal sofriment, por i depressió, que jo no creia que poguera eixir, per això, cal demanar ajuda i posar-se en mans de professionals», ha dit. «És un tema tabú perquè realment l’entorn de la persona que s’ha suïcidat o ho ha intentat sent que ha fracassat, és un fracàs de la societat i, sobretot, dels polítics», ha explicat.

 

En eixe sentit, el expresentador de Mediaset ha demanat que hi haja més intervenció per ajudar a estes persones, ja que Martin ha al·legat que «són 3.600 persones les que es suïciden a Espanya a l’any, 10 suïcidis al dia, es necessita que els mitjans s’impliquin».

 

A pesar de la popular creença que existix en els mitjans de que ells no haurien de parlar sobre este tema, perquè es podria provocar l’efecte invers, Javi Martín ha defensat que això no és així i que es necessari que es tracten estos temes: «Quan es parla del problema es parla de la solució» i cal «normalitzar-ho».

 

El Govern no oferix ajuda per a estes persones, segons Martín

«Cal invertir en salut mental», ha assenyalat en el programa. «A la seguretat social em van donar cita per a dos mesos vista, temps en el qual podria haver recorregut al suïcidi» ha explicat en referència a la seua dura experiència.

 

El presentador ha revelat que va acudir a tractaments privats per prevenir-ho. També ha volgut compartir que hi ha un telèfon d’ajuda contra el suïcidi, el 911 385 385, però no ha estat creat per una entitat pública, sinó per l‘Associació La Barandilla.

 

Finalment, Javi Martín ha volgut advertir que és imprescindible estar atent a «certs senyals, frases que, si se senten, poden detectar problemes de depressió» a les persones.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.